Your browser does not support JavaScript!
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آشنایی با مزیت های استراتژی بازاریابی محتوا

اگر شما هم یکی از برندینگ هایی هستید که به تازگی وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده اید و قصد دارید بیشتر با استراتژی بازاریابی محتوایی آشنا شوید این بلوک از رپورتاژ ما می تواند راهنمای مناسبی برایتان باشد. یکی از روش های نوین بازاریابی و جذب مخاطب که تنها با اطلاعات سروکار دارد بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

اگر شما هم یکی از برندهایی هستید که به تازگی وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده اید و قصد دارید بیشتر با استراتژی بازاریابی محتوایی آشنا شوید این بلوک از رپورتاژ ما می تواند راهنمای مناسبی برایتان باشد. یکی از روش های نوین بازاریابی و جذب مخاطب که تنها با اطلاعات سروکار دارد بازاریابی محتوا است. این نوع از بازاریابی که یکی از زیرمجموعه های اصلی و بسیار مهم دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید با هدف ایجاد و توزیع محتواهای مفید و ارزشمند توسعه کسب و کار شما را بر عهده می گیرد. جذب مخاطبان جدید و تبدیل آن ها به مخاطبان همیشگی با ارائه محتواهای مرتبط و یکپارچه در این استراتژی انجام می شود.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا چیست؟

به جرات می توان گفت پیدایش دنیای دیجیتال مارکتینگ و توسعه دسترسی برندها به برترین دستاوردهای تکنولوژی اطلاعات باعث شد تا بازاریابی محتوا به ابزاری قدرتمند و تخصصی در میان فعالان حوزه دیجیتال تبدیل شود. اگرچه با وجود نوپا بودن این استراتژی استفاده از آن یک اتفاقی دیرینه است. به گونه ای که نمونه های بارز آن را می توان در زمان هایی که اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ به ثبت رسید و یا حتی پیش تر از آن اشاره کرد. بنابه تعریفی که موسسه بازاریابی رایا مارکتینگ در خصوص این اصطلاح ارائه داده این است که این نوع از بازاریابی فرایندی مستمر می باشد که برنامه های راهبردی بازاریابی مربوط به کسب و کار شما را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد.

مزیت های بازاریابی محتوایی را بهتر بشناسید

مزیت های بازاریابی محتوایی را بهتر بشناسید

مزیت های بازاریابی محتوایی

بعید است از شرکت هایی که به عنوان برندینگ و کسب و کارهای موفق در دنیای اینترنت شناخته شده اند از مزیت های منحصر به فرد بازاریابی محتوایی بی اطلاع باشند. عنوانی که با اشکال مختلفی همچون تولید محتوای متنی و یا محتوا نویسی برنامه های راهبردی ارزشمندی را به خورد این دسته از صاحبان کسب و کارها می دهد؛ اما سوال اینجا است که آیا واقعا چنین استراتژی در روند کسب و کار ما در دنیای دیجیتال مثبت عمل می کند؟ آیا واقعا مزیت های بازاریابی محتوایی سبب شده تا هر لحظه از تاثیرات بازاریابی سنتی کاسته شود؟

مزیت های بازاریابی محتوا نه در تعریف بلکه در فرایند انجام آن نهفته است؛ بنابراین اگر می خواهید از قدرت آن بهره مند شوید بایستی پیش از هر چیز عاشق تولید محتوا، تحقیق و تبلیغ باشید؛ زیرا در صورت نبود این عوامل چیزی برای توزیع و به اشتراک گذاشتن و جذب مخاطبین در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود نخواهد داشت.

از مهم ترین مزیت هایی که بازاریابی محتوایی برای برند و یا تجارت شما به ارمغان می آورد به شرح زیر است:

  • شهرت و محبوبیت برند شما را با ایجاد اعتماد در میان مخاطبان بهبود می بخشد
  • شانس شما را در تبدیل مخاطبان جدید به مشتریان همیشگی افزایش می دهد
  • محتوا بهینه شده کمک شایانی به بهینه سازی و سئو سایت شما می کند
  • یک استراتژی مقرون به صرفه و زودبازده در جذب مشتری است
  • بازاریابی محتوایی شما را قادر می سازد تا به آسانی تخصص و حرفه خود را به نمایش بگذارید
  • بستری امن را برای برقراری ارتباط با مشتریانتان فراهم می آورد

تکنیک های ساده برای تولید محتوا متنی

تکنیک بازاریابی

تولید محتوا متنی

روش بازاریابی محتوایی خود به انواع متنوعی از جمله تولید محتوای متنی، تولید محتوای ویدئویی و تولید محتوا گرافیکی تقسیم می شود. در ادامه این بخش از رپورتاژ خود می خواهیم به معرفی چند تکنیک ساده برای تولید محتوای متنی در بازاریابی رقابتی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

