Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت شخصی
مشاوره رایگان
انتخاب رنگ سایت برای جذب مخاطب بیشتر و تاثیرات روان شناختی رنگ ها

آیا انتخاب رنگ سایت در جذب مخاطب تاثیرگذار است؟ هر رنگ به چه معناست؟ زمانی که سایتی طراحی می شود، انتخاب پالت رنگ مناسب به منظور ارتباط موثر با جامعه جهت رساندن پیام و یا ایده ی منحصر به فرد یک نهاد و ایجاد آگاهی از یک  نام تجاری،  از مراحل سخت و مهم به شمار می رود. محققان بر این باورند که رنگ ها تاثیر زیادی بر حالت ذهنی انسان می گذارند و می توانند احساسات مختلف را در فرد القا کند. ترکیب رنگ استفاده شده در وب سایت شما نیز می تواند نظر مخاطبتان را به هدفی که در نظر گرفته اید جلب کند. پس اطلاع داشتن از روانشناسی رنگ ها می تواند به شما در جذب مخاطب و رساندن پیامتان به آنها کمک کند. از طرفی یکی از عواملی که باعث افزایش نرخ پرش و دفع شدن مخاطب از سایت می شود، استفاده نادرست از رنگ ها در قسمت های مختلف سایت می باشد.

تاثیرات روان شناختی رنگ ها

استفاده از رنگ های سرد در پس زمینه و رنگ های گرم در شکل ها می تواند به درک بهتر عمق تصویر کمک کند.

اگر می خواهید در سایت خود کالایی را به فروش برسانید بهتر است از رنگ بندی های شاد و پر انرژی استفاده کرده و از رنگ های تند برای نشان دادن دکمه خرید استفاده کنید.

استفاده از رنگ های تیره مانند سیاه به عنوان رنگ پس زمینه تجملی و زیبا محسوب می شوند اما خواندن متن را دشوار می سازد، همچنین اگر می خواهید کاربر متن شما را تا انتها بخواند به خاطر داسته باشید که نباید از کنتراست بالا در متن خود استفاده کنید.

رنگ قرمز به عنوان رنگ تاکید شناخته می شود و همچنین رنگ قرمز روشن برای بیان عشق، قرمز تیره به معنای انتقام جویی، عصبانیت، شجاعت و رهبری و رنگ قرمز قهوه ای برای القاء احساس تغییر و سقوط استفاده می شود. برای ایجاد فضای رمانتیک و زنانه از رنگ صورتی، برای ایجاد تعادل، شرح طبیعت و ایجاد امنیت از رنگ سبز، برای نشان دادن صلح و آرامش از رنگ آبی، برای ترویج حس خلاقیت و قوه تخیل رنگ بنفش، برای القا شادی، لذت و تازگی از رنگ زرد، برای نشان دادن حس پرستیژ و خرد طلایی، ایجاد حس اعتماد و متانت از رنگ قهوه ای، و برای القای قدرت، ظرافت و رمز آلودگی از سیاه استفاده می توان کرد.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که تعداد زیادی از رنگها را در سایت خود به کار نبرید، معمولا از سه رنگ به عنوان رنگ های اصلی و دو رنگ کمکی استفاده کنید. برای این کار نرم افزار های زیادی وجود دارد، که یکی از بهترین آنها نرم افزار رایگان و آنلاین ادوبی کالر است.

در نهایت باید گفت که هارمونی و هماهنگی رنگ ها در ایجاد تعادل و جذب مخاطب نکته ای بسیار مهم محسوب می شود که باید در طراحی سایت باید رعایت شوند.