Your browser does not support JavaScript!
خدمات سئو
سئو وردپرس
سئو جوملا
تولید محتوا
تخصص یا تکنولوژی: انتخاب راه حل مناسب برای سئو

پیدا کردن راه حل مناسب برای سئو می‌تواند دشوار باشد. برندها و مارکتینگ‌ها باید در نظر داشته باشند کدام روش می‌تواند عملیات جستجو آنها را راحت‌تر کند. در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مقایسه آژانس‌ها و پلتفرم‌ها در سئو

هنگام بررسی مزایا و معایب یک آژانس در مقابل راه حل‌های پلتفرم‌ها ارائه می‌دهند، عوامل اولیه می‌توانند به 4 عنصر اصلی خلاصه شوند: ظرفیت، مهارت، منابع و واکنش‌پذیری.

در این مقاله، آژانس‌ها را به عنوان شخص ثالثی که برندها را حمایت می‌کنند به حساب می‌آوریم (مشاوران سئو هم قطعا در این دسته جای دارند).

پلتفرم‌ها ابزارهایی هستند که فراتر از درجه بندی کلیدواژه‌ها می‌روند، و هم زمان با برخی از مراحل خودکار، پیشنهادهایی برای سئو فراهم می‌کنند.

سئو چیست

 

پیش از هر چیز و برای اینکه بتوانید بهتر انتخاب کنید، لازم است درباره سئو اطلاعات کافی داشته باشید. مقاله‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات کاملی درباره بهینه سازی موتورهای جستجو به دست بیاورید:

ظرفیت برای سئو

آژانس‌ها تمایل دارند کنترل بیشتری روی استراتژی‌های کلی دیجیتالی به وسیله توسعه استراتژی های شخصی بر طبق نیاز های شما انجام دهند. به این دلیل که آژانس‌ها راه‌حل‌های کامل مارکتینگ را پیشنهاد می‌دهند، قادرند سئو را به دیگر عناصر مارکتینگ از جمله: تولید محتوا، طراحی وب و تبلیغات مربوط سازند. این عوامل می‌توانند به استراتژی‌های موثر و مفهومی تر سئو منتج شوند که بسیار موثر هستند.

تولید محتوا چیست

پلتفرم‌ها اغلب اقدامات کمتری پیشنهاد می‌دهند؛ اما به جای آن راه حل‌های پک شده متنوع سئو که می‌تواند دیگر مارکتینگ‌های دیجیتال و استراتژی‌های تولید محتوا و گردش کارها را حمایت کند، ارائه می‌دهند. آنها ساختارهای موثر پردازشی تولید می‌کنند که خود کار عمل کرده و کارهای وقت گیر را انجام می‌دهد. بسیاری از پلتفرم‌ها دسترسی فوری به اطلاعات به روز و شیوه های رقابتی را فراهم می‌کنند که به برند شما آزادی در طراحی وضعیت آینده و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی می‌دهند.

پلتفرم چیست؟

مهارت

پلت فرم های سئو اکثر اوقات تنها مهارت در حوزه جستجو را پیشنهاد می‌دهند. نرم‌افزارهای آن ها راه‌حل‌هایی مقرون به صرفه برای سئو را پیشنهاد می‌کنند که نیازمند نیروی انسانی کمتری هستند. راه‌حل‌های پلت فرم می‌توانند رتبه بهتر سئو (هنگامی که به درستی مدیریت شوند) به دست بیاورند.

آژانس‌ها از تیم های بزرگی از متخصصان با پیش زمینه ای از اطلاعات و تخصص‌های متنوع تشکیل شده‌اند. آژانس‌های خوب با دارای روند خود بوده و به سرعت به احتیاجات متغیر مارکت‌ها واکنش نشان می‌دهند. شرکت‌ها به آنها به عنوان راهنمایان و متخصصان صنعت نگاه می‌کنند. پیش‌زمینه‌های متنوع آنها با هم جمع می‌شوند تا دانشی ارزشمند و مهارتی که قابل اجرا شدن در برنامه‌های پیچیده مارکتینگ باشد، ارائه دهند.

منابع

آژانس‌ها سئو را در دسترس می‌کنند، تا شرکت ها کنترل بیشتری روی کیفیت و استراتژی داشته باشند، اما این خدمات اکثرا هزینه بیشتری دارند. این توانایی که آنها عناصر انسانی را وارد جستجوی شناسایی مشکلات می‌کنند بسیار سودمند است، اما این سرویس گرانتر و وقت گیرتر از راه‌حل‌های پلتفرم‌ها هستند. هم چنین، بسیاری از افراد به بستن قرار داد با تعهدهای قابل اطمینان احتیاج دارند.

پلتفرم‌های سئو قراردادهای کوتاه‌تر و ارزان‌تری را پیشنهاد می‌دهند. پلتفرم‌ها می‌توانند با حذف آپدیت‌های دستی پردازش‌ها را ساده کنند و تاکتیک‌هایی با حفاظت شخصی  پیاده کنند. اگر منابع داخلی متخصص موجود نباشند تا پیشنهادهای سئو را از پلتفرم‌ها برداشت کند، بازگردانی سرمایه بسیار دشوار می‌کنند، حتی با آنکه در ابتدا هزینه‌های کمتری در برابر آژانس‌ها دارند.

