Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
تولید محتوا و بالانس میان سئو و خلاقیت

تولید محتوا یک روش بسیار سودمند برای بهبود سئو یک وب سایت است. اما تولید محتوا چگونه می تواند موفق آمیز باشد؟ آیا هر کسی می تواند تولید محتوا مناسبی انجام دهد؟ آیا هر تولید محتوایی می تواند منجر به موفقیت یک وب سایت شود؟ همه اینها سوالات بسیار مهمی هستند، که باید پیش از تولید محتوا باید پاسخشان را بدانید. محتوا پادشاه است! این جمله کلیدی بیل گیتس نشان دهنده اهمیتی است محتوا در دنیای امروز دارد. اما برای اینکه این محتوا بتواند منجر به موفقیت شما شود، در این مقاله چندین راهکار مناسب به ارائه شده است.

تولید محتوا برای یک وب سایت نیازمند بهینه سازی آن است. اما نمی توان فقط با بهینه سازی به نتیجه مورد نظر برسید. باید در کنار آن خلاقیت داشته باشید. هر کدام از این دو فاکتور، بسیار مهم هستند. نباید هیچ کدامشان را در زمان تولید محتوا فراموش کنید. اگر خلاقیت را کنار بگذارید، محتوای شما هم مانند سایر وب سایت ها خواهد بود و هیچ نقطه قوتی ندارید. اگر هم سئو را کنار بگذارید و تنها به خلاقیت محتوای خود بپردازید، موتورهای جستجو شما را دوست نخواهند داشت و مخاطبین را از دست می دهید. برای به دست آوردن یک تعادل میان سئو و خلاقیت در تولید محتوا چندین روش وجود دارد که در زیر آنها را برایتان گفته ام.

جستجو برای کلمات کلیدی مهم

محتوا با کلمات کلیدی به کار رفته در آن جستجو می شود. کلمات و جملاتی که کاربران با آنها به جستجو می پردازند. همواره در نظر بگیرید مخاطبین در طول زمان این کلمات و جملات را تغییر می دهند. اما چطور باید رفتار مخاطب را شناخت؟ راه کار بسیار ساده است. می توانید از ابزارهای رایگان برای این منظور استفاده کنید. گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) نمونه بسیار مناسبی است. با این ابزار می توانید کلمات کلیدی که مخاطبین با آنها به جستجو می پردازند را به دست آوردید. زمانی که این کلمات را به دست آوردید، باید آنها را در محتوای تولید شده قرار دهید.

کلمات کلیدی به کار رفته در محتوا را باید طبیعی استفاده کنید. تلاش نکنید تنها این کلمات را به کار ببرید. بلکه تلاش کنید از آنها استفاده کنید. هیچ مخاطبی دوست ندارد جملاتی را بخواند که شاید چندان معنی دار نباشد. باید از این کلمات به تناسب و بر اساس نیاز جملات و ساختار محتوا استفاده کنید.

تولید محتوا برای حل مشکلات مخاطبین

تولید محتوا زمانی که تمرکز بر روی حل مشکلات مخاطبین داشته باشد، می تواند تاثیر مثبتی بر روی سئو وب سایت شما بگذارد. چطور این موضوع اتفاق می افتد؟! افراد بسیار زیادی هر روزه برای رفع مشکلاتشان به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. ممکن است بسیاری از این افراد به دنبال خرید محصول یا خدماتی نباشند و تنها بخواهند یک مشکل بسیار ساده را برای خودشان حل کنند. شما می توانید این مشکلات را با یک تولید محتوای مناسب حل کنید. تلاش کنید روی محتوایی تمرکز کنید که بتواند مشکلات کاربران را برطرف کند. این کار باعث خواهد شد تا مخاطبین بیشتری در سایت شما حظور پیدا کنند. و یا حتی صفحات بسیار زیادی از وب سایتتان را مشاهده کنند. این موارد باعث خواهند شد تا گوگل رتبه بهتری به شما بدهد.

