Your browser does not support JavaScript!
خدمات طراحی گرافیک
هفت ایده خلاق برای طراحی یک پرزنتیشن موفق

این روز ها اسلاید شو های مربوط به پرزنتیشن در فرهنگ بازاریابی از اهمیت بسیاری بهره مند شده است. برای ساخت اسلاید شو ها به نحو احسن معمولا نیاز است تا شما با نرم افزار های همچون پاورپوینت، پرتزی و اسلاید شیر آشنایی کامل داشته باشید. شاید خیلی از افراد به کمک آشنایی با این نرم افزار ها قادر به ساخت اسلاید شو باشند اما ساخت اسلاید ها به گونه ای که سبب جذب مخاطب هنگام ارائه بی آنکه تمرکز خود را از مطالب ارائه شده از دست دهد کار ساده ای نیست. آشنایی با یک نرم افزار - حتی اگر با تمام بخش های یک نرم افزار - برای اینکه بتوان به صورت تخصصی، خلاقانه و موفق از آن استفاده کرد کافی نیست. در این مقاله سعی داریم تا با هفت راه خلاقانه و موثر جهت ساخت اسلاید شو ها و ارائه ی آنها به شیوه ای کارآمد و جذاب آشنا گردیم.

۱- داستان مخصوص خود را برای مخاطب تعریف کنید

این ایده شباهت به این دارد که شما داستان شرکت خود را در ابتدای ارائه برای مخاطبان خود بازگو کنید و شرکت را به گونه ای توصیف کنید که ارتباط احساسی با مخاطبان خود برقرار کرده به جای اینکه صرفا به تعریف و تمجید شرکت خود بپردازید. این موضوع را حتما بارها تجربه کرده اید! بسیاری از شرکت ها وقتی برای پرزنت کارشان به سمت شما می آیند تنها به دنبال این هستند که از خودشان تمجید کنند. این دسته - که بخش زیادی از صاحبان کسب و کار هم جزو ان می شوند - اصلا کم نیستند و انگار فراموش کرده اند که در هر بازاریابی، مخاطب یک فرد انسانی است و باید با او در سطح انسانی هم ارتباط برقرار کنند.

ایده خلاق برای طراحی یک پرزنتیشن موفق

ایده خلاق برای طراحی یک پرزنتیشن موفق

۲- از طرح‌های گرافیکی به جای عکس استفاده کنید

یکی از راه های ساده برای حفظ انسجام تصویری اسلایدها به کار گرفتن تصاویر گرافیکی به جای عکس می باشد. همچنین نرم افزار ادوبی ایلوستریتور این توانایی را به ما می دهد تا طرح خلاقانه تر و جذاب تری را خلق نماییم. این نرم افزار که در زمینه گرافیک برداری، ابزاری بسیار قدرتمند برای کارهایی مانند تصویر سازی می باشد.

از طرح های گرافیکی به جای عکس استفاده کنید

از طرح های گرافیکی به جای عکس استفاده کنید

۳- مخاطبان خود را بخندانید

زمانی که کمی شوخی را وارد کار خود می کنید باعث می شوید تا از سردی جلسه کم شده و مخاطبان با اشتیاق و لذت بیشتری ارائه ی شما را دنبال کنند، بنابراین استفاده از یک اسلاید مناسب و سرگرم کننده بی تاثیر نخواهد بود. می توان اطمینان داشت که مخاطبان هر قسمتی از مطالب ارائه شما را که از خاطر ببرند شوخی های شما را فراموش نخواهند کرد پس می توان از این تکنیک نهایت استفاده را کرد. فراموش نکنید مخاطب شما یک فرد انسانی است!

مخاطبان خود را بخندانید

۴- به دنبال طرح‌های مینیمالیستی باشید

سعی کنید از طرح های مینیمالیستی استفاده کرده و تنها به قدر کفایت رسیدن به هدف و انتقال مفهوم آن اسلاید به طراحی بپردازید و از به کار بردن تزئینات بیش از حد بپرهیزید تا مخاطب قادر باشد در زمان کم خود بر موضوع اصلی آن اسلاید تمرکز داشته باشد. طرح های مینیمالیستی قدرت این را دارند که با کمترین المان ها و بدون داشتن المان های اضافه تمام حواس بیننده را به خود جلب کنند.

استفده از طرح های مینیمالیسیت در پرزنتیشن

طراحی مینیمالیستی، با کمترین بیشترین را خلق می‌کند!

۵- به خاطر داشته باشید که محتوا مهم‌ترین اصل می‌باشد

طراحان فوق العاده با طراحان خوب فرق می کنند، آنها می دانند که محتوا مهم ترین اصل یک طرح می باشد بنابراین، پیش از آنکه فکر کنند که اسلاید خوب به نظر می رسد اطمینان کسب می کنند که آیا اسلاید خوب عمل می کند و مفهوم را به خوبی انتقال می دهد. یکی از قوانین بنیادی در تبلیغات این است که طراحی باید منتقل کننده ی محتوا به طور کامل باشد در طراحی اسلاید ها نیز این قانون حائز اهمیت است. برای این منظور می توان از اینفوگرافیک ها نیز بهره برد.

استفده از طرح های مینیمالیسیت در پرزنتیشن

استفده از طرح های مینیمالیسیت در پرزنتیشن

تولید محتوا چیست؟

۶- استفاده از شکل به همراه آیکون

بهترین سناریو برای طرح یک اسلاید می تواند این باشد که کلمات کلیدی را به شکلی موثر به کمک تصویر نشان دهید. زمانی که قرار است دائما صحبت کنید و تعدادی از اسلاید های دیگر شما حاوی مطالب نوشته شده هستند استفاده از تصاویر می تواند مانع خسته کننده شدن ارائه شما گردد. برای این کار می توانید با بهره بردن از خلاقیت خود در نرم افزار ادوبی ایلیوستریتور آیکون های مربوط به کلمات کلیدی را طراحی کرده و آن ها را در یک شکل هندسی مناسب با طرح قرار داد و به پیش زمینه ی اسلاید که ترجیحا ساده و دارای رنگی متمایز می باشد اضافه کنید.

 استفاده از شکل به همراه آیکون

7 - از انیمیشن و یا ویدئو در اسلایدهای خود استفاده کنید

یکی از راه های زیبا جلوه کردن اسلاید ها و جذب مخاطبان استفاده از حرکت در طرح می باشد. این حرکت می تواند در هنگام تعویض اسلاید ها باشد و یا در اسلاید اصلی نشان دهنده ی محتوا اسلاید. برای نشان دادن مفهوم اسلاید اصلی می توان از ویدئو نیز بهره برد استفاده از این روش باعث راحت تر بودن ارائه دهنده ی مطلب خواهد شد و از طرفی دیگر بیننده مطالب را با تنوع و جذابیت بیشتری دنبال کرده و مفهوم را به طور بصری و صوتی ملموس تر دریافت می کند.

از انیمیشن و یا ویدئو در اسلاید های خود استفاده کنید

از انیمیشن و یا ویدئو در اسلاید های خود استفاده کنید

اینفوگرافیک هفت ایده خلاق برای طراحی یک پرزنتیشن موفق

اینفوگرافیک هفت ایده خلاق برای طراحی یک پرزنتیشن موفق