Your browser does not support JavaScript!
طراحی کاتالوگ

کاتالوگ به عنوان یکی از مهمترین بخش های تبلیغات و آموزش همواره مورد استفاده بوده است و یکی از شیوه های اطلاع رسانی با پیشینه ای بسیار قدیمی است. به صورت خلاصه می توان گفت کاتالوگ لیستی است از اقلام مورد معرفی. احتمالا شما هم تجربه این را بارها داشته اید که مراجعین و مشتریان شما درخواست کاتالوگ محصولات یا خدماتتان را داشته اند.

معرفی کالا و خدمات یکی از مهمترین بخش های هر فروش و داد و ستدی است. برای همین نمی توان به سادگی از روی طراحی آن گذشت. یک طراحی بد، کالا و خدمات شما را قالبی نا مناسب به مخاطب معرفی می کند و این معرفی نامناسب همواره بر روی کار شما تاثیرات بد خود را خواهند گذاشت.

کاتالوگ چیست

کاتالوگ (Catalogue) فهرست و سندی است از اقلامی که قرار است به فروش برسند، خدمات و یا دوره های آموزشی که قرار است که به افراد معرفی گردند به همراه توضیحات و قیمت آن ها به صورت یک سند چاپی و یا سند الکترونیکی بر روی اینترنت، سی دی، دی وی دی و ... انتشار می یابند. کاتالوگ شامل فهرست شماره گذاری شده ای از اسامی، دوره ها، وسایل و ... می باشد.

هدف از تهیه ی کاتالوگ تنها فروش محصولات و یا گرفتن درخواست به منظور ارائه خدمات است بنابراین، اطلاعات باید در چند خط به طور ساده آورده شوند تا توضیحات مختصر و مفیدی درباره ی محصول عرضه شده و یا خدمات ارائه شده به مخاطب داده شود. تعداد صفحات کاتالوگ معمولا ۸ صفحه یا بیشتر می باشد. در کاتالوگ ها اغلب از تصاویر زیبا و مناسب به منظور معرفی بهتر استفاده می شود چرا که در کاتالوگ جذب مشتری و بازاریابی و توجه به جنبه ی تجاری محصول هدف اصلی محسوب می شود.

پیش به سوی کاتالوگ خوب

ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد که یک کاتالوگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟ پاسخ به این سوال با آن که اول ساده به نظر می رسد، اما با کمی تامل دشواریش را به ما ثابت می کند. ابتدا ویژگی های مهم یک کار تبلیغی (در اینجا کاتالوگ) را باید بررسی کرد. طرح، رنک، کادر بندی و چینش، متن، تصاویر و نموداره ها، شعار، پیام و یکپارچگی.

طرح کاتالوگ

طرح ابتدایی ترین بخش و پایه و اساس کار است. طرح استخوان بندی یک کار است و استخوان بندی مناسب، تنه ای مناسب می سازد. بدون داشتن طرح مناسب، نمی توان انتظار داشت کار نهایی هیچ گونه موفقیتی از لحاظ بصری حاصل کند.

رنگ در کاتالوگ

رنگ به کار شما زندگی می بخشد و در کنار طرح قرار می گیرد و با هم پایه کلی کار گرافیکی را می سازند. انتخاب رنگ دانشی بسیار پیچیده است. از نگهداری و استفاده درست رنگهای سازمانی گرفته، تا بررسی تاثیرات روان شناسی رنگ و محل قرار گرفتن رنگ (چه از لحاظ قرار گیری در کنار رنگهای اطراف و چه از لحاظ بافتی که رنگ در آن قرار می گیرد) روند پیچیده است تا رسیدن به پالت نهایی

کادر بندی و چینش کاتالوگ

چشم انسان همواره با کادر های مختلف روبرو است. هر تصویر بصری مقابل چشمان ما تشکیل یک کادر می دهد و آن کادر عناصر قرار گرفته در آن را به یکدیگر پیوند می دهد. کادر بندی با توجه به مجموعه کار می تواند تغییرات زیادی داشته باشد. کادر، امری بسیار جذاب در طراحی است. یک کادر لزما به معنی استفاده از تصویر مثبت نیست و می توان با تصویر منفی نیز به کادر دلخواه رسید. به عنوان مثال یک کادر بندی در صفحه ای سفید که در میان آن متن ها و تصاویر با رنگی مانند سیاه نوشته شده باشند، می تواند به سادگی حاشیه ای خالی از تصویر و رنگ (منفی) باشد. کادر بندی بنا به خلاقیت طراح و پیام اثر امکانات بسیار زیادی برای تاثیر روی مخاطب را در اختیار شما قرار می دهد.

اما چینش به مقوله ای درون طرح و نه در اطراف آن مربوط است. چینش محل قرار گیری اجزای درون کادر است تا یک کل مشترک را یکپارچگی داده و ارتباط و جایگاه آنها در کنار هم و در کل اثر مشخص می کند و وزن کار را مشخص می کند.

متن در کاتالوگ

متن درون یک کاتالوگ می تواند بسیار اطلاع رسان، خلاصه و کافی باشد. هیچ کس وقتی به کاتالوگ شما مراجعه می کند نیاز ندارد به اندازه یک کتاب اطلاع کسب کند اما از طرفی دیگر نیاز دارد تمام آنچه نیاز دارد را به صورت خلاصه و قابل فهم به دست بیاورد.

