Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آخرین به روز رسانی رزومه شما مربوط به چه زمانی می شود؟ متاسفانه این جزو نکاتی است که اغلب افراد زمانی که نیاز به شغل ندارند فراموش می کنند. در صورتی که به روز نگه داشتن رزومه کار سختی به شمار نمی آید. اهمیت این موضوع در آن است که مراجعه کنندگان قبل از درخواست سفارش کار تمایل دارند تا رزومه شما را به خوبی مشاهده کنند تا اطمینان کامل را به منظور سپردن مسئولیت به شما کسب نمایند. سعی کنید تا از این ۵ راه حل پیشنهاد شده استفاده کرده و هر چه زودتر برای به روز رسانی رزومه خود اقدام به عمل آورید.

۱- تهیه لیست ها

توجه داشته باشید تا موارد کلیدی و مهم را مشخص کرده و فهرست هایی تهیه کنید تا  مخاطب با نگاه اجمالی به آنها قادر باشد جایگاه و موقعیت شما را بشناسد.

  تهیه لیست برای رزومه

در این جا به پاره ای از موارد مهم که تهیه ی لیست بر مبنای آنها ضروری به شمار می آید، آورده شده است.

  • مهارت ها: این لیست باید شامل مهارت هایی باشد که مربوط به کار شما است. به عنوان مثال مهارت کار با نرم افزار هایی که مربوط به حرفه شماست و یا تجربه ی مدریتی.
  • دستاورد ها و جوایز:  در این قسمت لازم است تا تمامی جوایز، دستاورد ها و یا انتشار عمده محصول یا کار خود را عنوان کنید اما از توضیح جزئیات مربوط به آن بپرهیزید.
  • تحصیلات: در این قسمت علاوه بر ذکر اطلاعات مربوط به تحصیلات دانشگاهی خود، به عنوان کردن آموزش های حرفه ای رسمی خارج از دانشگاه خود نیز بپردازید. 
  • شبکه های اجتماعی و لینک های مربوط به نمونه کارها

بسیاری از شغل ها به شبکه های اجتماعی و وب سایت های شما حساسیت خاصی خواهند داشت، بهتر است به لینک های مربوط به آنها اشاره نمایید.

۲- انتخاب یک سبک طراحی

بعد از جمع آوری اطلاعات و طبقه بندی آنها شما نیاز به یک فضای مناسب جایگذاری آنها دارید. بنابراین، در این مرحله نیاز است تا طرحی مناسب برای رزومه ی خود انتخاب کنید، به نحوی که بیشترین تناسب را با شخصیت کاری شما داشته باشد. به این منظور شما باید از یک سبک خاص طراحی مناسب با خود بهره ببرید و از پالت رنگ مشخص با تعداد رنگ های محدود استفاده کنید.

انتخاب یک سبک طراحی برای رزومه

۳- ساخت چند نسخه

 شما نیاز دارید تا چند نسخه از رزومه را تهیه و نگه داری کنید. هر یک از نسخه ها باید مناسب به نوع  شغل و یا مهارت خاصی تهیه شوند. به طور مثال من در گروه آگرین یک مترجم و طراح گرافیک به شمار می آیم که هر دو این مسئولیت ها تفاوت زیادی با هم دارند و بهتر است برای هر یک رزومه ی جداگانه ای تهیه کرده و تمرکز ویژه ای بر یک حرفه ی خاص خود داشته باشم.

ساخت چند نسخه رزومه

۴- حذف قسمت های اضافی

شاید بتوان گفت دشوار ترین بخش طراحی یک رزومه حذف قسمت هایی از آن است چرا که احتمال زیاد رزومه شما نیاز است تا در یک برگ جا گیرد. بنابراین، شما باید حجم زیادی از اطلاعات را در محیطی بسیار محدود ارائه دهید. برای اینکه این بخش را بهتر انجام دهید بهتر است  تا محتوا اصلی را در ذهن خود مشخص و مهم ترین قسمت های آن را تعیین کرده  و قسمت های اضافی آن را حذف کنید. قسمت هایی که باید جواب آنها در رزومه شما پاسخ داده شوند عبارتند از اینکه اهداف اصلی شما چیست؟ و شما قرار است چه مشکلی را چاره جسته و برطرف کنید؟

حذف قسمت های اضافی رزومه

۵- ارتباط با محل کار خود

این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حتما از طریق رزومه با محل کار خود در ارتباط باشید. رزومه کاری شما باید دارای  حداقل یک لینک به سایت نمونه کار شما باشد. لینک های مشابه مثل لینک مربوط به لینکدین شما هم می تواند موثر واقع گردد.

ارتباط با محل کار خود در رزومه

در آخر اینکه به کمک این راه ها شما می توانید رزومه خود را به روز کنید و به این طریق اعتماد مخاطبین خود را به دست آورید. 

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

تلفن تماس: 22081502