Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

تولید محتوا فروشگاه اینترنتی را باید بسیار جدی بگیرید. اگر یک سایت فروش آنلاین راه اندازی کرده اید حتما این موضوع شما را به فکر وا داشته است. امروز می خواهیم برسی کنیم چه نوع محتوایی برای می تواند به شما برای بهترین نتیجه کمک کند. محتوایی که بتواند نتایج سئو قابل قبولی به دست داده و برای کاربران مفید باشد. در ادامه چندین موضوع مهم در تولید این نوع محتوا را بررسی خواهیم کرد.

پاسخ به سوالات مخاطب به عنوان یک روش خرید

فروشگاه های اینترنتی همیشه پر از مخاطبین آماده خرید نیست. در بسیاری مواقع کاربر تنها برای یافتن پاسخ سوالات خود سایت شما را باز کرده است. در این مواقع باید بتوانید به خوبی سوال مخاطب را جواب دهید. اگر موفق به این کار شوید، می توانید انتظار خرید داشته باشید. البته توجه کنید که خرید حتما در اولین مراجعه کاربر به سایت رخ نمی دهد. شما نیاز دارید که بتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. یافتن پاسخ های مختلف یکی از روش هایی است که اعتماد مخاطب را جلب می کند.

پس تولید محتوا باید بتواند پرسش مخاطب را پاسخ دهد. این پرسش ممکن است برای شما بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد. اما مخاطب اطلاعاتی که شما در مورد محصولات دارید را ندارد. شما بارها و بارها محصولات را دیده اید و با آنها آشنایی کامل دارید. اما مخاطب ممکن است هیچ شناختی از محصول نداشته باشد. هر موضوع پیش پا افتاده ای برای شما می تواند پاسخ یک سوال مهم مخاطب باشد.

عدم درج تمام اطلاعات در یک محتوا

تمام اطلاعات را یکجا جمع آوری نکنید. بهتر است مهمترین موارد را در صفحه محصول قرار دهید. اما سایر اطلاعات می توانند موضوع محتوای جداگانه باشند. این موضوع از چند جهت دارای اهمیت است. اول اینکه اگر تمامی اطلاعات در یک محتوا آورده شود، پس از آن امکان تولید محتوا وجود نخواهد داشت. دوم آنکه یک مخاطب تمامی اطلاعات جزئی را یکجا نیاز ندارد. با اینکار باعث سردرگمی او می شوید. اطلاعات باید کافی و به اندازه باشند. مخاطبینی که به اطلاعات جزئی بیشتری نیاز دارند، می توانند در محتوای دیگر سایت شما پاسخ آن سوالات را به دست بیاورند.

تولید محتوا سایت فروشگاهی و نظرات کاربران

بخش بسیار مفیدی از تولید محتوا یک سایت فروشگاهی از سوی مخاطبین صورت می گیرد. افرادی که پیشتر محصول را خریداری کرده اند و در زیر آن نظراتشان ثبت می شود تاثیر زیادی بر روی مشتریان جدید دارند. زمانی که شما در یک فروشگاه اینترنتی محصولی را پیدا می کنید، نظریات مشتریان پیشین برایتان بسیار مفید خواهد بود. می دانید که محصول آیا کیفیت لازم را دارد و یا خیر. تاخیر در زمان ارسال وجود داشته یا فروشگاه همیشه به موقع سفارشات را ارسال می کند؟ محصول با تصویر آن یکی بوده است و دیگران رضایت داشته اند و یا خیر. این محتوایی است که مشتریان برای شما تولید می کنند.

اگر در فروشگاه شما مشتریان زیاد به این بخش توجه نمی کنند، تلاش کنید با روش هایی آنها را تشویق کنید. به عنوان مثال می توانید به مشتریانی که محصولی را خریداری می کنند و پس از دریافت کالا نظرشان را ثبت می کنند تخفیف های مختلفی بدهید. این تخفیف ها هزینه ای است که برای یک تولید محتوای ارزشمند پرداخت می کنید. پس نگران نباشید، این کار در طول زمان منافع زیادی برایتان خواهد داشت.

