Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا شبکه اجتماعی
پنج اشتباه رایج برندسازی اکثر صاحبان کسب و کار

امروزه تمامی طرح های گرافیکی مربوط به تبلیغات باید بر اساس یک برند بوک مشخص که برای هویت تجاری خاص تهیه شده است، ساخته شود تا موفق عمل کند و موثر واقع شود. چرا که شما به این طریق می توانید مخاطبین خود را با جلب نظر و اعتمادشان حفظ کرده و کیفیت مجموعه کارهای تبلیغاتی خود را بالا نگه دارید. زمانی که شما ارتباط بصری منحصر به برند خود را داشته باشید و همواره بر طبق آن طراحی های خود را پیش ببرید باعث این خواهد شد که در حافظه ی مخاطب خود ماندگار شوید و اعتماد او را به خود جلب کنید.

بنابراین، ساخت یک برند بصری قدرتمند گام مهمی در پیشرفت تجارت شما محسوب می شود. در این مقاله به پنج مورد از اشتباهات رایجی که در برندسازی ممکن است دچار آن شویم اشاره می شود که اطلاع داشتن از آنها می تواند به اجتناب کردن از آنها بسیار کمک کننده می باشد. 

۱- بی‌ثباتی در طراحی

زمانی که صاحبان کسب و کار پس از گذشت زمان  دقت کافی در انتخاب رنگ و فونت به کار برده شده در طراحیشان به کار نمی گیرند و خارج از مفاد برند بوک خود عمل می کنند سبب می شود تا انتظار مخاطبان از استمرار در طرح مخصوص به آن کسب و کار برآورده نشود و این سهل انگاری تاثیر نا مطلوبی بر مخاطبین خواهد گذاشت و برند شما را دارای ضعف در سازمان دهی و غیر قابل اعتماد جلوه خواهد داد.

برند بوک چیست

برای اطلاعات بیشتر، به این مقاله‌ها مراجعه کنید:

۲- تقلید از سایر برندها

شاید وقتی رقبای شما در برندسازی خود موفق عمل کرده، برند بوک بی نقصی داشته و مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده، وسوسه شوید تا از برند بوک آنها تقلید کرده و برند خود را ترقی دهید. اما به خاطر داشته باشید که این طرز فکر سبب می شود تا برند شما غیر اورجینال شناخته شده و مخاطبین به شما اعتماد نکرده و جذب برندتان نشوند، حتی این امکان وجود دارد تا از لحاظ قانونی نیز دچار مشکل شوید. به خصوص در زمینه ی ساخت لوگو توجه کافی را داشته باشید تا لوگو شما تکراری نبوده و طرح منحصر به فردی داشته باشد.

لوگو و برندسازی

۳- تلاش بیش از حد برای جذب همه  

نداشتن جمعیت خاصی از دنبال کنندگان  و دیده شدن توسط عموم مردم شاید در ابتدا بزرگترین هدف اکثر برند ها باشد، در صورتی که برند های کمی هستند که موفق به جذب عموم مردم شدند. اما تلاش بیش از اندازه در این مورد سبب می شود تا شما از جمعیت خاص مخاطبتان که امکان این امر وجود دارد تا بر تعدادشان افزوده شود غافل شوید. پس بهترین راه این است که سعی کنید تا رضایت  جمعیت هدف خود را به حد اعلا جلب کنید و از راضی نگه داشتن همه نوع طرز فکر اجتناب کرده و در عوض تلاش کنید تا با تمرکز بر کار خود و با حفظ برند هوشمندانه و مبتکر در برگیرنده ی ایده ای ناب و تلاش در راستای آن مخاطبین را از خود راضی کنید.

۴- استفاده از تصاویر نامناسب 

زمانی که شما به مخاطبین هدف خود توجه داشته و بر این موضوع تمرکز می کنید که چه تصاویری به آنها نشان می دهید تا کلیشه ای نباشد و نظر آنها را جلب کند. این کار ممکن است سخت جلوه کند چرا که تصاویری که کودکان را جذب می کند ممکن است شرکت های بزرگ قابل قبول نباشد. به هر حال شما به تصاویر، تایپوگرافی و رنگ هایی نیاز دارید که مناسب مخاطبین هدفتان باشند.

برند

۵- وابستگی بیش از حد به لوگو

برند شما فراتر از یک لوگو ارزشمند است. چیزهایی از قبیل نام، لوگو، شعار تبلیغاتی، رنگ، فونت و تصویر سازی برند بصری شما را می سازند. داشتن یک لوگو خوب به تنهایی به معنای نائل شدن به یک برند قدرتمند نمی باشد. برای داشتن یک برند موفق باید هر آنچه تولید می کنید از پست های شبکه های اجتماعی تا کارت هدایا دارای کیفیت بالا و طبق برنامه برندتان باشد.

در آخر اینکه داشتن انتخاب درست در ایجاد برند بوک مناسب و استمرار و دقت در عملکرد کلید های موفقیت در داشتن یک برند قدرتمند و تاثیرگذار هستند.

اینفوگرافیک پنج اشتباه رایج برندسازی اکثر صاحبان کسب و کار 

اینفوگرافیک پنج اشتباه رایج برندسازی اکثر صاحبان کسب و کار