تولید محتوای اتوماتیک یکی از آن شیوههایی است که نه تنها نمیتواند منجر به موفقیت شما در سئو شود، بلکه مضرات بسیار زیاده هم دارد. در این مقاله قصد دارم تا شما را با انواع روشهای تولید محتوایی که گوگل آنها را محتوای اتوماتیک و بیارزش میداند آشنا کنم.
تولید محتوای اتوماتیک چیست؟
تولید محتوای اتوماتیک به ایجاد و یا ساخت محتوایی گفته میشود که با برنامه نویسی تولید شده باشد. این نوع محتوا از آنجایی که توسط یک نویسنده و با معنی ساخته نشده است، تنها برای کسب رتبه گوگل تولید میشود. در صورت آنکه برای گوگل مشخص شود که شما از محتوای اتوماتیک استفاده میکنید، صفحه مورد نظر از نتایج جستجو حذف شده و ممکن است گوگل اقدامات بیشتری را بر روی سایت شما انجام دهد و شاید زمانی حتی پنالتی شوید.
مضرات تولید محتوای اتوماتیک چیست؟
تولید محتوای اتوماتیک هیچگاه نمیتواند اثر بخشی داشته باشد. فرض را بر این بگیرید که در مدت زمانی گوگل متوجه این موضوع در وب سایت شما نشود و بتوانید کسب رتبه کنید. اما کاربر به محض آنکه وارد سایت شما میشود با محتوایی به معنی روبرو خواهد شد. خودتان را جای کاربر بگذارید، در این شرایط چه می کنید؟
قطعا شما هم آن وب سایت را ترک خواهید کرد و حتی ممکن است به آن بدبین هم بشوید. این موضوع اما اثرات منفی دیگری را هم به دنبال دارد. باعث خواهد شد تا نرخ پرش (Bounce Rate) وب سایت شما به شدت افزایش پیدا کند. لذا میتوان این طور خلاصه کرد: ۱- محتوای اتوماتیک تاثیر مثبتی بر روی سایت نداشته بلکه میتواند آثار منفی زیادی به وجود آورد. ۲- شما اعتماد مخاطبین را از دست خواهید داد.
انواع روشهای تولید محتوای اتوماتیک
انواع روشهایی که گوگل آنها را به عنوان محتوای اتوماتیک تشخیص میدهد شامل موارد زیر میشوند:
- متنهایی که هیچ معنایی ندارند ولی در آنها از کلمات کلیدی برای جذب مخاطب استفاده شده است.
- متنهایی که به صورت اتوماتیک و بدون بازبینی و ویرایش پیش از انتشار بر روی وب سایت قرار میگیرند.
- تولید محتوای متنی با استفاده از شیوههای اتوماتیک مانند زنجیره مارکوف.
- متنهایی که کپی برداری هستند و برای تاثیر گذاری روی موتورهای جستجو در آنها کلمات مترادف کلمات متن اصلی به کار رفته باشند و یا تنها کلمات در متن جا به جا شده باشند.
- متنهایی که به صورت اتوماتیک از چسباندن و یا به کارگیری محتوای RSS ها و نتایج جستجو تولید شده باشند.
- متنهایی که از ترکیب محتوای صفحات مختلف بدون افزودن محتوای ارزشمند و کافی به آن تولید شده باشند.
جمع بندی استفاده از محتوای اتوماتیک
اگر از شیوههایی که در بالا به آنها اشاره شد استفاده میکنید، بهتر است همین امروز این کار را متوقف کنید. این شیوه نه به شما در کسب رتبه کمک خواهد کرد و نه کاربران را علاقهمند به وب سایت شما خواهد کرد. کسب رتبه در نتایج جستجو زمانی ارزشمند است که منجر به بازخورد مورد نظر از سوی کاربران منجر شود. شیوههایی که کاربر پس از ورود به سایت آن را ترک میکنند هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.
تلاش کنید محتوایی ارزشمند برای وب سایت خود تولید کنید، چرا که محتوا پادشاه است. اگر در انجام این کار نیز با مشکل روبرو هستید، زمان کافی ندارید و یا به اصول تولید محتوا آشنایی ندارید، می توانید آن را برون سپاری کنید. ما این خدمات را در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت در اختیار شما میگذاریم. پس اگر نیاز به محتوایی ارزشمند دارید، تنها کافی است به بخش تولید محتوا سایت مراجعه کرده و سفارش خود را به ثبت برسانید.