Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
تولید محتوا و لینک سازی، آیا سئو مشکل است؟

تولید محتوا و لینک سازی دو عامل بسیار مهم موفقیت در سئو هستند. تولید محتوا مفید و سودمند در کنار لینک سازی مرتبط می تواند به کمک شما در سئو بیایند. بهینه سازی موتورهای جستجو فاکتورهای بسیار مهمی دارد، اما این دو عامل بسیار اثر گذار هستند. این دو از مهمترین فاکتورها برای گوگل هستند.

متخصصین سئو با ابزارهای مختلف لینک سازی و محتوا در وب سایت را بررسی می کنند. این ابزارهای پیشرفته با آنها کمک می کند تا بتوانند بک لینک های سایت را بررسی کنند و یا محتوا را بهینه سازی نمایند. اگر موارد ساختاری سایت را به کنار بگذاریم، این دو فاکتور در الگوریتم های گوگل بسیار مهم هستند. پس اگر از جهت ساختار خیالتان آسوده است، دو کار پیش روی شما است: تولید محتوا و لینک سازی.

تولید محتوا مناسب

تولید محتوا همه چیز را مشخص می کند. محتوا کاربران را جذب می کند. به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر از کسب و کار و سایت شما سر در بیاورند. باعث می شود تا صفحات شما بتوانند به درستی در نتایج جستجو رتبه بیاورند. اما این محتوا که بسیار مهم است را چگونه باید تولید کرد؟ برای بهتر مشخص شدن یک استراتژی تولید محتوا در ادامه موارد مهم را به ترتیب برایتان خواهم گفت.

جستجو کلمه کلیدی مرحله اول کار

برای شروع تولید محتوا شما نیاز به یک لیست از کلمات کلیدی دارید. اما چطور می توانید این کار را انجام دهید؟ یکی از بهترین جاها برای این موضوع سرچ کنسول گوگل است. در سرچ کنسول می توانید بفهمید که کاربران با چه کلماتی وارد سایت شما می شوند. در کنار کلماتی که باعث می شود کاربران به سایت شما مراجعه کنند، لیستی از سایر کلمات که در آنها یا رتبه خوبی ندارید و یا مرتبط به کارتان هست را می توانید پیدا کنید.

فرض کنید کسب و کار شما در مورد خمیر دندان است. شاید این کلمات اولین گزینه هایی باشند که مشاهده می کنید:

  • خمیردندان
  • خمیر دندان
  • خمیردندان الکترونیکی
  • و ...

پس ابتدا این لیست اولیه را آماده کنید تا حداقلی از کلمات کلیدی را داشته باشید.

گسترش جستجو کلمه کلیدی و آنالیز مرحله دوم کار

پس از اینکه کلمات کلیدی اولیه را به دست آوردید، حالا زمان آن رسیده تا آن را گسترش داده و آنالیز کنید. ممکن است برخی کلمات کلیدی با اینکه ظاهر بسیار نزدیک به هم دارند اما میزان استقبال کاربران از آن بسیار متفاوت باشد. مثلا میزان جستجو دو کلمه کلیدی خمیردندان و خمیر دندان با یکدیگر متفاوت است. تفاوت تنها در یک فاصله میان کلمه خمیر و کلمه دندان است. اما همین فاصله تفاوت بسیار زیادی دارد.
باید کلمات کلیدی خودتان را تا حد امکان گسترش دهید. حتی توجه داشته باشید بد نیست از کلمات نزدیک به عبارت مورد نظر هم استفاده کنید. مثلا در مورد کسب و کار مربوط به خمیر دندان، کلمه لثه می تواند گزینه مناسبی باشد. این موضوع به گوگل کمک می کند تا ارتباط کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران و سایت شما را بهتر به دست آورد.

برای گسترش این لیست ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند. اما پیشنهاد می کنم از ابزارهای خود گوگل بیشتر استفاده کنید. اگر پنل ادورز گوگل دارید می تواند برایتان بسیار سود مند باشد. در کنار خدمات ادورز ابزارهای بسیار مفیدی در اختیارتان قرار خواهند گرفت که می توانند برای شما بسیار سودمند باشند.

لینک سازی و دریافت اعتبار

لینک سازی هم در کنار تولید محتوا ارزشمند است. اما هر نوع لینک سازی به کار شما نخواهد آمد. گوگل در مورد لینک سازی قوانین سخت گیرانه زیادی دارد. به عنوان مثال فروش لینک دائمی یکی از مواردی است که گوگل با آن به شدت برخورد می کند. حتی اگر گوگل متوجه خرید لینک دائمی نشود، تنها کافی است یکی از رقبای شما این کار خلاف را گزارش کنند. مضررات اینگونه موارد آنقدر زیاد و طولانی مدت هستند که ریسک انجام آنها اصلا ارزش نداشته باشد.

لینک سازی باید ارگانیک باشد. نباید همراه با انتقال پیج رنک باشد و حداکثر در طول روز از میزان مجاز نباید عبور کند. راه های مختلفی برای لینک سازی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. مثلا یک محتوای ارزشمند به راحتی توسط دیگران منتشر شده و به شما لینک می دهند.

لینک سازی درست و اصولی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت شما بگذارد. پس تلاش کنید لینک های ارزشمند به دست بیاورید.

جمع بندی لینک سازی و تولید محتوا

لینک سازی و تولید محتوا کار چندان سختی نیست. می توانید برای آن برنامه ریزی کنید و به سادگی با انجام موارد اصولی موفق شوید. فراموش نکنید مرجع شما گوگل است. پس از کشفیاتی که افراد و شرکت ها به عنوان راهکار سئو می گویند و خلاف مواردی است که گوگل اعلام کرده پرهیز کنید. این گونه افراد یا تخصص کافی در سئو ندارند، یا قصد درآمد زایی به هر قیمتی دارند.

گوگل مرجع شما است. وبلاگ وبمستر گوگل، بخش توسعه سایت گوگل، توضیحات سرچ کنسول مهمترین جایی هستند که می توانید اطلاعات لازم و درست را به دست بیاورید.

اگر نیازمند خدمات تولید محتوا هستید، می توانید این خدمات را از ما بخواهید. برای سفارش تولید محتوا به بخش مربوطه در سایت مراجعه کرده و از محتوای ارزشمند استفاده کنید.

تهیه کننده و نویسنده مطلب: محمد علی عاشوری 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

توییتر اینستاگرام لینکداین