Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) یکی از عوامل اصلی در موفقیت یک کسب و کار در فضای اینترنت می باشد که موفقیت در آن کار چندان ساده ای به نظر نمی رسد. یکی از مهمترین عوامل در سئو را می توان انتخاب کلمه کلیدی برای بهینه سازی معرفی کرد. اگر شما هم قصد دارید برای وب سایت خودتان کلمه کلیدی انتخاب کنید، در این مقاله قصد دارم تا نکات مهم این موضوع را برای شما معرفی کنم.
برای موفقیت در انتخاب کلمه کلیدی، شرط اول انتخاب کلمه کلیدی درست می باشد. در طول زمان شما خواهید آموخت که چگونه کلمات کلیدی برای وب سایت خودتان انتخاب کنید، اما اولین کلمه کلیدی باید به چه صورت انتخاب شود؟

تنظیم و درک اهداف کلی سئو

پیش از اینکه کلمه ای کلیدی برای برند خود انتخاب کنید، ابتدا به این فکر کنید که اهداف شما در سئو چه ها هستند؟ بیشتر شرکت ها از سئو برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کنند، که این موضوع باید منجر به افزایش فروش شود. اما چیزی که شما نیز دارید بسیار دقیق تر از فکر کردن به افزایش ترافیک است.

به عنوان مثال:

  • چقدر سریع می خواهید نتایج سئو خود را مشاهده کنید: سئو یک استراتژی طولانی مدت است و در بیشتر مواقع نیازمند زمان برای مشاهده نتایح آن هستنید. اگر می خواهید سریعتر به نتیجه برسید، می توانید به سمت کلمات کلیدی ای بروید که رقبای کمتری روی آنها کار کرده اند و یا کلمات کلیدی شما کمی طولانی تر باشند.
  • چقدر باید مخاطبین شما مرتبط باشند: این موضوع به این معنی است که شما مخاطبین بسیار خاصی دارید  یا مخاطب شما عمومی است؟ دایره مخاطبین شما نکته مهمی برای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد.
  • چه نوع ترافیکی را در نظر دارید: آیا ترافیک مورد نظر شما جهت فروش آنلاین می باشد و یا قصد آگاهی مخاطب از برند و آشنایی با برند را دارید؟ این موضوع به شما کمک می کند دایره کلمات کلیدی را برای انتخاب محدود تر بکنید.

تصمیم گیری در مورد طول کلمات کلیدی برای سئو

وقتی هدف شما مشخص شده باشد، قادر خواهید بود تا بین طول کلمات کلیدی بهتر تصمیم گیری کنید. کلمات کلیدی را عموما می توان به دو بخش کوتاه و بلند تقصیم بندی کرد. کلملمات کلیدی کوتاه بین یک تا سه کلمه هستند. در این نوع کلمات کلیدی شما با رقبای بیشتری باید رقابت کنید و کار شما دشوار تر می باشد. مشخص است که رقابت در یک کلمه بسیار شدید تر از ترکیب دو و یا سه کلمه می باشد.

کلمات کلیدی بلند عموما به صورت یک جمله هستند. این کلمات ترافیک کمتری را برای سایت شما به وجود می آورند اما رقبای بسیار کمتری هم خواهید داشت. اگر به سئو به عنوان امری برای بازاریابی طولانی مدت هستید، باید بدانید کلمات کلیدی کوتاه برای شما بسیار مفید تر خواهند بود. این موضوع در حالی است که کلمات کلیدی بلند می توانند برای زمان کوتاه اثر بخشی بهتری داشته باشند و زودتر منجر به افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما بشوند.

تحقیقات اولیه برای انتخاب سئو کلمه کلیدی اولیه

وقتی که هدف خود را مشخص کردید و یک نگاه کلی و اولیه به دست آوردید، می توانید شروع به تحقیقات اولیه کنید:

