Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در این بخش از تبلیغات خلاق، قصد داریم تا شما را با مجموعه پوستر های یک شرکت بیمه در کشور برزیل آشنا کنیم. پوستر های این شرکت توسط فیلیپ موتا در سال 2015 طراحی و اجرا شده اند. در این مجومعه بسیار موفق، فیلیپ موتا توانسته است با استفاده درست از یک شعار تبلیغاتی پوستر های بسیار جذابی را طراحی کند. در ادامه ابتدا پوستر های این مجموعه را مشاهده خواهیم کرد و سپس به بحث و بررسی پیرامون علل موفقیت این مجموعه خواهیم پرداخت.

پوستر های شرکت بیمه

پوستر های تبلیغاتی خلاقانه شرکت بیمه 

پوستر های تبلیغاتی خلاقانه شرکت بیمه 

پوستر های تبلیغاتی خلاقانه شرکت بیمه 

کارگردان هنری: فیلیپ موتا  

آژانس تبلیغاتی: Master 

سفارش دهنده: Lider Insurance

کشور: برزیل

سال طراحی: ۲۰۱۵

همان طور که مشاهده کردید یک مجموعه سه تایی از پوستر  برای یک شرکت بیمه طراحی شده اند. اما نکته ای که باعث موفقیت این پوستر ها می باشد، استفاده درست و مناسب از شعار تبلیغاتی  در کنار یک متن خبری است. استفاده از قطعات ماشین های تصادفی، برای ساخت این پوستر، در کنار شعار توانسته است منجر به خلق اثری شود که تاثیر بسیار زیادی در مخاطب داشته باشد. از تلفن همراه در هنگام رانندگی استفاده نکنید. این شعار که عموما از سوی راهداری ها و یا پلیس بیان می شود، در این مجموعه برای یک شرکت بیمه به کار گرفته شده است. شعاری بسیار آشنا، در کنار تصاویری که یاد اورد تصادفی ناگوار هستند، ذهن مخاطب را بسیار درگیر می کند.

در طراحی پوستر اما تنها یک عامل اهمیت ندارد، بلکه مجموعه ای از عوامل که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، می تواند اثر را بدل به پوستری موفق یا ناموفق کنند. از منظر روانشناسی گشتالت، کل بزرگتر از مجموع اجزا است! این موضوع به این معنی می باشد که کلیت اثر، تاثیری بسیار بیشتر از تاثیر تک تک اجزای پوستر بر روی مخاطب خواهد داشت. چرا که این همنشینی، تضاد و ... که عناصر در کنار هم دارند، خود موضوعی جدید و تاثیری جدید را به کار اضافه خواهد کرد. برای مطالعه بیشتر در مورد مکتب روانشناسی گشتالت می توانید مقاله اصول مکتب روانشناسی گشتالت در طراحی گرافیک را مطالعه بفرمایید.

تهیه کننده و نویسنده مطلب: محمد علی عاشوری

تلفن تماس: 22081502