به طور کلی برنامه های راهبردی تولید محتوا متنی به فضایی که قرار است در آن منتشر شود بستگی دارد و اصولا نوع آن برای هر فضا کاملا متفاوت است؛ اما آنچه که درباره این استراتژی مسلم است این است که تمامی محتواهای متنی ایجاد شده یک وجه اشتراک با یکدیگر دارند و آن هم برخورداری از کیفیت بالا است. یکی از تکنیک های ساده برای تولید محتوا متنی یافتن پتانسیل های لازم برای" تبدیل مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان همیشگی است"؛ زیرا تولید و انتشار یک محتوای متنی مناسب می تواند گامی عظیم در راستای "جذب افراد و ایجاد انگیزه" در آن ها برای تبدیل شدن به مشتری همیشگی شود. پس می توان این‌گونه نتیجه گرفت تولید محتوا متنی یکی از اثرگذارترین مسائل در سئو است که به صورت غیر مستقیم می تواند یک نتیجه جادویی و منحصر به فرد در جذب مشتری و بازدید از سایت به همراه داشته باشد. حال سوال مهم اینجا است که برای تولید یک محتوای متنی مناسب و کاربردی چه راهکارهایی وجود دارد؟

شرکت رایا مارکتینگ به عنوان اولین و برترین  شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران تکنیک های ساده اما راهبردی بسیاری را برای تولید محتوا ارائه نموده است که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

محتوای باکیفیت برپایه سئو را خلق کنید

برای تولید محتوای متنی مناسب باید این موضوع را در نظر داشت که یک بازدیدکننده برای رفع نیاز خود در سایت شما چه سوالی را خواهد پرسید. پس برای ارائه یک پاسخ مناسب ابتدا یک سوال خوب مطرح کنید

از معجزه تصاویر در محتوای متنی خود غافل نشوید

یکی از مشکلات اصلی صاحبان سایت و بلاگ نویسان محتوا نویسی متناسب با حرفه و کسب و کارشان است. اینکه چه ایده هایی را به کار گیرند که در جذب مخاطبان وب سایتشان تاثیرگذار باشد. از طرفی هم یافتن یک راهنمای مطمئن و معتبر در راستای این موضوع اندکی دشوار و پیچیده است. اینکه چگونه و به چه طریقی به محتوا نویسی بپردازید و به چه ابزارهایی برای تولید یک محتوای متنی مناسب نیاز دارید در ادامه این بخش از رپورتاژ ما خواهید فهمید.

ایده جذاب برای محتوا نویسی در نظر بگیرید

اولین گام برای محتوا نویسی مناسب و ارزشمند پیاده سازی ایده ای جذاب و مخاطب پسند است. برای انجام اینکار پیش از هرچیزی موضوع وب سایت خود را برای تولید محتوای متنی مشخص کنید. سپس بر اساس آن ایده هایی را که در ذهن دارید بر روی یک کاغذ پیاده کنید.

لیستی از کلمات کلیدی را برای خود تهیه کنید

یکی از تکنیک های راهبردی که شما را در فرایند محتوا نویسی یاری می کند استفاده از کلمات کلیدی در وب سایتتان است. از این رو لیستی از کلماتی را که می خواهید با آن سایت خود را به نمایش بگذارید انتخاب و سپس درباره آن ها شروع به نوشتن کنید. ناگفته نماند که ابزارهای سودمند سئو بهترین راهنما برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است. پس از آن ها حتما در محتوا نویسی وب سایت خود استفاده کنید.

از ابزارهای تولید کننده کلمات مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید

در این راستا می توانید از ابزارهای دیگری به غیر از گوگل برای یافتن عبارت مرتبط با کلمات کلیدی مورد نیازتان استفاده کنید. یکی از این ابزارهای کاربردی که می تواند بهترین عبارت مرتبط با بالاترین میزان بازدید را در اختیارتان قرار دهد ubersuggest می باشد.

عنوان مناسب، جذاب و گیرا برای محتوا نویسی خود انتخاب کنید

متاسفانه یکی از چالش های بزرگ افراد تازه وارد به دنیای دیجیتال مارکتینگ این است که قدرت معجزه آسای عنوان را در تولید محتوا متنی خود نادیده می گیرند؛ اما واقعیت این است که عنوان مهم ترین بخش در محتوا نویسی است و اگر هوشمندانه و با دقت بالا انتخاب شود به راحتی می تواند کلمات کلیدی و عبارات مهم و مخاطب محور را در خود جایی دهد. از همه مهم تر اولین چیزی که در بازاریابی محتوای متنی توجه مخاطبین را به سمت خود جلب می کند عنوان است. پس در انتخاب آن متمرکز باشید
حواستان به محتوای وب سایت های رقیب باشد

پیش از محتوانویسی حتما یکبار سایت های رقیب را چک کرده و مقالات آن ها را بررسی کنید. سعی کنید نقاط ضعف آن ها را شناسایی و با تبدیل به نقاط قوت در محتوای متنی خود استفاده کنید