Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
تولید محتوا شبکه اجتماعی
تقویم تولید محتوا
چرا بازاریابی محتوایی شما شکست می خورد و چگونه می توانید جلوی آنرا بگیرید؟

بازاریابی محتوایی می تواند برای دستیابی به ترافیک بالا و کمک به موفقیت در کسب و کار بیانجامد. اما برخی از صاحبان کسب و کارها می گویند تولید محتوا برایشان موثر نیست و یا حداقل آن طور که فکر می کردند موثر نبوده است. در این مقاله به شما برخی از دلایلی عمومی شکست بازاریابی محتوایی، و شیوه های رهایی از این مشکلات را برای شما خواهم گفت.

بازاریابی محتوایی چیست

پیش از هر چیز، آیا می‌دانید بازاریابی محتوایی دقیقا چیست؟ اگر اطلاعات کافی ندارید، حتما به این مقاله مراجعه کنید:

بازاریابی محتوایی چیست؟

تولید محتوا شما بسیار کوتاه است!

هیچ میزان مشخصی از تعداد کلمات به کار رفته برای محتوا وجود ندارد. تعداد این کلمات به عوامل مختلفی بستگی دارد: موضوع آن محتوا، مخاطبین و شیوه هایی که در محتوا شما مخاطبینتان را جذب می کنید. به عنوان مثال برای یک کسب و کار ممکن است کاربران به صورت متوسط دوست داشته باشند بیش از ۱۰۰۰ کلمه بخوانند و این موضوع زمانی مثلا در حدود ۵ دقیقه از آنها می گیرد.

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست؟

بسیاری از افراد برای کسب و کارشان بررسی می کنند چه تعداد کلمه برای هر محتوا مناسب است و هر کدام ممکن است به اعداد متفاوتی برسند، ولی به طور معمول همه بر این جمله "هر چه بیشتر، بهتر" اتفاق نظر دارند.

محتوا پادشاه است

تحقیقات serpIQ نشان داده است که 1500 کلمه، برای استفاده در بیشتر وبلاگ ها بسیار عالی است. اما Searchmetrics تعداد 1100 تا 1300 کلمه را بهترین تعداد کلمه برای به کار رفتن در هر محتوا ارزیابی کرده است. احتمالا اگر شما هم محتوایی با کمتر از این تعداد کلمات تولید کرده باشید، متوجه می شوید که محتوای شما رتبه خوبی برای سایت شما به دست نمی آورد، پست و بازنشر مطالب شما کم است، و گفتگویی در مورد آن محتوا در شبکه های اجتماعی نمی بینید.

وبلاگ ها

چگونه این مشکل را حل کنیم: کیفیت محتوا همیشه ازتعداد کلمات و طول محتوا مهم تر است. اما برای یک پست برای بازدهی مناسب در حدود 1100 کلمه استفاده کنید. برای محتوایی که می خواهید بیشینه بازدهی را برای شما داشته باشد، بیش از 1500 الی 2000 کلمه به کار ببرید.

محتوای شما متمایز نیست

بیشتر صاحبین کسب و کارها از شیوه های بازاریابی محتوا استفاده می کنند. این موضوع بدین معنی است که هر محتوایی شما، رقبای بسیار زیادی خواهد داشت. این موضوع یکی از دلایلی است که بیشتر محتواهای تولید و منتشر شده، کمتر توسط مخاطبین در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. این موضوع به ما نشان می دهد که باید محتوای تولیدی ما یکتا، ارزشمند و مهمتر از هر جایی که در کسب و کار ما مشکل کمبود اطلاعات دارد را بتواند به خوبی پوشش دهد.

شیوه حل این مشکل: شاید مهمترین بخش برای حل این مشکل پیدا کردن ایده ای برای تولید محتوا باشد که قبلا هزاران مطلب درباره ان در اینترنت نوشته نشده باشد. پس باید به دنبال ایده باشید. ایده هایی که تا کنون به فکر دیگران نرسیده اند و یا اگر بین محتوای موجود در سطح اینترنت که نزدیک به کسب و کار شما است، کمبود مطلب در بخشی از موضوع حس می شود، شما به سوی تولید محتوا برای آن بخش بروید.

برای محتوای خود برنامه ندارید

بسیاری از صاحبان کسب و کارها هنوز فکر می کنند می توانند هر چیزی را در هر زمانی در وبلاگ و شبکه های اجتماعی خودشان منتظر کنند و همیشه نتیجه مثبت بگیرند. اما متاسفانه این استراتژی – یا شاید بهتر است بگویم این نداشتن استراتژی – معمولا بیشتر به ظرر می انجامد تا به سود این افراد.

تقویم تولید محتوا

تقویم تولید محتوا چیست؟

ثبات کلید جذب اعتماد در بازاریابی محتوایی است. اگر مخاطبین و طرفداران شما تنها زمانی که محصول و یا خدماتی برای فروش دارید از شما خبر بشنوند، احتمالا شاهد این خواهید بود که مخاطبینتان کم کم ناپدید می شوند و ترافیک به سمت محتوای شما به سرعت پایین خواهد آمد.

