Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
انتخاب کلمات کلیدی مناسب در پنج مرحله

انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت یکی از کارهای بسیار دشوار می باشد. تقریبا هر فعالیت آنلاینی که افراد در اینترنت انجام می دهند با یک جستجو شروع می شود. این جستجو برای پیدا کردن پاسخ یک سوال شروع می شود. این سوال ممکن است برای انتخاب یک محصول یا خدمات باشد و یا به دست آوردن اطلاعات در موضوع خاص و مشخص. به علت اهمیتی که انتخاب کلمات کلیدی برای سئو وب سایت دارد، نمی توان بررسی و تهیه یک استراتژی برای این کار را رها کرد. در این مقاله قصد دارم تا به شما کمک کنم، بتوانید کلمات کلیدی مناسبی برای وب سایت خودتان پیدا کنید و رتبه بهتری در نتایج جستجو به دست بیاورید.

فرض کنید شما در یک مغازه محصولتان را به مشتریان می فروشید. پس از ورود مشتری، او سوالات زیادی برای پیدا کردن محصول مناسب از شما خواهد پرسید. از سوالاتی در مورد قیمت محصول تا سوالات مربوط به کیفیت و پشتیبانی آن کالا مواردی است که باید به او پاسخ دهید. حال به دنیای مجازی بیاید، این مشتری به وب سایت شما وارد شده است و باید بتوانید به سوالات او پاسخ دهید تا بتواند به راحتی محصول مورد نظرش را انتخاب کند.

چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای سئو سایت انتخاب کنیم؟

ابتدا سوالاتی که مشتری ممکن است بخواهد از شما بپرسد را در نظر داشته باشید. احتمالا سوالات زیادی به ذهن شما خواهد رسید که طولانی شدن و تعدد آنها شما را در ابتدا می ترساند. اما نگران نباشید، هرچه دامنه ی این سوالات گسترده تر باشد، مشتریان بیشتری را می توانید به سمت خودتان جلب کنید. افراد عموما در سه شاخه اصلی به جستجو می پردازند که در ادامه این سه دسته را برای شما خواهم گفت. 

جستجوی اطلاعات

در این دسته افراد برای پیدا کردن اطلاعات کلی در مورد موضوعات مشخص به جستجو می پردازند. سختی می توان پیش بینی کرد هر کدام از این افراد دقیقا به دنبال چه چیزی هستند. ممکن است یک فرد به دنبال موضوعی علمی به جستجو بپردازد و فردی دیگر تنها برای اطلاف وقتش میان کارهای روزانه مشغول جستجو باشد. در بیشتر مواقع این نوع جستجو منجر به خرید از سوی افراد نمی شود.

جستجوی مقایسه ای

افرادی که در این شاخه به جستجو می پردازند عموما به دنبال کالا یا محصول شما هستند. این افراد هنوز در مرحله تحقیق جهت انتخاب خود می باشند و عموما به بررسی تفاوت قیمت ها، بازخورد ها و نظرات مشتریان و مواردی این چنین می پردازند. برخی از این افراد به سرعت تصمیم به خرید از یک وب سایت می گیرند و برای برخی این خرید ممکن است چندین روز و یا چندین هفته به طول بیانجامد و تعداد بسیاری از آنها هیچ گاه اقدام به خرید نمی کنند.

جستجو برای خرید

افرادی که در این دسته جای می گیرند تصمیم خود را برای خرید گرفته اند و تنها نیاز است شرایط خرید را برای آنها آماده کرده باشید و با نمایش در بالای لیست جستجو، محصول و یا خدماتتان را به آنها بفروشید.

اما چطور بدانیم فرد در کدام یکی از این گروه ها قرار می گیرد؟ پاسخ به این سوال ساده است، با بررسی کلمات کلیدی که در موتورهای جستجو وارد کرده اند. به عنوان یک قانون کلی در نظر داشته باشید، هر چقدر این افراد دقیق تر جستجو کرده باشند، بیشتر به گروه خریداران نزدیک می باشند.