تولید محتوا فروشگاه اینترنتی با محتوای چند رسانه ای

اگر امکان تهیه ویدئو، کاتالوگ و بروشور محصولات برایتان امکان پذیر است از این فرصت استفاده کنید. این نوع محتوا علاوه بر اینکه رضایت مشتریان را به همراه دارد، برای سئو سایت نیز آثار مثبتی به ارمغان خواهد آورد. گاهی می توانید در ویدئو ها از فایل هایی که توسط تولید کننده به صورت رایگان در اینترنت است استفاده کنید. این ویدئو ها به مخاطب کمک می کنند بتواند بهتر در مورد تهیه محصول تصمیم گیری کند.

بروشور ها و کاتالوگ ها نیز بسیار مفید هستند. بسیاری افراد برای دانلود این موارد سایت شما را پیدا می کنند. شاید این موضوع در ابتدای امر تاثیر مثبتی در فروش نداشته باشد. اما در طول زمان باعث شناخته شدن برند شما و افزایش ترافیک و مشتریان سایت می شود. اطلاعاتی مانند آدرس سایت و شماره های تماس را در این کاتالوگ ها بگنجانید.

در تولید محتوا به گوگل فکر کنید

شاید بسیاری از مخاطبین تنها به دنبال خرید محصول هستند و نیازی به خواندن محتوای تولید شده ندارند. اما این محتوا به گوگل کمک می کند تا سایت شما را در رتبه های بهتری نمایش دهد. پس فراموش نکنید اگر محتوا برای همه مخاطبین مفید نیست، برای گوگل مفید است. البته این برداشت که محتوا نباید برای مخاطب مفید باشد اشتباه بسیار بزرگی است.

به زبان ساده تر می گوییم. فرض کنید قصد خرید یک مسواک دارید. شاید شما برای این خرید نیازمند اطلاعات زیادی نباشید. تنها در گوگل جستجو می کنید و از اولین سایت خرید خودتان را انجام می دهید. برای شما محتوا چندان مهم نبوده است. اما برخی افراد پس از جستجو حتما محتوا را مطالعه می کنند. آنها می خواهند اطمینان کسب کنند که محصول خریداری شده دقیقا مطابق نیازشان است. حال این دو گروه مخاطب را کنار بگذارید و به گوگل توجه کنید. گوگل همیشه به محتوا اهمیت داده است. پس زمانی که به گوگل توجه می کنید هر دو گروه مخاطب را راضی کرده اید. چه آنهایی که تنها وارد سایت شده اند و اقدام به ثبت سفارش می کنند و چه آنهایی که ابتدا اطلاعات جمع آوری می کنند.

هزینه تولید محتوا امری بسیار مهم

تصور نکنید برای تولید محتوا باید هزینه کمی پرداخت کنید. چه محتوا توسط شما تولید شود و چه برون سپاری کنید، اینکار زمانبر بوده و هزینه های خود را دارد. اگر برون سپاری انجام می دهید کیفیت ملاک شما باشد. تصور کنید برای تولید محتوای یک محصول اگر نیاز به دو ساعت زمان نوشتن باشد و سپس ویراستاری سئو چه هزینه ای برای آن مناسب است. قطعا اگر هزینه بیش از اندازه کم در نظر بگیرید، نباید اصلا انتظار کیفیت داشته باشید. حتی ممکن است یک محتوای کپی به دست بیاورید. هزینه بسیار بالا هم به معنی کیفیت نیست. پس در برآورد هزینه منطقی برخورد کنید.

اگر امکان تولید محتوا برایتان وجود نداشت آنرا برون سپاری کنید. ما در لولسا خدمات تولید محتوا فروشگاه اینترنتی را برای شما انجام می دهیم.

نویسنده: محمد علی عاشوری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

توییتر اینستاگرام لینکداین