Your browser does not support JavaScript!
طراحی پوستر
سفارش
هزینه
نمونه کار
پوستر سازی خلاق به سبک مکتب برلین

از بسیاری جهات می توان گفت برلین شهری است که برای پوستر ها به وجود آمده است! خیابان های بلند و بی انتهایش، دیوار های خالی و تابلو هایی برای قرار گرفتن پوستر ها که در مسیرها تعبیه شده است همگی ظاهر شهر را به گونه ای ساخته اند تا طراحان خود را به سوی طراحی پوستر سوق دهند.

مکتب پوستر سازی برلین در اوایل قرن بیستم میلادی با طرح های یوگنداشتین نزد همگان شناخته شد. اما چه ویژگی خاصی طراحی پوستر به سبک این مکتب را نسبت به سایر سبک ها متمایز کرده است و سبب شده است تا همچنان پس از گذشت سال ها از پیدایش این سبک موفق عمل کند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که شاید جمع شدن طراحان خلاق جوان که از سراسر دنیا جمع شده بودند تا این سبک را به وجود آورند و همچنین نشان دادن اعتراضات تند در آثار مهم ترین وجه تمایز این نوع از پوستر سازی بوده است. 

در این قسمت قصد داریم تا برخی از پوستر های خلاق تاثیر گرفته از مکتب برلین را نشانه داده و یک به یک آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

پوستر سازی خلاق به سبک مکتب برلین

این پوستر برای اعتراض به جنگ عراق طراحی شده است. در این پوستر طراح به وجود جنگ، خشونت و ترور در قرن بیست و یکم اعتراض خود را بیان می دارد. به بیان طراح این اثر، به نظر می رسد تاریخ نتوانسته است انسان ها را هوشمند تر کند. این پوستر ساده اما چشمگیر ضد جنگ به مبارزه با این خشونت و جنگ طلبی رفته است.

 

پوستر سازی خلاق به سبک مکتب برلین

موضوع این پوستر تبلیغات و پروپاگاندا می باشد. طراح این اثر با استفاده از شکل حرف انگلیسی O  و کاربرد این حرف در کلمه Open نمایشی از باز بودن کامل مخاطب بر اثر را به نمایش بگذارد. در طرفی دیگر، او قصد دارد تا صاحب تبلیغات و پروپاگاندا را به دهانی باز که در حال فریاد زدن است به نمایش بگذارد. طراحی این پوستر بسیار ساده بودن اما جذابیت بصری آن به خاطر سادگی طرح اصلا کم نمی باشد.

 

پوستر سازی خلاق به سبک مکتب برلین

در این پوستر بنا به گفته طراح آن، یک زبان تصویری در مورد قهوه وجود دارد و بسیاری از افراد که با این زبان خو گرفته اند، در زمانی که کلمه قهوه را مشاهده می کنند، یه تصویر ذهنی خاصی برایشان نقش می بندد. طراح این پوستر قصد دارد تا با این زبان تصویری و عدم تفکر مقابله کند. بیننده پوستر ابتدا با متن نوشته شده قهوه روبرو می شود و انتظار دیدن یک قهوه به رنگ قهوه ای دارد، اما تصویر پشت این نوشته، نه قهوه ای است و نه گیاه قهوه.

 

پوستر سازی خلاق به سبک مکتب برلین

طراح این پوستر Henning Wagenbreth یکی از چهره های برجسته مکتب برلین می باشد. او این پوستر را برای جشنواره موسیقی کلاسیک معاصر و موسیقی پژوهشی طراحی کرده است. این فستیوال قصد دارد شیوه گوش دادن به موسیقی را تغییر داده و زیر و رو کند. در فضا بالا و پایینی وجود ندارد، این این ایده را در تصویر سازی اثر خود به کار برده و گویی تمامی المان ها در فضا معلق هستند.

 

پوستر سازی خلاق به سبک مکتب برلین

این پوستر برای شروع سال تحصیلی دانشگاه هنر برلین طراحی شده است. طراح این پوستر که خود نیز از فارغ التحصیلان این دانشگاه است درباره این اثر می گوید: این دانشگاه آنقدر بزرگ است که نمی توان آنرا در یک روز دید! او این موضوع را با الگوهای طراحی اشر آمیخته است و ساختمانهای دانشگاه در طرح بینهایت اشر قرار گرفته اند.