Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
تفاوت بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیک

بازاریابی الکترونیک همان اهداف بازاریابی سنتی را دارد. با این تفاوت که بازاریابی الکترونیک با نوآوری و استفاده از ابزار جدید، قصد توسعه کار خود را دارد.

بازاریابی الکترونیک به این صورت تعریف می شود “اداره ارتباط متقابل مشتری و فروشنده در یک محیط پیشرفته رسانه ای به منظور کسب سود بیشتر برای شخص یا شرکت تولید کننده”. بازاریابی الکترونیک با فروش محصولات و خدمات کالا در ارتباط نیست، بلکه فرآیندی مدیریتی است برای ایجاد ارتباط میان مشتری و تولید کننده.

تفاوت بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیک

سه بخش اصلی بازاریابی الکترونیک 

1- یکپارچگی: تمام فرآیند تولید و فروش شرکت به صورت یکپارچه و هماهنگ مدیریت می شود. نمایندگی های فروش در راستای اهداف شرکت تولید کننده، به فروش و توزیع کالا می پردازند. تمام فعالیت های موجود با یکدیگر، دارای هماهنگی برای رسیدن به هدف خاص، می باشند.

2- واسطه گری: بازاریابی الکترونیکی میان نیاز مشتری و تولیدات شرکت، نقش واسطه را دارد. این ارتباط و میزان تولید و اراده کالا از طریق بازاریابی الکترونیکی کنترل می شود.

3- میانجی گری: بازاریابی الکترونیکی باید میان بخش های مختلف داخلی و خارجی شرکت نیز، تعادل ایجاد کند. مانند ایجاد ارتباط میان بخش های مالی، فروش، تولید، پخش و …

در مقابل بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، به تبلیغات، فروش محصولات، ارائه خدمات کالا و … از طریق اینترنت اطلاق می شود. در اصل مدیریت داده ها و ارتباط الکترونیکی با مشتری نیز در حوزه ی بازاریابی اینترنتی می باشد. تمام فعالیت های تبلیغات مانند تبلیغات از طریق ایمیل، رسانه ها، صفحات اجتماعی و دیگر وسایل راه دور بازاریابی اینترنتی می گویند. بازاریابی اینترنتی، یکی از شاخه های بازاریابی الکترونیک و یا کسب و کار الکترونیک، می باشد. باید بدانیم که هر بازاریابی آنلاینی تحت نظارت و مسئولیت بازاریابی الکترونیک می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست

هرچند که بازاریابی الکترونیک بر این باور است که می تواند تمام فعالیت های بازاریابی خود را به صورت سنتی و با اندک نوآوری انجام دهد؛ واضح و مبرهن است که به بازاریابی نوین اینترنتی احتیاج دارد و قابل تفکیک نمی باشد. سئو سایت و بهینه سازی سایت یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله‌های زیر را حتما در لیست مطالعه خود قرار دهید:

نویسنده: علی عطا زاده

منبع: فست سئو