Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا شبکه اجتماعی
اشتباهات جبران ناپذیر در لینکداین

لینکداین به عنوان محبوبترین شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار جهان، با داشتن میلیون ها کاربر فعال، بهترین محل برای بازاریابی و فروش تحت نت می باشد. این ابزار ارزشمند به صورت رایگان در دسترس همه افراد می باشد، اما با این وجود بسیار کسانی که وارد این شبکه اجتماعی می شوند، قوانین آنرا به درستی رعایت نمی کنند و با این کار فرصتی بزرگ را از خود می گیرند. در این مقاله برخی از اشتباهات بزرگ که کاربران لینکداین مرتکب آن می شوند، و فرصت های ارزشمند خودشان را از بین می برند، بیان خواهند شد.

اسپم در بخش کامنت

بخش کامنت لینکداین می تواند یکی از بهترین جاها برای ایجاد رابطه و اعتماد سازی می باشد. اما متاسفانه بسیاری از کاربران فکر می کنند اسپم کردن در این بخش هیچ مشکلی ندارد و باعث بهبود کسب و کارشان می شود (یا حداقل نتیجه منطقی کارشان چیزی به جز اسپم نیست). فکر کنید شما یک پست در لینکذاین به اشتراک می گذارید که در آن محصول خودتان را معرفی کرده اید، از آن برای بازاریابی محتوایی استفاده می کنید، و یا از آن پست برای تحقیق و بررسی بازار استفاده می کنید.

بازاریابی محتوایی چیست

بازاریابی محتوایی چیست؟

زیر پست شما کامنتی درج می شود که هیچ ارتباطی با موضوع مطرح شده شما ندارد. یا کامنتی گذاشته می شود و در زیر آن لینک وب سایت (آن هم کاملا نا به جا) گذاشته می شود. با یک نگاه ساده می فهمید، کسی که آن کامنت را قرار داده، توجهی به پست شما نداشته، بلکه به بهانه کامنت قصد داشته است بازدید سایتش را افزایش دهد. موارد مشابه این چنینی را بار ها مشاهده کرده اید. آمار نشان می دهد، بیشتر افراد آن فرد را از لیست خود حذف می کنند، و یا در بهترین حالت کامنت او را پاک می کنند.

اگر از این شیوه برای تبلیغ محصولات یا خدماتتان استفاده می کنید، بدانید که به زودی فرصت هایتان را یکی پس از دیگری از دست می دهید. چرا که این موضوع باعث می شود تا افرادی که در لیست دوستی شما قرار دارند، عموما دیگر به کامنت های شما توجهی نشان ندهند، شما را جدی و حرفه ای در نظر نگیرند و حتی اعتمادشان را از دست می دهند.

اشتباهات جبران ناپذیر در لینکداین

راه پیشنهادی برای استفاده از بخش کامنت

برای اینکه از بخش کامنت لینکداین به درستی استفاده کنید و بیشترین نتیجه را بگیرید بهتر است از گذاشتن آدرس وب سایت و یا شماره تماس یا موارد مشابه خودداری کنید. به جای آن تلاش کنید تا کاملا حرفه ای وارد آن گفتگو شوید و کامنت های مرتبط بگذارید. این موضوع باعث می شود تا اعتماد زیادی به وجود بیاورید، شما را با کامنت های حرفه ای بشناسند و ارتباطی موثر برقرار کنید.

اسپم در بخش پیام‌ها

بخش پیام های لینکداین می تواند یکی از بهترین فرصت های شما برای پیشرفت کسب و کارتان باشد، اما اگر از آن به درستی استفاده نکنید، تبدیل به فردی بد نام برای مخاطبین خودتان تبدیل شوید. وقتی کاربران بخش پیام های لینکداین را باز می کنند و در آن چندین پیام تازه می بینند، هیچ گاه دوست ندارند که با یک اسپم روبرو شوند. لینکداین برای کسانی است که کسب و کار حرفه ای دارند، این افراد وقتشان برایشان ارزشمند است. گرفتن وقت این افراد هیچ گاه نمی تواند نتیجه ای مثبت روی کسب و کار شما داشته باشد. پیام محلی است که باید برای محتوای آن به درستی برنامه ریزی کنید.

وقتی مخاطب پیامی را باز می کند، با متنی روبرو می شود که می داند جهت ارتباط دو طرفه نیست چه فایده ای برای کسب و کار شما خواهد داشت؟ هر کسب و کاری حداقل از دو بخش تشکیل می شود: 1- ارائه کننده خدمات یا محصولات 2- مشتری و استفاده کننده از خدمات یا محصولات. پس در نظر بگیرید ارتباط دو طرفه برای کسب و کارتان نیاز دارید و اسپم دقیقا نقطه مقابل ارتباط دو طرفه است.

