Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
بهینه سازی محتوای فنی برای مخاطبان بین المللی

ساختمان سایت برای سئو بین المللی اهمیت بسیاری دارد. وقتی‬ شما زبانها و موقعیت های مختلفی برای محتوا دارید‬ شما میتوانید برای راحت تر پیدا شدنتان در موتور جستجو‬ و درک بهتر بخشهای بین المللی‬ وب سایت چند کار را انجام دهید.‬ اول از همه محل قرار گیری‬ محتوای ترجمه شده گام مهمی است.

‬ برخی از سازمانها وب سایتهای چند زبانه خود را‬ با قرار دادن ترجمه های مختلف‬ از آن در ساب دامین های مختلف ساختار بندی میکنند.‬

نمونه ای از بهینه سازی محتوای فنی برای مخاطبان بین المللی

برای نمونه شما ممکن است نسخه اسپانیایی از‬ سایت را در‬ es.yourdomain.com قرار دهید.‬ وب سایتهای دیگر ممکن است محتوا‬ی خود را در ساب فولدر دیگری مانند‬ yourdomain.com/es  بگذارند .هر دو برای تولید محتواهای مختلف زبانی‬ موثر است و هر دو مزایا و معایبی دارند.‬ با وجودی که استفاده از ساب‬‬ دامین مختلف پیاده سازی آزادانه تر در اختیارتان میگذارد‬ از آنجایی که یک وب سایت‬ کاملا مجزا در نظر گرفته میشود‬ عیبی دارد و از ارزش مجموع دامین اصلی کم میکند.‬ با استفاده از ساب فولدرها این خطر دیگر وجود ندارد‬ و از تمام قدرت دامین استفاده میشود ولی‬ قرار دادن فریم ورکهای مختلف به‬ این صورت ممکن است دشوار باشد‬ و این بستگی به پلاتفرم تجارت الکترونیک شما دارد.

‬ باید سعی کنید تا حد امکان‬ به تفصیل به موتورهای جستجو‬ بفهمانید که چه زبان و منطقه‫ ای را مد نظر دارید و برای‬ اینکار از تگ hreflang‬ در صفحه ها استفاده کنید‬. به این صورت موتورهای جستجو میفهمند‬ که هر نسخه بین المللی‬ از صفحه در کجا قرار دارد‬ و برای هر یک آدرس و زبا‫ن و کشور هدف را دریافت میکند‬‬ بنابراین اگر شما نسخه ای از‫ صفحه را در زبان انگلیسی و‬ دیگری را در فرانسوی دارید میتوانید این دو تگ را در دو صفحه قرار دهید و مشخص کنید که کدام آدرس خانه ی قطعه ای از محتوا میباشد و همچنین شما میتوانید در اضافه‬ کردن هدفهای کشوری نیز دقیقتر عمل کنید‬. اگر شما نسخه ای از صفحه‬ هدف را برای کانادایان فرانسوی زبان در نظر گرفته باشید‬ میتوانید این تگ را تصحیح کنید‬ تا زبان و کد هر دو کشور را داشته باشد‬ بعد از اینکار، موتور جستجو قادر است‬ هدف مخاطب هر صفحه را شناسایی‬ کند و مرتبط ترین نتیجه را‬ در موتورهای جستجو مبتنی بر موقعیت جغرافیایی نمایش دهد‬ همچنین مطمئن شوید که از تگهای‬ rel=”canonical” در‬هر نسخه مبتنی بر زبان‬ صفحات محتوای خود استفاده میکنید.‬

این زمانی بیشتر اهمیت دارد که‬ شما از محتوای مشابه مرتبطی به‬ کشورهای مختلف با زبانهای مشابه استفاده میکنید.‬ با تعیین یک آدرس مجزا برای محتویاتی در زبانهای مختلف‬ شما میتوانید از چندتایی شدن آنها جلوگیری کنید.‬ وقتی که ساختار خوبی برای قرار دادن‬ محتوای بین المللی خود داشته باشید‬ و موقعیت، مکان و تگهای قانونی مناسب‬ را نیز اعمال کنید، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند‬ تعیین کنند که صفحات محتوای شما‬ برای کدام کشور و زبان تهیه شده اند‬ و به این صورت مرتبط ترین‬ و مناسب ترین صفحه سایت‬ شما در نتایج جستجو مبتنی بر زبان ظاهر میشود‬‬‬‬‬.‬‬‬‬ باید یادآور شوم که بهینه سازی سایت و  سئو سایت بین المللی در کشورهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند بازار هدف دقیقی را برای شما معین کند.

منبع: فست سئو

نویسنده: علی عطازاده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تلفن تماس: 88590065