Your browser does not support JavaScript!
طراحی گرافیک
طراحی پوستر
طراحی کاتالوگ
طراحی بروشور
مجموعه بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه بخش اول

تبلیغات محیطی و بیلبورد های یکی از قدرتمند ترین شیوه ها در تبلیغات می باشند. به همین دلیل بیشتر برند های قدرتمند و بزرگ دنیا، از این شیوه تبلیغات استفاده می کنند. بیلبورد ها از انجایی که با ابعاد بسیار بزرگ در زندگی روزمره انسان ها حضور پیدا می کنند، می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی مخاطبین خود داشته باشند. البته باید در نظر داشت تنها یک بیلبورد تبلیغاتی باعث نمی شود که یک تبلیغ موفق باشد. بسیاری از بیلبورد هایی که در شهر ها می بینیم (شاید بهتر باشد بگویم اکثریت آنها) نه تنها جذابیتی ندارد، بلکه می توان به خوبی مشاهده کرد که یک شکست بزرگ در تبلیغات برای برند ها هستند.

هزینه های یک بیلبورد به نسبت بسیاری از دیگر تبلیغات، بسیار زیاد است، پس اگر نتواند یک بیلبورد به خوبی مخاطبین زیادی را جذب کند، به معنی هزینه ی زیاد و نتیجه گیری کم هستند که اصلا اقتصادی و اصولی نمی باشد. در این مجموعه قصد داریم تا مجموعه ای از بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه را برای شما نمایش دهیم، تا به اهمیت و کارکردی که خلاقیت در بیلبورد ها داشته باشد بیشتر آشنا شویم. این بیلبورد ها به ما نشان می دهند، یک هزینه، اگر به درستی صرف شود، چقدر می تواند ماندگار و مفید واقع شود.

کافی است یک روز را در شهر بگذرانید و اینبار به بیلبورد ها و تبلیغات محیطی توجه بیشتری داشته باشید. تصور کنید یک بیلبورد 20 میلیون تومان هزینه تبلیغات ماهیانه اش باشد. پس از چند ساعت گشت و گذار، احتمالا شما هم با دیدن بیشتر بیلبورد ها و تبلیغات محیطی تعجب خواهد کرد و از خودتان می پرسید: چرا این موقعیت و چنین هزینه ای برای تبلیغات، به این بدی مورد استفاده قرار گرفته است؟ حال کافی است برخی از تصاویر این مجموعه را مشاهده کنید، پس از مشاهده این مجموعه، آن سوال برای شما بسیار اساسی تر مطرح خواهد شد. شاید هزینه در طراحی و اجرا تفاوتی نداشته باشد، اما چقدر تاثیری که یک اثر خلاقانه می تواند داشته باشد، بیش از آن بیلبورد های کسل کننده و غیر حرفه ای می باشد.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه
بیلبورد های شرکت BIC

این بیلبورد که برای برند معروف BIC طراحی شده است، بسیار خوب نشان می دهد چقدر رویکرد به تبلیغات خلاقانه و مدرن باعث قدرت یک برند می شود. یک بیلبور بسیار ساده، یک تیغ ریش تراش و چمن هایی که به مانند یک ریش تراشیده شده

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه
بیلبورد های شرکت koleston

بیلبورد های این برند که در سال 2007 میلادی طراحی و به نمایش گذاشته شده اند را در تصویر بالا مشاهده می کنیم. در این بیلبورد ها برند Koleston قصد دارد تا رنگ مو های طبیعی خود را معرفی کند. در این بیلبورد، بخش مربوط به مو بریده شده، و مخاطب پشت بیلبورد را مشاهده می کند. طبیعت پشت بیلبورد، به جای رنگ موی کاراکتر بیلبورد نمایش داده شده است. رنگ موی طبیعی به رنگ خود طبیعت در این بیلبورد ها به خوبی به نمایش در امده است. این اثر در سال 2007 میلادی و توسط آژانس تبلیغاتی Leo Burnett طراحی و اجرا شده است.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه

تبلیغات محیطی شرکت Frontline

این تبلیغ در سال 2009 در کشور اندونزی و توسط آژانس تبلیغاتی Saatchi & Saatchi طراحی و اجرا شده است. تصویری که مشاهده می کنید نمای از بالا در یکی از پاساژ ها جاکارتا در کشور اندونزی می باشد و تصویر سگ بر روی کف این پاساژ نصب شده است. برند Frontline تولید کننده دارو ها و لوازم بهداشتی برای حیوانات خانگی می باشد و در این سری از تبلیغ خود توانست مخاطبین بسیار زیادی را جذب کند. افرادی که در همکف پاساژ راه می روند از دید افرادی که در طبقات بالای پاساژ هستند، نقش حشراتی که بر اطراف بدن سگ در گردش هستند و او را کلافه می کنند را بازی می کنند. در این کار، حرکت های انسانی، به بخشی از کار تبلیغاتی بدل شده و نقش بسیار پر رنگی در آن بازی می کند. در پایین عکس، می توانید مخاطبینی را مشاهده می کنید که جذب این کار تبلیغی شده اند و خنده و نگاه های خیره شان، نشان می دهد چقدر این تبلیغات توانسته است در جذی مخاطب موفق باشد.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه

بیلبورد تبلیغاتی Formula

این بیلبورد تبلیغاتی در سال 2016 توسط آژانس تبلیغاتی Ogilvy & Mather  طراحی و اجرا شده است. این بیلبورد در شهر جاکارتا  در کشور اندونزی به نمایش در آمد. بخش از بیلبورد خالی شده و سازه های خود بیلبورد، به جزئی از طرح بدل شده اند. در این تبلیغ، قصد ایده پرداز، نمایش قدرتی است که خمیر دندان های شرکت  Formula به دندان می دهند می باشد.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه

بیلبورد تبلیغاتی موستانگ برند فورد

در این بیلبورد تبلیغاتی که در سال 2009 طراحی و اجرا شده است، در اطراف چرخ عقب ماشین بخاری متصاعد می شود که نمایش سرعتی است که این ماشین ها دارند.

این بیلبورد توسط آژانس تبلیغاتی Team Detroit طراحی و در دیتروید آمریکا به نمایش در آمد.

بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خلاقانه
بیلبورد شرکت DHL

شرکت پستی DHL به عنوان یکی از قدرت های اول در خدمات پستی جهانی شناخته شده است. این بیلبورد در ابعاد 5 متر در 7 متر و در جلوی ورودی اصلی فرودگاه Schiphol به نمایش در آمد. در این بیلبورد، یک گوی قرمز رنگ محرک وجود دارد که از نقطه A گوشه سمت راست بالای به سمت نقطه B در گوشه سمت چپ پایین به حرکت در می آید. این گوی در هزار تو (Maze) قرار دارد و کوتاهترین مسیر را از نقطه A تا نقطه B طی می کند، که خود یاد آور قدرت و سرعت پست DHL می باشد.

پس از مشاهده این سری بیلبورد ها و تبلیغات محیطی، متوجه می شویم که یک تبلیغ محیطی و بیلبورد خلاق و مدرن، چقدر می تواند موثر و کارآمد باشد. حال این بیلبورد ها و تبلیغات محیطی را با آن بیلبورد های کسل کننده ای که هر روزه می بینید مقایسه کنید. نظر همه ما ها یکی خواهد بود: یک بیلبورد قدرت تبلیغاتی زیادی دارد، اما اگر با خلاقیت و ایده پردازی اجرا شود. در غیر اینصورت هدر دادن فرصتی است که هزینه های زیادی هم برای آن شده است.

در صورتی که برای طراحی بیلبورد ها و تبلیغات محیطی خود نیازمند تیمی خلاق باشید، لولسا تمام آن چیزی است که نیاز دارد. اما یک چیز را فراموش نکنید، ایده هایی که پیش تر اجرا شده اند را از ما نخواهید. یک ایده زمانی ارزشمند است که برای بار اول مورد استفاده قرار گرفته باشد و یکتا باشد. برای آشنایی با خدمات ما می توانید به صفحه خدمات گرافیک سایت مراجعه کنید. همچنین بابت سفارش، می توانید وارد بخش فروش سایت شده و با ما تماس بگیرید.