تولید محتوا برای افراد عجول

محتوایی که شما برای وب سایت خود تولید می کنید، همیشه و توسط همه افراد به صورت کامل خوانده نمی شود. بسیاری از افراد بسیار کوتاه تر از آنکه فکرش را بکنید از یک وب سایت خارج می شوند. این افراد معمولا تیترهای شما را نگاه می کنند. اگر موضوع مورد نظرشان در این تیترها، کلمات بولد و یا ایتالیک نباشد، سریعا وب سایتان را ترک می کنند. این افراد حتی پاراگراف ها را نگاه نمی کنند. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی در تولید محتوای شما برخوردار است. تلاش کنید بسیار خلاقانه از تیترهایتان استفاده کنید. پاراگراف های کوتاهتری بنویسید. جملاتتان کوتاهتر باشد. بخش مهم محتوای خودتان را در ابتدا، میانه و انتها تقسیم بندی کنید.

تولید محتوا به همراه حقایق

محتوا تولید شده می تواند حاوی حقایق جذابی باشند. تلاش کنید از این حقایق جذاب در محتوایتان زیاد استفاده کنید. این حقایق جذاب باعث خواهند شد تا مخاطبین با لذت بیشتری مطالب شما را بخوانند. بیشتر حرف های شما را جدی بگیرند و اعتماد بیشتری پیدا کنند. تلاش نکنید یک گزارش خسته کننده تولید کنید. محتوای شما برای مخاطب باید نوشته شود. قرار بر این نیست او را مجبور به خواندن مطالب خسته کننده کنید. قرار نیست مخاطب برای امتحان یک درس کسل کننده آماده شود. قرار است شما مخاطب را جذب خود کنید، نه اینکه یک معلم خسته کننده باشید.

تولید محتوا به همراه تصاویر

تولید محتوا وقتی همراه با عکس باشد، بسیار تاثیرگذارتر است. یک تصویر صدها برابر از یک جمله اثرگذار است. استفاده از تصاویر می تواند محتوای شما را برای مخاطب جذاب تر کند. بسیاری از حرفهایتان را با تصویر به او بزنید. تلاش کنید از تصاویر بسیار کوچک و یا بی کیفیت استفاده نکنید. مخاطبین باید بتوانند یک تصویر خوب ببینند. قرار است آنها را به سمت خودتان بکشانید.

تولید محتوا برای انسان ها است

نوشتن محتوا را برای چند ثانیه متوقف کنید و به این سوالات پاسخ دهید:

  1. آیا آدم های آنطوری که من می نویسم حرف می زنند؟
  2. اگر کسی حرفهایم را بخواند، چه احساسی پیدا می کند؟
  3. آیا حرفهایی که می زنم واضح هستند؟

بعد از پاسخ دادن به این سه سوال ساده، احتمالا خیلی ساده تر می توانید محتوایی مناسب انسان ها تولید کنید! محتوای شما قرار نیست فقط گوگل را تحت تاثیر قرار دهد. مهم تر از همه این است که بتواند مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

جمع بندی موارد مهم در تولید محتوای بهینه سازی شده و خلاق

تولید محتوای یکتا برای موفقیت در سئو یک امر بسیار ضروری است. اما این محتوای تولید شده باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسان ها بهینه سازی شده باشد. جذاب باشید! آدم ها دوست ندارند به حرف های آدم های کسل کننده گوش بدهند. حداقل بیشتر آدم های این طور هستند. آدم ها دوست دارند بعد از خواندن یک مطلب نیازشان برآورده شده باشد. آنها به دنبال فهمیدن چیزی هستند و باید به زبان انسانی برایشان بنویسید. اگر در تولید محتوا نمی توانید خلاق باشید باید بدانید که اگر در کوتاه مدت گوگل به سایت شما رتبه خوبی بدهد، خروجی زیاد کاربران از سایت این رتبه را در میان مدت از بین خواهد برد. مخاطب هایتان را دوست داشته باشید. بدون آنها کسب و کارتان شکست خواهد خورد.

خدمات تولید محتوا

تولید محتوا شما باید رعایت فاکتورهای زیادی انجام بگیرد. تولید محتوا باید با در نظر گرفتن فاکتورهای سئو صورت بپذیرد. در کنار این موضوع باید بتواند منجر به جذب مخاطب هم بشود. آیا نیاز به این نوع تولید محتوا دارید؟ راه بسیار ساده ای پیش پای شما است. تنها باید به بخش تولید محتوا وب سایت ما مرجعه کنید. ما اینکار را برایتان انجام می دهم. شما به کارهای تخصصی خود بپردازید و کار تخصصی تولید محتوا را به ما بسپارید.

نویسنده: محمد علی عاشوری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تلفن تماس: 88590065