  • ریشه برای ایده خود پیدا کنید: بر روی یک برگه کاغذ طرحی از کلماتی که مربوط به کسب و کار شما می شود و فکر می کنید افراد آنها را جستجو می کنند بکشید. نیازی نیست در این بخش خیلی دقیق و قطعی عمل کنید، اما تلاش کنید دسته بندی های مشخصی را انتخاب کنید. این موضوع برای کلمات کلیدی طولانی و کوتاه کاربرد خواهد داشت.
  • از ابزارهای تولید عنوان و کلمات کلیدی استفاده کنید: در بخش بهدی از ابزارهای آنلاینی که به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی و عنوان مطالب خود را انتخاب کنید استفاده کنید. وب سایت های زیادی این خدمات را برای شما ارائه می کنند، اما از میان این وب سایت ها سعی کنید بهترین ها را انتخای کنید. یکی از بهترین موارد برای اینکار می تواند ابزار وب سایت Moz.com باشد که به وسیله آن می توانید بر روی کلمات کلیدی بررسی و انتخاب داشته باشید.
  • یک لیست اصلی از کلمات کلیدی درست کنید: یک لیست از کلمات کلیدی که تا به این مرحله انتخاب کرده اید تهیه کنید و آنها را با هم مقایسه کنید.

لیست را کوتاه کنید

وقتی لیست اصلی را تهیه کردید، ضعیف ترین موارد را ابتدا حذف کنید. در ادامه چند شیوه برای اینکار به شما خواهم گفت.

  • حجم: حجم جستجو (Search Valume) اشاره به تعداد دفعاتی که یک عبارت مشخص جستجو شده است دارد. این موضوع نشان می دهد با هر کدام از کلمات کلیدی چه مقدار بازدید برای شما به ارمغان می آید. در نظر داشته باشید حجم جستجو در زمان تغییر خواهد کرد. یکی از ابزار های مفید برای اینکار گوگل ترند می باشد. استفاده از این ابزار ارزشمند را هیچ گاه فراموش نکنید.
  • رقابت: در مرحله بعد به رقبای هر کدام از کلمات کلیدی نگاهی بیاندازید. قطعا کلمات کلیدی ای که بیشترین حجم جستجو را دارند، رقبای بسیار بیشتری را در خود جای می دهند. و قطعا هر چقدر تعداد رقبا بیشتر باشد، رقابت سخت تر خواهد بود. باید بتوانید بین این دو مورد یک بالانس مناسب پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید در تمامی کسب و کارها حجم جستجو با رقبا رابطه مستقیمی ندارد. در برخی از کسب و کارها، بسیاری از رقبای شما به درستی نمی دانند چه کلمات حجم جستجوی بیشتری دارند و می توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.
  • ارتباط: باید در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی انتخاب شده، چقدر با کسب و کار شما ارتباط دارند. ممکن است برخی از کلمات کلیدی ترافیک بیشتر و رقبای کمتری برای شما داشته باشد، اما موضوع مهم کسب ترافیکی است که برای وب سایت شما سودمند باشد. اگر ترافیکی ایجاد کنید که مخاطبین هیچ تمایلی به خرید محصول شما و یا آشنایی با برند شما نداشته باشند، سرمایه خود را به هدر داده اید. 
  • رتبه فعلی: در میان کلمات کلیدی انتخاب شده، بد نیست که رتبه فعلی وب سایت خودتان را به دست آورید. رتبه فعلی طول مسیر برای رسیدن به هدف را به شما نشان می دهد.

کاندید های اصلی کلمات کلیدی را انتخاب کنید

در این مرحله اگر مراحل بالا را به دقت انجام داده باشید، وجود کاندید های مختلف کلمات کلیدی احتمالا مربوط به سلیقه شخصی می باشد. تلاش کنید با تکرار موارد بالا این موارد را به یک الی چند کلمه محدود کنید تا بتوانید از آنها برای بهینه سازی استفاده نمایید. 

انتخاب کلمه کلیدی اولیه شاید عالی پیش نرود، اما مسیر حرکت را به شما نشان می دهد. به دقت توجه داشته باشید در طول زمان چقدر این کلمات را توسعه می دهید و از تغییر در هر زمان که نیاز بود نترسید. مسیر به شما نشان می دهد چه کارهایی باید انجام دهید.

اگر برای بهینه سازی وب سایت خودتان برای موتور های جستجو نیازمند متخصص هستید، تیم طراحی و تبلیغات لولسا در بخش خدمات سئو و بهینه سازی می تواند این نیاز شما را به خوبی برطرف سازد.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش فروش: 44897364