Your browser does not support JavaScript!
خدمات سئو
خدمات تولید محتوا
سئو وردپرس
سئو جوملا
چگونه بازاریاب های حرفه ای بک لینک می سازند

بک لینک ها مهم ترین تاکتیک بازاریابی امروزی و در عین حال یکی از پر ابهام ترین و مشکل زا ترین بخش های آن می باشد. بیشتر بازاریاب ها فکر می کنند باید فقط لینک های ورودی را زیاد کنند و در این راه برایشان مهم نیست لینک ورودی از طریق چه متنی وارد شود و فکر می کنند تنها وجود یک لینک ورودی به سایت می تواند به کمکشان بیاید. در این مقاله در مورد اینکه چگونه یک بک لینک می تواند برای بازاریابی و سئوی سایت شما موثر باشد را بررسی می کنیم.

لینک های ورودی بی نهایت مهم هستند این لینک ها بخشی از سرنخ های عمومی الگوریتم گوگل هستند که به گوگل کمک می کند نتایج جستجو را با توجه به بیشترین ارتباط به موضوع به دست آورد. و این موضوع برای شرکت ها و کسب و کارها بسیار مهم و کلیدی خواهد بود. چنین شیوه ای بسیار گران تر از سئوی کلاه سیاه برای ساخت لینک است که انگار قرار است در یک شب ره صد ساله را برای شرکت ها برود و اغلب به نتیجه ای معکوس نیز منجر می شود. ساخت بک لینک در میان محتوایی که آن بک لینک در میانش قرار گرفته است اهمیت زیادی دارد. این محتوا نشان دهنده ارتباط بک لینک با کلمات به کار رفته در آن متن برای گوگل می شود.

بک لینک چیست

بک لینک چیست؟

از یک جهت همه به بک لینک نیاز دارند، هر چقدر بیشتر که ممکن باشد. در جهتی دیگر، گوگل تمایلی به فعالیت شما برای ساخت یک مجموعه بک لینک به تنهایی و بدون محتوا تنها برای سئو ندارد.

محتوا پادشاه است

راه حل درست در دانش از تعریف بک لینک نهفته است. بسیاری از متخصصین سئو معتقد هستند که بک لینک چیزی جز یک لینک برای دنبال کردن از طریق یک سایت دیگر نیست. اگر این تعریف درست بود بک لینک گستره وسیعی را در بر می گرفت، از یک لینک در یک دایرکتوری و یا لیست گرفته تا یک لینک در مقاله ای از یک وبلاگی که تنها برای اسپم ساخته شده است. و در نتیجه هر نوع لینک ورودی به سایت نتیجه مثبت دارد!

اسپم سئو چیست؟

راه های مقابله با اسپم سئو

نه این یک اشتباه بزرگ است! یک لینک بدون اینکه در میان محتوایی مناسب و مرتبط قرار گرفته باشد، نه تنها مفید نیست بلکه برای برند هم می تواند بسیار مضر باشد.

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست؟

قانون بازی تغییر کرده

قوانین بازی تغییر کرده. اگر فکر می کنید می توانید با پول داده به شخصی که برای شما خروارها لینک ورودی بی فایده و نا به جا به بهترین نتایج در صفحه نتایج گوگل صعود کنید، قوانین بازی امروز را نمی شناسید. 

گوگل روند ساخت لینک ارگانیک را در سه مرحله به صورت زیر توضیح داده است:

  1. یک کمپین جامع تولید محتوای توسعه یافته. نوآورانه، جدید، ایده هایی که بتواند یک صنعت و تجارت را رهبری کند که توسعه پیدا کند. این مهمترین مرحله است چرا که پایه و اساس هر کاری است که شما بعد از آن انجام می دهید. اگر شما یک ایده عالی و یا یک محتوای اطلاع رسان ندارید، لینک های جذاب و درست دریافت نمی کنید.
  2. یک استراتژی جامع محتوا در حول ایده تولید می شود که شامل مقالات، ویدئو ها و غیره می باشد. به این شیوه مردم از ایده های تغییر در بازی توسط شما پی می برند.
  3. یک استراتژی ارتباط هدفمند و پایدار به وجود آمده است. یک استراتژی ارتباط حدفمند، پایدار و بدون پایه ی اینترنتی توسعه یافته است. این موضوع شامل مواردی مانند پرزنتیش هایی که در شاخه کاری شما است، نوشتن مقالات، ایده های به اشتراک گذاشته شده در فروم های گفتگوی شاخه کاری شما، صحبت با نویسندگانی که در شاخه شما فعالیت می کنند و ارتباط با رسانه ها می باشد.

محتوا است که اهمیت دارد نه لینک ورودی!

محتوا است که اهمیت دارد نه لینک ورودی!

برای اینکه بحث از متن را در یک چهار چوب بیاورید، به آن به عنوان محصول جانبی دورات پس از دات کام نگاه کنید. دوران پس از دات کام از فضای ابری استارتاپی به وجود امده که توسط سرعت، سادگی و شخصی سازی در سمت مصرف کننده، و بخشی که به عنوان زیر ساخت خدمات رسانی، نرم افزاری و توسعه ابزارهای برای اجازه داده به استارتاپ ها برای شروع سریع و دسترسی به نیازهای آنها به حرکت در می آید.

با پایین آمدن مرزها بیش از هر زمانی، قرار دادن یک لینک در وب سایت بدون متن، به سادگی به معنای رفتن به سوی شکست می باشد. 

حقیقت این است که گوگل امروزه بیش از همیشه به لینک هایی که وب سایت شما وارد می شود اهمیت می دهد. تنها باید لینک های خو و با کیفیتی به سایت خودتان بسازید. می توانید از نوسندگانی که در شاخه کاری شما فعالیت می کنند گفتگو داشته باشید که اینکار منجر می شود، مکالمه پیرامون محتوای و سایت شما به همراه لینک با کیفیت دریافت کنید. 

در گذشته روش های زیادی برای بک لینک ساختن وجود داشت که دیگر امروزه کاربردی برای شما نخواهند داشت. می توانستید با اسپم در انجمن های گفتگو (فروم ها)، لینک گرفتن از سایتهایی که تنها برای ساخت بک لینک تولید شده اند، وبلاگ های شخصی، دایرکتوری ها و لیست دوستان استفاده کنید. اما امروزه این راه کارها یا عموما بی فایده و مضر هستند و یا اینکه در پایان دوران اهمیتشان برای گوگل به سر می برند و در نتیجه نتیجه آنها بر روی سئو بسیار پایین و در آینده ای نزدیک کاملا بی فایده خواهد بود. پس بهتر است بودجه خودتان را برای چنین شیوه هایی مصرف نکنید.

شاید به کلام ساده باید اینطور گفت: کارکنان و طراحان الگوریتم های گوگل، با زمان پیشرفت کرده اند. نمی توانید آنها را تنها با یک لینک بی کیفیت و بدون متن خام کنید، آنها از شما لینک با کیفیتی می خواهند که درون متن باشد. متنی که لینک شما در آن قرار می گیرد، باعث می شود تا لینک شما به محتوای آن مطلب مربوط شده و در نتیجه با کلمات اطراف آن رابطه پیدا کند. کارکانان گوگل امروز هوشمند تر از هر زمانی فعالیت می کنند، پس شما هم هوشمندانه و به روز با آنها فعالیت کنید.