Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا شبکه اجتماعی
برندسازی در عصر رسانه های اجتماعی

امروزه ساخت یک برند در دنیای مجازی چالشی پیچیده و مهم محسوب می شود. در یک دهه ی گذشته اغلب کسب و کارها، اعلام کردند که در دوره ای درخشان از برند سازی به سر می برند. آنها شروع به استخدام افراد خلاق در زمینه تبلیغات و برندسازی و افراد آشنا به تکنولوژی های جدید و کاربردی نموده تا برند های خود را به بهترین شکل ممکن وارد دنیای دیجیتال کنند. یکی از موارد بسیار مهم در استراتژی دیجیتال بسیاری از کسب و کارها که در امر برندسازی به آن پرداخته می شود تولید محتوا مخصوص به یک برند می باشد. 

شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما اجازه می دهد تا با مخاطبین خود هر چند به طور مجازی اما تاثیر گذار ارتباط برقرار کنید. تنها کافی است تا به شرح موضوعات مهم در زمان های مناسب به آنها بپردازید و ارتباط خود را با دنبال کنندگان برند خود حفظ نمایید و حتی بر تعداد افرادی که برند شما را دنبال می کنند بیفزایید.

رسانه اجتماعی (شبکه اجتماعی) چیست

برای اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی برند شما رو موفق سازد و نتیجه مخربی نداشته باشد باید توجه داشته باشید که برندسازی به تکنیک های ویژه ای جهت ایجاد ارتباط فرهنگی مناسب با مخاطبان خود نیاز دارد و برند ها زمانی به موفقیت دست پیدا می کنند که قادر باشند در فرهنگ مردم خود رخنه کرده باشند. فناوری های دیجیتال نه تنها توانسته اند تا شبکه های اجتماعی جدید و قدرتمندی را به وجود آورند، سبب شده اند تا بر چگونگی کارکرد فرهنگ زمان خود نیز تغییر ایجاد کنند. هم اکنون شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین و قدرتمند ترین بدعت گذاران فرهنگ به شمار می آید. پدیده ای که می توان نام فرهنگ جمعی را بر آن نهاد قادر است تا بسیاری از قوانین برندسازی را تغییر دهد. اگر ما از فرهنگ جمعی آگاهی کافی را نداشته باشیم بی گمان در ترویج برند خود با مشکل اساسی رو به رو خواهیم شد. 

در این مقاله کوشش شده تا به تعاریف مهم و تاثیر گذار در امر تولید محتوا برای موفقیت یک برند نزد مخاطبان بپردازیم.

برندسازی در عصر رسانه های اجتماعی

آشنایی با تاریخچه تولید محتوا در برندسازی

 با وجود اینکه خیلی از افراد عقیده دارند که مساله تولید محتوا در برندسازی موضوع جدیدی به شمار می آید، اما می توان گفت که در واقع پیشینه ی تولید محتوا به تاریخ رسانه بازمی گردد و تنها به شکل محتوا سازی دیجیتال تغییر یافته است . در زمان های قدیم بسیاری از کسب و کار ها سعی می کردند تا از سرگرمی های مورد علاقه مردم استفاده کرده تا برند خود را به شهرت بیشتری برسانند. برای تحقق این هدف از داستان سرایی های کوتاه، حقه های سینمایی، آهنگ ها و بهره جستن از شخصیت های با نفوذ استفاده می کردند و به این شیوه برای برند خود تولید محتوی می کردند. کمی بعد تلویزیون و تبلیغات تلویزیون شیوه ی تولید محتوا را تغییر داد و در نهایت با پیدایش اینترنت، صاحبان برند با بهره بردن از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی به شیوه ای جدید به تولید محتوا پرداختند.

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست؟

آشنایی با فرهنگ جمعی

از لحاظ تاریخی نوآوری فرهنگی از گروه های حاشیه ای جامعه، جنبش های اجتماعی، محافل هنری که هنجار های اصلی موجود در جامعه را به چالش می کشانند و انجمن ها نشات می گیرد. کسب و کار ها و رسانه های مربوط به آنها به عنوان واسطه ها عمل می کنند و ایده های جدید را وارد بازار می کنند. اما شبکه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده است. شبکه های اجتماعی قادر است تا جوامع مختلفی که شاید از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر جدا افتاده اند را به هم پیوند دهد و به همکاری ها سرعت و تنوع بخشند. بنابراین شبکه های اجتماعی سبب تاثیر گرفتن فرهنگ ها از یکدیگر می شود. این فرهنگ جمعی جدید شامل دو بخش خرده فرهنگ که بیشتر به ارزش های گروه اقلیت جامعه مربوط می شود، گروهی که پذیرای ایدئولوژی ها و عادت های جدید می باشند و  جهان هنری که ساختار جدیدی در سرگرمی پدید می آورد.

آن سوی تولید محتوا برای یک برند

در حالی که بیشتر برند ها در یک دهه گذشته تمرکزشان را روی محتوای برند گذاشته بودند، ظهور شبکه های اجتماعی وضعیت را تغییر داد و آنها را وادار به تغییر کرده است. شبکه های اجتماعی که بسیار از خرده فرهنگ بازی های کامپیوتری پا به میدان گذاشت، اکنون یه نیروی قدرتمند شده است. برند هایی که قادر به تولید محتوا و کار بر روی شبکه های اجتماعی نیستند مخاطبین خود را به شدت از دست خواهند داد.