تصاویر و نمودارهای کاتالوگ

استفاده از تصاویر و نمودار ها نیز می تواند به انتقال اطلاعات مورد نظر شما به مخاطب کمک شایانی کند. اما به یاد داشته باشد، این تصاویر و شیوه استفاده از آنها کمی پیچیده تر از آن است که به سادگی از آن بگدریم. به عنوان مثال فرض کنید یک نوشته در کنار یک تصویر قرار می گیرد. اگر نوشته مربوط به عکس باشد و توضیحاتی راجه به آن بدهد، در بسیاری از موارد بهتر است تصویر چرخشی به سمت متن داشته باشد. در حالتی دیگر فرض کنید نوشته ای در کنار یک تصویر قرار دارد که آن نوشته قرار است پیامی را به مخاطب برساند نه آنکه توضیح تصویر باشد، در این صورت یکی از رایج ترین شیوه ها این است که سویه تصویر به سمت بیرون کار باشد و چرخشی نداشته باشد. اینها مثالهایی ساده از تاثیرات انتخاب عکس و نوع عکاسی و یا نمودار استفاده شده در کار می باشند.

شعار و پیام کاتالوگ

یک تبلیغ بصری به صورت کلی و در اینجا یک کاتالوگ به صورت جزئی دارای یک پیامی می باشد. این پیام می تواند در قالب یه شعار باشد که کل اجزا اثر باید نقش تاکیدی داشته باشند و مخاطب را به آن شعار برسانند. اما پیام می تواند به صورت یک شعار نبوده، به صورت گسترده تری عملی کند و به عنوان مثال معرفی چندین و چند محصول باشد. در اینجا باید اشاره کرد در صورت آنکه پیام مربوط به چندین جز می باشد و اجزای مختلفی معرفی می شوند، این اجزا باید در کنار هم و با یکدیگر دارای ارتباط باشند.

تمامی عوامل بالا در کنار هم می توانند به یک کار یکپارچگی بدهند. هر کدام از این مراحل نیازمند تحقیق و بررسی فراوانی دارند. نیازمند شناخت شما، محصول، مخاطب، رقبا و بازار دارد. اگر بزرگ فکر می کنید، کارهایتان را به دست افرادی بسپارید که بزرگ فکر می کنند و کارهای شما را سرسری نمی گیرند. آگرین تیمی از متخصصینی است که بزرگ فکر می کنند.

هزینه ها و تعرفه خدمات طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ تا 6 صفحه
تومان 7000000
طراحی کاتالوگ تا 6 صفحه
یک اتود
طراحی کاتالوگ
LevelsA
طراحی کاتالوگ تا 8 صفحه
تومان 850000
طراحی کاتالوگ تا 8 صفحه
یک اتود
طراحی کاتالوگ
LevelsA
طراحی کاتالوگ تا 12 صفحه
تومان 1000000
طراحی کاتالوگ تا 12 صفحه
یک اتود
طراحی کاتالوگ
LevelsA

برای مشاهده لیست هزینه ها می توانید به بخش محاسبه قیمت سایت آگرین مراجعه نمایید. همچنین برای سفارش، به بخش فروش سایت مراجعه کرده و از یکی از روش های فروش اقدام نمایید. 

هزینه و سفارش

برای دیدن نمونه قرارداد نمونه قرار داد طراحی را کلیک فرمایید. به علاوه برای مطالعه قوانین و مقررات آگرین به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

نمونه کارهای طراحی کاتالوگ

برای مشاهده برخی از نمونه کارهای طراحی کاتالوگ تیم آگرین می توانید به نمونه کارها و یا گالری تصاویر مراجعه نمایید.

زمانبدی تحویل پروژه

تحویل پروژه های طراحی کاتالوگ بسته به تعداد صفحات و نوع کار بین 8 الی 15 روز کاری انجام می شوند. 

روند انجام پروژه

  1. ارسال اطلاعات مورد نیاز پروژه از سوی مشتری
  2. پرداخت 20 درصد از فاکتور به عنوان پیش پرداخت و اعلام شروع پروژه
  3. ارائه اتود اولیه به مشتری
  4. اعلام تغییرات مورد نظر مشتری تا 25 درصد در طرح ارسالی اتود ها
  5. اعمال تغییرات مورد نظر مشتری بر روی اتود
  6. ارسال تصویر طرح اصلاح شده به مشتری
  7. پرداخت 80 درصد باقی مانده از فاکتور
  8. تحویل فایل های لایه باز و فایل آماده چاپ به مشتری

نوع فایل های ارسالی

فایل های ارسالی به دو صورت فایل لایه باز و فایل آماده چاپ می باشند. فایل آماده چاپ به فرمت JPG بوده و فایل لایه باز بر اساس نوع طراحی در یکی از فرمت های PSD و یا AI تحویل مشتری می شوند.

چرا خدمات طراحی کاتالوگ آگرین؟

  • ما به هنر در طراحی اهمیت فوق العاده می دهیم.
  • از هنرمندان گرافیست برای طراحی استفاده می کنیم.
  • طراحان ما با اصول برندینگ آشنایی کامل دارند.
  • قیمت های مناسب برای طراحی ارائه کرده ایم.
  • سرعت در ارائه خدمات در کنار کیفیت بالا از خصوصیات ما است.
  • تخصص ما در طراحی کاتالوگ های شیک، مدرن و زیبا می باشد.
  • خلاقیت در طراحی، ویژگی اصلی ما است.
  • ما از افراد تحصیل کرده در شاخه کاری خودشان استفاده می کنیم و خدمات تخصصی به مشتریان خود ارائه می کنیم.
  • موفقیت مشتری برای ما اهمیت دارد.
تلفن تماس: 22081502