فرض کنید فرد در مورد تلوزیون جستجو می کند:

اگر این فرد در دسته جستجوی اطلاعات باشند، کلمه کلیدی مورد استفاده او شامل یک و یا دو کلمه بدون هیچ فیلتری می باشد. به عنوان مثال جستجوی او مانند زیر می باشد:

  • تلوزیون
  • تلوزیون 66 اینچ
  • تلوزیون LED
  • تلوزیون فلت

افرادی که در دسته جستجوی مقایسه ای جای می گیرند جستجو های دقیق تر با اطلاعات عمیق تری انجام می دهند. احتمالا جستجوی آنها به صورت زیر می باشد:

  • نظرات خریداران تلوزیون های سامسونگ
  • تلوزیون ای جی 4K
  • مقایسه تلوزیون های OLED

اما افرادی که در دسته آخر و خریداران جای می گیرند کاملا دقیق به جستجو می پردازند و کلمات کلیدی آنها به صورت زیر می باشد:

  • خرید تلوزیون 14 اینچ سامسونگ
  • خرید آنلاین تلوزیون 4K ال جی
  • بهترین قیمت تلوزیون OLED ای جی

اگر شما به تازگی کمپین سئو خود را راه اندازی کرده اید و بودجه ی کمی دارید، احتمالا به سراغ دسته خریداران خواهید رفت و هزینه ها را آنجا مصرف می کنید. برای اینکه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید، می توانید با استفاده از 5 مرحله زیر این کار را به سادگی انجام دهید.

مرحله اول: رتبه دهی به وب سایت خودتان

وب سایت خودتان را باز کنید و تمامی محصولات و یا خدماتی که در آن می فروشید را لیست کنید. به عنوان کسی که محصول را می فروشد، به خوبی با تک تک محصولاتتان آشنایی دارید. اما مشتری به اندازه شما با این محصولات آشنایی ندارد. پس خودتان را به جای مشتری بگذارید و ببینید او با چه کلماتی ممکن است محصولات شما را جستجو کند. به کلمات هم معنی ای که ممکن است مشتریان جستجو کنند فکر کنید و آنها را با هم ترکیب کنید.

با مثالی که در بالا ذکر کردم ادامه می دهیم (فروش تلوزیون). لیست کلمات کلیدی شما در این مرحله احتمالا به صورت زیر می باشد:

  • تلوزیون LED و OLED سامسونگ
  • خرید تلوزیون OLED سامسونگ
  • بهترین تلوزیون OLED سامسونگ
  • مقایسه تلوزیون های OLED سامسونگ

مرحله دوم: بررسی رقبا

در این مرحله سری به وب سایت رقبای خود بزنید و نگاه کنید چه توضیحاتی برای محصولاتشان به کار برده اند. احتمالا چند جمله کلیدی مناسب استفاده کرده اند که به ذهن شما نرسیده بود. پس در این مرحله این کلمات کلیدی را به لیست قبلی خود اضافه کنید.

مرحله سوم: سوال از مشتریان

در این مرحله اگر می توانید با آخرین مشتریانی که در وب سایت شما اقدام به خرید کرده اند تماس داشته باشید. از آنها بپرسید چگونه وب سیات شما را پیدا کرده اند و اگر به خاطر داشته اند با چه کلمه یا کلماتی جستجو کرده اند تا به وب سایت شما رسیده اند؟ احتمالا در این مرحله با کلمات کلیدی زیادی رو به رو نخواهید شد، اما همین تعداد کم هم بسیار به شما کمک خواهد کرد. پس این کلمات را هم به لیست قبلی اضافه کنید.

مرحله چهارم: از همکاران، دوستان و خانواده خود کمک بگیرید

این مرحله به مانند مرحله قبل می باشد با این تفاوت که شما از آشنایان خودتان اطلاعات را به دست می آورید. از آنها بپرسید اگر بخواهند محصولی که شما به فروش می رساند را در اینترنت بخرند، با چه کلماتی جستجو خواهند کرد؟ اگر با کلمات جدیدی رو به رو شدید که پیش تر در لیست شما نبود، آنها را هم اضافه کنید.

مرحله پنجم: استفاده از ابزارهای کلمات کلیدی

ابزارهای انلاین بسیاری برای انتخاب کلمات کلیدی در اینترنت وجود دارند. شرکت گوگل نیز ابزارهای بسیار قدرتمندی برای انتخاب کلمات کلیدی دارد که آنها را به سادگی در اختیار شما قرار می دهد. این ابزارها ممکن است همیشه دقیق نباشند، اما می توانند به شما کمک کنند تا لیست خودتان کمی گسترده تر کنید و به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید.

امیدوارم با اجرایی کردن موارد بالا، بتوانید در کمپین سئو خودتان موفق شوید و در رتبه یک گوگل در شاخه کاری خودتان برسید.

اگر برای بهینه سازی وب سایت نیز با مشکل برخوردید، هیچ نگران نباشید، ما در تیم طراحی و تبلیغات لولسا در بخش خدمات سئو و بهینه سازی این نیاز شما را برآورده خواهیم کرد.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تلفن تماس: 88590065