Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
خدمات سئو
سئو کار
چهار تاکتیک اشتباه سئو که منجر به پنالتی سایت شما می شود

آیا تا به حال سایت شما پنالتی شده است؟ آیا متخصصین سئو شما منجر به پنالتی سایت شما می شوند؟ امیدوارم که ایندطور نباشد، اما همیشه این امکان وجود دارد. به سادگی امکان دارد کسانی که به عنوان متخصص سئو (سئو کار) شما فعالیت می کنند، منجر به پنالتی شدن سایت شما بشوند. هنوز متخصصین و شرکت های زیادی هستند که از شیوه های قدیمی و بیهوده سئو استفاده می کنند. اگر تا به حال گوگل سایت شما را پنالتی نکرده است، باید به شما بگویم، مشکلی است که شبیه به هیچ چیز دیگری نیست. پس اگر می خواهید برای سئو یک ساله سایتتان برنامه ریزی کنید، از چهار چیز اجتناب کنید، اگر هر کدام از انها اتفاق افتاد احتمال بسیار زیاد سایت شما پنالتی خواهد شد.

پنالتی گوگل چیست

پنالتی گوگل چیست؟

۱- لینک کردن به صفحه اصلی می‌تواند منجر به پنالتی سایت شود؟

اول از همه، هیچ ایرادی ندارد اگر در استراتژی بک لینک، صفحه اصلی سایت شما لینک شود. اما، این کار باید به درستی اتفاق بیافتد.

بک لینک چیست

بک لینک چیست؟

افراد زیادی هستند که هنوز فکر می کنند اگر لینک های زیادی به صفحه اول سایت شما بشود، رتبه سایت شما بهتر خواهد شد. این افراد هنوز در سال ۲۰۰۵ زندگی می کنند! گوگل به سایت ها رتبه نمی دهد، به صفحات رتبه می دهد. به همین علت است که باید به محتوای با کیفیت خود لینک کنید و نه این که اینکار را تنها برای صفحه اصلی سایتتان بکنید. 

یک مشخه ای که متخصص سئو شما دارد اشتباه می کند این است که صفحه اصلی شما را به یک کلمه کلیدی مشخص لینک کند. 

کلمه کلیدی و سئو

کلمه کلیدی چیست؟

لینک کردن صفحه اصلی اگر به صورت طبیعی و درست انجام بگیرد، هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. اما تنها حالت طبیعی لینک شدن صفحه اصلی زمانی است که به برند و یا شرکتی در متن اشاره می شود و در آن جا آدرس سایت قرار می گیرد. 

اگر شما صفحه اصلی و صفحات لندینگ محصولات در سایتتان دارید، بهتر است به فکر تغییر در سایت بیافتید. یک وبلاگ راه اندازی کنید و در آن شروع کنید به نوشتن محتوای با کیفیت. به این شیوه می توانید برای آن صفحات بک لینک طبیعی و درست بگیرد تا رتبه سئو سایت شما بهتر شود.

لندینگ پیج چیست؟

۲- مزارع و چرخ‌های لینک باعث پنالتی سایت می‌شوند؟

یک مزرعه لینک، چیزی بیش از یکسری سایت نیست که شرکت یا متخصص سئو راه انداری کرده تا تنها برای سایتهای مشتریان خود بک لینک دهد. این سایت ها معمولا با یک پلتفرم رایگان نوشته می شوند و هیچ مسئولیتی به جز تغییر در نتایج جستجو ندارند.

serp در سئو

چرخه لینک چیست؟

یک چرخ لینک زمانی است که متخصص سئو از یک مطلب سایت شما به سایت دیگری لینک می کند و در آن مطلب از سایت مقصد لینکی به همان صفحه شما می گیرد.

سعی کنید این شیوه (چرخ لینک) را به صورت کامل کنار نگذارید. برخی از متخصصین سئو می دانند به چه صورت از چرخ لینک استفاده کنند بدون آن که مزرعه لینک درست کنند. و به این شیوه بک لینک هایی موثر به محتوای با کیفیت برای شما به دست بیاورند.

زمانی که متخصص سئو شما برایتان بک لینک آماده می کند، از او بپرسید آیا سایتی که بک لینک شما قرار دارد، برای او است یا خیر؟ اگر آن سایت برای خود او بود، امکان دارد این بک لینک از یک مزرعه لینک باشد.

به یاد داشته باشید، مزرعه لینک یک شیوه کلاه سیاه سئو است که می تواند منجر به پنالتی شدن شما شود.

۳- لینک شدن از سایت‌هایی که پنالتی شده‌اند چه مشکلاتی دارد؟

وقتی گوگل سایتی را پنالتی می کند، بهتر است هیچ گاه از آن سایت بک لینک نگیرید. آن سایت به دلیلی پنالتی شده است! وقتی سایت شما از سایتی بک لینک می گیرد که گوگل آن را نادرست می داند، می تواند این کار باعث شود، به سایت شما هم مشکوک شود. تلاش کنید از سایتهایی بک لینک دریافت کنید که گوگل به آنها علاقه مند است نه آنهایی که پنالتی کرده است.

اگرچه نرم افزارهای بررسی پنالتی وجود دارند و می توانند به شما کمک کنند، اما تنها وبمسترها می توانند به درستی بدانند که آیا سایتشان پنالتی شده است یا خیر. پیشنهاد می کنم لیستی از کل بک لینکهایی که به دست آورده اید بگیرید و خودتان بررسی کنید.

۴- خرید لینک چه ایراداتی دارد؟

شما هیچ گاه نباید لینک خریداری کنید. این کار خلاف قوانین گوگل است. لینک ها باید به صورت طبیعی به وجود بیایند و از استراتژی های طبیعی برای به دست آوردن لینک عمل شود. بسیاری از شرکت های خدمات سئو، از سایت های مختلف لینک خریداری می کنند تا برای مشتریانشان بک لینک بسازند. 

به صورت خلاصه گوگل خرید لینک را سئوی کلاه سیاه می داند و با آن برخورد می کند و سایت ها را پنالتی می کند. بسیاری از سایتهایی که لینک می فروشند را گوگل در طول زمان شناسایی می کند، و آن بک لینک ها نیز می توانند به سادگی دچار پنالتی شوند.

گزارش سایت های اسپم، فروش لینک و بدافزار به گوگل

بک لینک های نامناسب - Link Schemes

رد کردن بک لینک های ناخواسته - Disavow backlinks

آیا اینها تنها شیوه‌هایی است که می‌تواند منجر به پنالتی سایت شود؟

جواب به سادگی خیر است. اشتباهات مختلفی ممکن است منجر به پنالتی شدن وب سایت شما بشود. اما در این مقاله تلاش کردم تا چهار شیوه که بسیاری از متخصصین و شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، به عنوان نوعی سرویس و استراتژی به شما معرفی می کنند و می تواند این استراتژی ها منجر به پنالتی سایت شما شود را بیان کنم.

اینفوگرافیک چهار تاکتیک اشتباه سئو که منجر به پنالتی سایت شما می‌شود

چهار تاکتیک اشتباه سئو که منجر به پنالتی سایت شما می شود