مسئولیت پذیری

بسیاری از پلتفرم‌ها آپشن‌های خدمات مشتری که نیازمند ثبت درخواست کاربران به صورت آنلاین هستند را پیشنهاد می‌کنند. اما آژانس‌ها نمایندگان خود را به شما معرفی می‌کنند که می‌توانند تخصصی‌تر بر روی موضوع کاری شما تمرکز کنند. آژانس‌ها طراحی شده‌اند تا سرویس‌های شخصی و اختصاصی بیشتری برای مشتری‌ها فراهم کنند.

انتخاب راه حل مناسب سئو:

این ملاحظات به بازاریان کمک می‌کند در هنگام انتخاب بهترین راه حل سئو برای برند خود تصمیمی آگاهانه بگیرند. در اینجا سوالاتی فراهم کرده‌ایم که باید برای کمک به تعیین بهترین مسیر برای رسیدن به نتیجه از اعضای تیم خود بپرسید:

  1. آیا شما برای وب سایتتان یک تیم تولید محتوا / متخصص آشنا با مفاهیم سئو که بتواند حداقل 50 درصد از وقت خود را به این کار اختصاص دهد دارید؟ کسب و کار بدون یک تیم آگاه که برای کار وقت بگذارند، نیازمند پشتیبانی بیشتری از طرف همکاران است.
  2. آیا شما برای پشتیبانی سئو یک تیم تولید محتوا یا متخصص دارید که با ناشران مطالب، همکاران، تولید کنندگان محتوای بهینه‌سازی شده و لینک سازان خارجی آشنا باشد؟
  3. آیا وب سایت بزرگی دارید؟ آیا لیست‌های فراوان یا فهرستی از محصولات بی‌شمار دارید؟ بعد از 1000 محصول مدیریت اجرای سئو باید مشتری مدارانه‌تر باشد. سایت‌هایی با این حجم به وسیله آژانس‌ها یا پلتفرم‌ها به بهترین شکل اداره می‌شوند.
  4. آیا وب سایت شما از سیستم مدیریت محتوا (CMS) یا شاپینگ کارت برای آپدیت‌های سئو (مثل متا دیتا، صفحه های منحصر به فرد، یو آر ال های شخصی) و بدون نیاز به پشتیبانی تکنیکی/ آی تی استفاده می‌کند؟ محدودیت در امکان آپدیت عناصر مهم سئو به راه‌حل‌های شخصی نیازمند است. این گونه سایت‌ها به بهترین نحو توسط آژانس‌ها یا تیم‌های پیشرفته سئو پشتیبانی می‌شوند.
  5. آیا شما در ابتدای لیست جستجوی کلید واژه ی مورد نظر خود قرار دارید یا در انتهای آن؟ اگر در ابتدای لیست هستید، به شما تبریک می‌گوییم! اما تصور نکنید که سئو به اتمام رسیده است. شما باید به طور مداوم بهینه‌سازی درون و برون صفحه ای و تجربه ی کاربری (UX) را پیشرفته‌تر کنید. در اینجا، پلت فرم به علاوه  یک تیم کار بلد که در منزل کار می‌کنند، ترکیبی فوق‌العاده است.
  6. تجارت شما چقدر اهل رقابت است؟ اگر تاکنون مقدار زیادی کار سئو انجام داده‌اید، و به سوال قبلی پاسخ مثبت نداده‌اید، احتمالا یک تجارت رقابتی دارید. برتری داشتن در زمینه جستجو اغلب بیشتر از بررسی چک لیست‌های سئو احتیاج دارد. تجارت‌های بسیار رقابتی به تلاش وسیع همکاران آژانس احتیاج دارند.
  7. آیا دامین شما جدید است؟ آیا کم تر از دو سال صاحب یک دامین بوده‌اید یا آن را اداره کرده‌اید؟ وب سایت‌های جدید به خاطر اقتدار لینکشان (authority) در چشم موتورهای جستجو محدود هستند. این اقتدار در طول یک شب به وجود نمی‌آید و به تاکتیک‌های متنوع درون و برون صفحه‌ای احتیاج دارد. بسته به اندازه  وب سایت، استفاده از «آژانس» یا «آژانس به علاوه پلتفرم» بهترین گزینه است.
  8. آیا وب سایت شما به وسیله  موتورهای جستجو پنالتی شده است؟ حل مشکلات پنالتی در جستجو نیازمند استراتژی‌های تخصصی سئو از سوی آژانس‌ها برای بر طرف شدن مشکلات و اطمینان از عدم تکرار آنها است.
  9. آیا تجارت سئو برای سهام داران داخلی باید طبق یک روند دائمی باشد؟ اغلب سهام‌داران داخلی به طور طبیعی نصیحت‌ها و پیشنهادات کارمندان آژانس را می‌پذیرند، حتی اگر نظراتی متفاوت از نظرات مدیران داخلی مارکت‌ها داشته باشند.
  10. سطح دانش سئو برای سازمان شما و با سهام داران داخلی چقدر است؟ کم، متوسط، یا زیاد؟ دانش کم یا متوسط به بهترین شکل توسط یک آژانس که می‌تواند ارزش و اهمیت اجرای پیشنهادات راهبردی سئو را توضیح دهد، حمایت می‌شود.