Your browser does not support JavaScript!
طراحی گرافیک
طراحی پوستر
آموزش پیشرفته افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ - Blend Interior Effects as Group

اگر قصد دارید تا به طور جدی مهارت افزودن افکت ها به  لایه ها را در نرم افزار فوتوشاپ فراگرفته و از آن نهایت استفاده را ببرید، ضروری است تا با بخش Advanced Blending موجود در تنظیمات کلی پنجره لایر استایل (Layer Style) به طور کامل آشنا گردید. تنظیمات موجود در این بخش به شما این امکان را می دهد تا استایل ها و بلند مد های انتخابی خود را در تعامل با لایه ها اعمال نمایید. در قسمت گذشته با یکی از این تنظیمات با نام ناک اوت (knockout) آشنایی پیدا کردیم، در این قسمت سعی داریم تا با یکی دیگر از گزینه های این بخش با نام Blend Interior Effects as Group آشنا شویم.

آشنایی با Blend Interior Effects as Group 

این گزینه بلند مد (Blend Mode)  لایه را بر روی افکت های مربوط به بخش داخلی لایه همچون اینر گلو (Inner Glow)، اینر شدو (Inner Shadow)، استین (Stain) و کالر اورلی (Color Overlay) اعمال می کند. برای این که با اثر این گزینه بیشتر آشنا شویم، بهتر است تا در عمل آن را امتحان کنیم. 

در تصویر زیر که شامل سه لایه می باشد، یک لایه پس زمینه زرد رنگ، یک دایره بزرگ قرمز رنگ و یک دایره کوچک سیاه رنگ بر روی آن وجود دارد. لایه مربوط به دایره کوچک سیاه رنگ دارای دو افکت اینر گلو (Inner Glow) و اوتر گلو (Outer Glow) می باشد، که در قسمت بلند مد (Blend Mode) هر دو آنها گزینه ی اسکرین (Screen) انتخاب شده است.

 آموزش پیشرفته افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ

 در خصوص افکت اینر گلو (Inner Glow)، رنگ به حالت گرادیان آبی فیروزه ای به سفید انتخاب شده است.

 آموزش پیشرفته افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ

 در بخش تنظیمات کلی پنجره لایر استایل (Layer Style) این لایه نیز، حالت بلند مد (Blend Mode) بر روی گزینه مولتی پلی (Multiply) قرار گرفته شده است. حال کافی است تا گزینه  Blend Interior Effects as Groupرا تیک بزنید. اتفاقی که خواهد افتاد این است که بر روی افکت داخلی اینر گلو (Inner Glow) افکت دیگری اضافه شده و با پس زمینه ادغام پیدا می کند. تصویر زیر گویای این مثال می باشد.افکت خارجی اوتر گلو (Outer Glow) همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، بی تغییر باقی مانده است. 

 آموزش پیشرفته افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ

بخش های دیگر مجموعه آموزش پیشرفته افزودن افکت به لایه ها در فوتوشاپ