Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو کار
مشاوره رایگان
بک لینک های نامناسب - Link Schemes

بک لینک‌ها اثرات بسیار زیادی در بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) دارند. اما تمامی آنها برای شما مفید نیستند. شاید اگر کمی حرفه‌ای‌تر در موضوع سئو کار کرده باشید عنوان Link Schemes را شنیده باشید. امروز قصد داریم در مورد Link Schemes و اثرات آنها صحبت کنیم.

توجه: این موارد بر اساس آموزش‌های کنسول وبمستر گوگل نوشته شده است.

هر لینکی که برای دستکاری در پیج رنک (PageRank) و یا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل ساخته شده باشد می‌تواند یک Link Schemes و تخلف شناخته شود. این موضوع هم شامل لینک‌های ورودی به وب سایت شما و هم لینک‌های خروجی از آن می‌شود.

بک لینک چیست

بک لینک چیست؟

نمونه Link Schemes مخرب

  • خرید و فروش لینک‌هایی که پیج رنک ایجاد کنند. این موضوع شمال هرگونه رد و بدل کردن پول با لینک و یا پست‌هایی که شامل لینک هستند می‌شود.
  • لینک‌های متقابل بیش از اندازه. به عنوان مثال ساخت دو وب سایت که در صفحات بسیار زیادی به یکدیگر لینک می‌دهند تا با اینکار نتایج جستجو را دچار تغییر کنند.
  • استفاده از برنامه‌ها و خدمات اتوماتیک لینک‌سازی.

این موضوع تا همین جا ختم نمی‌شود. مثلا اگر شما به وب سایتی، بر خلاف تمایل صاحب آن لینک دهی کنید، یکی از مواردی است که گوگل آن را لینک‌های غیر طبیعی دانسته و ممکن است شما را دچار مشکل کند.

اما در نظر داشته باشید خرید لینک در هر صورت شما را دچار مشکل نمی‌کند. مثلا در تبلیغات کلیکی PPC اگر بدون انتقال پیج رنک باشد گوگل آن را بدون مشکل می‌داند. برای جلوگیری از انتفال پیج رنک روشهای مختلفی وجود دارند که ساده‌ترین آن افزودن تگ rel=nofollow به تگ لینک است.

آموزش سئو - لینک nofollow

بهترین روش برای به دست آوردن لینک به وب سایت ایحاد محتوای یونیک و مرتبط به فعالیت شما است. این کار خود منجر به افزایش محبوبیت سایت شما در دنیای اینترنت خواهد شد. ساخته محتوا خوب اثر بخش است. افراد بسیاری ممکن است آن را به جهت کیفیت و اهمیت آن در وب سایت خود منتشر کرده و به شما لینک بدهند.

این موارد بدین جهت از سوی گوگل انجام می‌شوند تا مخاطبین به محتوای با کیفیت برسند. یک مخاطب پس از جستجوی کلمه کلیدی نیازمند باز شدن وب سایتی است که محتوای مورد نظر او را داشته باشد نه وب سایتی که با روش های غیر مجاز رتبه گرفته و حقوق مخاطب را زیر پا بگذارد. برای این منظور، گوگل ابزاری آنلاین قرار داده تا کاربران بتوانند وب سایت هایی که باعث ایجاد اختلال در نتایج جستجو با روش هایی که در بالا گفت می‌شوند را گزارش دهند. برای این منظور می‌توانید از طریق آدرس زیر وب سایت مختلف را گزارش دهید. گوگل پس از بررسی، در صورت مشاهده تخلف این وب سایت ها را جریمه می‌کند.

https://www.google.com/webmasters/tools/paidlinks