شیوه حل این مشکل: یک برنامه و استراتژی بسیار ساده تولید محتوا تهیه کنید و بر روی آن پیادار بمانید. در نظر داشته باشید که بهتر است به صورت ثابت پست بگذارید، حتی اگر به این معنی باشد که پست های کمتری بگذارید. پلن شما باید مشخص کند چه نوع محتوایی برای چه زمانی باید تهیه و منتشر کنید. همچنین باید هدف شما از این بازاریابی محتوایی مشخص باشد تا بتوانید با استفاده از متریک های موجود، وضعیت تولید محتوای خودتان را نسنجید و آنالیز کنید.

محتوای شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده است

در سالهای اخیر برخی گزارش ها نشان می دهند شبکه های اجتماعی توانسته اند بیش از موتور های جستجو باعث کشاندن ترافیک به وب سایت ها بشوند. اما امار نشان می دهد موتورهای جستجو هنوز هم بیش از ۱۰ برابر کاربرانی که قصد خرید محصول و یا خدماتی دارند را بیش از شبکه های اجتماعی به سمت سایت ها می فرستند.

محتوای بهینه شده برای سئو چیست؟

حتی اگر شبکه های اجتماعی با فالوورهای زیادی دارید، باز هم برای کسب و کارتان نیازمند رتبه خوب در موتورهای جستجو برای شاخه کاریتان هستید. شیوه ای که می توان به این هدف دست پیدا کرد، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است.

موتور جستجو چیست

شیوه حل این مشکل: هر بخشی از محتوای تولیدی شما باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد. استراتژی های درون صفحه ای مانند استفاده از کلمه کلیدی در عنوان، تیترها، URL، عنوان عکس ها و در درن متن. همچنین بررسی کنید که سایت شما برای کاربران دستگاه های موبال نیز بهینه سازی شده باشد. از لینک های داخلی برای پخش لینک در سایت و از لینکهای خارجی برای نمایش قابل اطمینان بودن محتوای خودتان استفاده کنید.

محتوای شما بیش از حد برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است

در حالی که بسیار مهم است سئو درون صفحه ای شما به درستی انجام شود، اما بهینه سازی بیش از اندازه نیز می تواند مشکل ساز شود. این موضوع ممکن است منجر به پنالتی سایت شما (به علت پر کردن صفحات با کلمات کلیدی) شود، بلکه می تواند باعث ضعف ساختار مطلب و تولید مطالبی که کاربر پسند نستند منجر شود.

به عناون یک نمونه از بهینه سازی بیش از اندازه: ساختن یک محتوا با عمق پایین برای برجسته کردن یکسری کلمات کلیدی خاص و استفاده از کلمات کلیدی نامربوط برای جذب مخاطب و یا استفاده از لینک های داخلی نابجا در مطالب سایت.

کلمه کلیدی چیست؟

شیوه حل مشکل: یک بررسی روی کلمات کلیدی عمومی مورد نظرتان داشته باشید. به جای نوشتن در مورد کلیت هایی که برای مخاطبین روشن است، به زیر عنوان هایی که مخاطبین علاقه مند هستند انها را بدانند و در مورد انها بخوانند بپردازید.

بازاریابی محتوایی شما هدفی ندارد

احتما شما هم شنیده اید: یک هدف بدون برنامه تنها یک آرزو است. اگر هدف شما موفقیت در بازاریابی محتوایی است، باید حتما اهدافی در میانه راه داشته باشید که می خواهید به هر کدام از انها برسید. 

بر اساس اطلاعات CMI در کسب و کارهای تجارت به تجارت، در حدود 28 درصد بودجه تبلیغاتی شرکت ها صرف بازاریابی محتوایی می شود. اگر ندانید که به چه هدفی می خواهید برسید، بخش عمده ای از بودجه خودتان را ممکن است به درو بیاندازید.

شیوه حل مشکل: اهدافی مشخص کنید و آنها را در مسیر حرکت مورد بررسی قرار دهید. برخی از اهدافی که ممکن است برای بازاریابی محتوایی داشته باشید ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • تولید ترافیک
  • افزایش فروش
  • افزایش فاللور ها و طرفداران
  • به اشتراک گذاری محتوای شما
  • افزایش لینک به سایت

حرف آخر

بازاریابی محتوایی یکی از بهترین شیوه هایی است که به وسیله ان می توانید برای تجارت خودتان موفقیت کسب کنید. ثابت شده است که می تواند باعث افزایش ترافیک و افزایش فروش کسب و کار ها بشود. اما اگر از بازاریابی محتوایی خودتان نتیجه مناسب نمی گیرید، وقت ان است که بر روی استراتژی هایتان یک بازبینی داشته باشید، تا بدانید چه چیزی شما را عقب نگاه داشته است.

آیا شما هم یکی از این اشتباهات عمومی را مرتکب می شوید؟ راه حل انرا می دانید، پس مشکل را حل کنید.