Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
سفارش
هزینه
هشت استراتژی مفید برای کمک به وایرال شدن مطالب

زمانی که مطالب شما وایرال می‌شود در حقیقت می‌تواند موجب شود تا میلیون‌ها بازدید داشته و سایت موفقی داشته باشید. شاید با خود فکر کنید که به طور اتفاقی یک مطلب وایرال می‌شود و فرمول خاصی برای وایرال شدن وجود ندارد! اما در حقیقت استراتژی‌‌هایی وجود دارد که یک مطلب را به گونه‌ای طراحی می‌کند تا وایرال شود. در این مقاله سعی داریم تا شما را با تعدادی از این استراتژی‌ها آشنا کنیم.

پیش از هر چیز، آیا مید‌دانید وایرال چیست؟

وایرال چیست؟

۱- در انتقال خبرهای فوری به مخاطبینتان اولین باشید

شما با استفاده از نرم افزارهای خبرخوان الکترونیکی RSS feeds  و اخبار گوگل می‌توانید اولین کسی باشید یک خبر را به طور موثق شنیده‌اید. بنابراین، بهترین کار پس از دریافت خبر این است که دیدگاه شخصی خود را درباره آن خبر نوشته و به عنوان اولین نفر آن را به اشتراک بگذارید.

۲- خلاق باشید! طنز خوبی داشته باشید! تک باشید!

هر فردی می‌تواند مقاله حاوی اطلاعات مربوط به تخصص خود را بنویسد؛ اما نکته‌ای که علاوه بر اشراف نویسنده بر اطلاعات تخصصی مربوط به آن موضوع حائز اهمیت است، پرداختن خلاقانه، با کمی طنز قوی و منحصر به فرد آن نویسنده خاص است که به مقاله ارزش بیشتری می‌دهد.

۳- مخاطبین خود را بشناسید! بهترین زمان پست گذاشتن را پیدا کنید!

به آمار وبلاگ خود رجوع کنید و ببینید در چه زمانی بیشترین بازدید را کسب کرده‌اید و آن زمان از روز را برای گذاشتن پست‌های خود انتخاب کنید.

۴- با بازدیدکنندگان خود تعامل داشته باشید

تا جایی که امکان دارد سعی کنید خود را از مخاطبانتان جدا نکنید و با گذاشتن کامنت و یا تاکید بر کامنتی که قبلا توسط خواننده مطلبتان گذاشته شده، در مقاله‌های آینده به آنها نشان دهید که خوانده شدن مطلب توسط آنها برای شما مهم و با ارزش تلقی می‌شود. 

۵- در شبکه های اجتماعی فعال باشید

شبکه‌های اجتماعی آسان و موثرترین راه برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما، کلیک خوردن و خواندن مطلب توسط بازدید کننده‌ها است. بنابراین از این امکان نهایت استفاده را در به اشتراک گذاشتن مطلبتان با مردم به کار ببرید.

۶- کدام شبکه اجتماعی برای پست شما مناسبتر است

برای این منظور می‌توانید گوگل آنالتیکس (سیستم تجزیه و تحلیل گوگل) سایت خود را چک کرده و ببینید بیشترین بازدید به کمک کدام شبکه اجتماعی به دست آمده، تا تمرکز و زمان بیشتری را صرف فعالیت در آن شبکه اجتماعی به خصوص کنید.

شبکه اجتماعی

۷- لینک‌های مربوط به پست‌های پیشین خود را در انتهای پست قرار دهید

یکی از راه‌های مفید برای رضایت مخاطبان این است که مقالات به هم مرتبط باشند. به این روش وبلاگ شما کامل و مفید به نظر خواهد رسید.

۸- مواردی را که مردم بیشتر می‌پسندند و درباره آن جست و جو می‌کنند را پیدا کنید

کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کرده و از این طریق به موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود پی ببرید.

کلمه کلیدی چیست؟

متریک برای تحقیق بهتر کلمه کلیدی

در آخر اینکه امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده و با جذب بازدیدکنندگان سایت خود موفقیت هر چه بیشتر کسب کنید.

اینفوگرافیک هشت استراتژی مفید برای کمک به وایرال شدن مطالب

اینفوگرافیک هشت استراتژی مفید برای کمک به وایرال شدن مطالب