Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو ابتدایی بخش سوم: بهبود بخشیدن ساختار URL ها

URLها ی قابل فهم می توانند به آسانی محتوای اطلاعات را انتقال دهند. ساختن مجموعه های توصیفی و نام فایل ها  برای اسناد موجود در وب سایت ها نه تنها می تواند  در سازمان دهی بهتر سایتتان کمک کننده باشد٬  بلکه قادر است تا خزنده ی موتورهای جستجو را به سمت اسناد سایت شما به خوبی هدایت  کند.

URL های کاربر پسند کار را برای کسانی که می خواهند محتوای سایت شما را لینک کنند آسان تر می کند. همچنین ساخت URL های طولانی و مرموز که کلمات شناحته شده ی کمی دارند ممکن است بازدید کننده را بترساند و کاربران برای به خاطر سپردن و یا ساخت لینک از آن با دشواری روبه رو شوند. url  هایی مانند تصویر زیر  می توانند گیج کننده و نا آشنا باشند.

پارامتر های غیرقابل تشخیص URL غیر ضروری هستند همچنین کاربران ممکن است به این باور برسند که بخشی از URL را زیادی نمایش دهد.

اگر URL شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با مطلب داشته باشد، این موضوع به کاربران و موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد صفحه می دهد تا صفحاتی که URL آنها دارای آی دی و یا اسامی عجیب هستند.

URL های نمایش داده شده در نتایج جستجو

در آخر به یاد داشته باشید که URL های یک سند به عنوان بخشی از نتایج جستجو در گوگل نمایش داده می شوند؛ پایین نام سند و اسنیپیت. مانند عنوان و اسنیپیت در صورتی که در کوئری کاربر وجود داشته باشند. در نتایج جستجو به صورت پررنگ (Bold) نشان داده می شوند.

گوگل در خزش برای انواع ساختارهای URL بسیار خوب عمل می کند، حتی اگر آنها بسیار پیچیده باشند. اما زمان گذاشتن بر روی url ها برای ساده سازی آنها می تواند هم برای کاربر و هم موتور های جستجو مفید و کمک کننده باشد، برخی وبمسترها برای این کاراز دوباره نویسی URL های دینامیک به استاتیک استفاده می کنند، در صورتی که گوگل با این موضوع مشکلی ندارد، باید ذکر شود این کار بسیار پیچیده بوده و اگر به اشتباه انجام شود می تواند منجر به مشکل در خزش سایت شما شود.

مواردی که در به کار بردن کلمات در URL باید از آنها اجتناب کرد:

  • استفاده از URL های طولانی و پارامترهای غیر ضروری.
  • استفاده از نام معمول صفحه مانند  page1.html
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  • به کار بردن زیر شاخه های تو در تو مانند: .../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html
  • استفاده مستقیم از نام هایی که ارتباطی با محتوای صفحه ندارند.
  • استفاده از URL ها غیرعادی با حروف بزرگ
  • استفاده  از زیر دامنه  و دایرکتوری اصلی متصل به همان محتوا مانند "domain.com/page.htm" و "sub.domain.com/page.html

منبع: کتاب سئو گوگل

مترجم: پگاه تایکندی