راه پیشنهادی برای استفاده از بخش پیام ها

در نظر داشته باشید، اگر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، درست است که مقابل یک وسیله الکترونیکی نشسته اید، اما طرف مقابل شما یک فرد انسانی خواهد بود. پس با او ارتباطی در حد انسانی برقرار کنید. می توانید با یک تشکر بابت اد کردن و یا پذیرش شما به عنوان دوست در این شبکه از او سپاسگذاری کنید  و با اینکار نشان دهید، احترام گذاشتن جزئی از رفتار شما است. اگر قصد دارید لینکداین برای شما تبدیل به ارتباطی برای فروش شود، باید به خوبی بدانید که هر مشتری انتظار دارد که شما همواره به او احترام بگذارید.

سالگرد های کاری یا تحصیلی یا تولدش را به او تبریک بگویید، با او در مورد کسب و کار گفتگویی هدفمند داشته باشد. اگر لینک یا شما تماس شما در پیام ها نباشد هیچ اتفاق بدی برای شما نخواهد افتاد. ارتباط شما قدرتمند می شودف به پیام های شما بیشتر اهمیت می دهد، پست هایتان را می خواند، و اگر نیاز به اطلاعات تماس با شما داشته باشد به صفحه پروفایلتان مراجعه خواهد کرد. زمانی که شما ارتباط انسانی و هدفمند و با اعتماد سازی انجام می دهید، در ذهن مخاطبینتان می مانید، و حتما در زمان نیاز به شما مراجعه خواهند کرد.

لینکداین فیسبوک، اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی نیست

احتمالا شما هم بارها شده است که وقتی به لینکداین مراجعه می کنید با پست هایی روبرو می شوید که ممکن است شک کنید، نکند وارد فیسبوک یا اینستاگرام شده اید! معمولا من همیشه این افراد را پس از چند بار تکرار پست هایی که جایگاهشان در لینکداین نیست، حذف می کنم. این اتفاق از سوی اکثر کاربران دیگر نیز می افتد و آنها نیز این افراد را به سرعت از لیستشان حذف می کنند.

اشتباه نکنید!، یک عکاس، نویسنده، شاعر، نقاش و ... وقتی اثر یا پستی از خود یا در ارتباط با موضوع کاری خود می گذارد، کار او بسیار با این موضوع متفاوت است. او در زمینه کسب و کار خودش فدر لینکداین فعالیت می کند، این موضوع بسیار متفاوت است با فردی که کسب و کارش چیز دیگری است اما مثلا به انتشار شعر، عکس و یا نقاشی متفرقه می پردازد. یکی کاملا حرفه ای است، و دیگر تنها پست های ارزشمند را برای مخاطب دور می کند.

راه حل این مشکل

زمانی که فیسبوک، اینستاگرام، وبلاگ های شخصی و سایر شبکه های اجتماعی مشابه وجود دارند، از آنها استفاده کنید و کسب و کارتان را با پست های این چنینی در معرض خطر قرار ندهید.

رفتارهای غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای

متاسفانه هستند افرادی که از محیط های کسب و کار برای رفتارهای غیر حرفه ای، غیر اخلاقی و تمایلات شخصی استفاده می کنند. معمولا هم قربانی این نوع رفتار ها را خانم ها تشکیل می دهند. این افراد انگار نمی دانند، نیمی از اجتماع را خانم ها تشکیل می دهند، و چنین رفتارهایی نیمی از مخاطبین و مشتریان آنها را کم می کند. اینگونه افراد کسب و کارشان را فدای رفتارهای غیر حرفه ای می کنند. راه حلی نیز برای رفع این مشکل برای این افراد نمی توان ارائه داد جز این که، اگر کسب و کار حرفه ای می خواهید، باید حرفه ای رفتار کنید. لینکداین یک شبکه اجتماعی حرفه است و تنها حرفه ای ها در آن می توانند موفق بشوند.

جمع بندی

لینکداین یک محیط کاملا حرفه ای است که باید در آن قوانین حرفه ای کسب و کار را رعایت کنید، اگر این قوانین را زیر پا بگذارید، بازار بسیار بزرگ و ارزشمندی را از دست خواهید داد. کسی که در لینکداین به دنبال خدمات یا محصولی می گردد، زمانش برایش ارزشمند است، اسپم ها و پست های بی ارتباط هیچ گاه او را به مشتری شما بدل نخواهد کرد.