Your browser does not support JavaScript!
خدمات سئو
سئو وردپرس
سئو جوملا
سئو کار
راه حل رازهای مهم سئو سایت

متخصص سئو همواره به دنبال کشف راز های سئو و بهینه سازی وب سایت است. اگر شما هم یک متخصص سئو هستید، به خوبی می دانید که مشکلات پیش روی یک سئو کار بسیار فراوان است. فاکتور های بسیار زیاد، که همواره باید رعایت شوند و مهم تر و بد تر از آن تغییر این فاکتور ها بدون هیچ اخطار قبلی. وظیفه هر متخصص سئو گشتن به دنبال راه حل و کشف رازهای سئو است تا بتواند در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به موفقیت دست پیدا کند. برخی راز های سئو برای ما هنوز کشف نشده باقی مانده اند و جواب برخی از آنها برای سئوکاران کشف شده است. در این مقاله، قصد دارم تا هفت راز کشف شده و مهم سئو را برای شما بیاورم.

یک متخصص بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، کار بسیار دشواری دارد، و سخت ترین جای کار او زمانی خواهد بود که تمام تلاشش را انجام داده باشد، اما به نتیجه دلخواه نرسد و یا بدتر از آن، با بالا رفتن رتبه سئو خود روبرو شود. اگر یک متخصص سئو هستید و این مشکلات را دارید از این راز های کشف شده لذت ببرید و مشکلاتتان را پشت سر بگذارید.

سئو چیست

۱- چرا ترافیک سایت به شدت پایین می آید؟

روند مناسب رتبه سایت خودتان را مشاهده می کنید و از پیشرفت آن خوشحال هستید، اما ناگهان همه چیز تغییر می کند و ترافیک ارگانیک سایت شما به شدت افت پیدا می کند! دلیل این اتفاق ناگوار چیست؟ پاسخ به این سوال در میزان افت ترافیک ارگانیک شما نهفته است. اگر مشاهده می کنید ده درصد و یا کمتر از ده درصد از ترافیک ارگانیک سایت شما افت پیدا کرده است، نگران نباشید، این اتفاق عموما مربوط به بازسای و به روز رسانی ایندکس صفحات است که ممکن است به خاطر ورود رقبای جدید به شاخه کاری شما باشد. پس به راه خود ادامه دهید و تلاش کنید این فاصله را با تولید محتوا و رعایت نکات قبلی سئو پر کنید.

ایندکس سئو

اما اگر ترافیک شما با افت بسیار شدیدی روبرو شد (که این اتفاق بسیار کمتر می افتد) شما دچار مشکلات جدی ای شده اید. ممکن است حتی سایت شما توسط گوگل پنالتی شده باشد (برای اطمینان به کنسول گوگل وب سایت خودتان مراجعه کنید و پیام هایتان را مورد بررسی قرار دهید).

اما اگر ترافیک شما نه کمتر از ده درصد است و نه به شدت خیلی زیاد و در میانه این دو قرار دارید، لینک های ورودی سایتتان را بررسی کنید، ممکن است گوگل لینک های ورودی سایت شما را به عنوان اسپم تشخیص داده باشد. اگر در محتوای سایتتان تغییراتی داشته اید، بررسی کنید که آیا URL های شما تغییر نکرده اند؟ به جز این موارد می توانید به وبلاگ و کسول گوگل مراجعه کنید، ممکن است این موضوع به علت به روز رسانی جدید گوگل باشد که شما هنوز موارد ان را رعایت نکرده اید.

url چیست

۲- چرا صفحات سایت در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شوند؟

اگر هیچ کدام از صفحات شما در گوگل نشان داده نمی شوند، دلیل آن این است که هیچ کدام از این صفحات ایندکس (index) نشده اند. اگر سایت جدیدی ساخته اید، نگران نباشید، عموما بین چهار الی بیست و هست روز زمان می برد تا گوگل محتوای جدید یک یک وب سایت را ایندکس کند. اگر می خواهید این اتفاق سریع تر عملی شود می توانید به کنسول جستجوی گوگل خود مراجعه کنید و در آنجا نقشه XML سایت خودتان را ثبت کنید.

اما اگر جدای از موارد بالا برخی از صفحات شما در نتایج جستجو ایندکس نشده بودند، فایل robots.txt خودتان را بررسی کنید. ممکن است در آنجا به اشتباه روبات های جستجو را بلاک کرده باشد. در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا مشکل شما را حل نکرد، به کنسول وبمستر گوگل خودتان مراجعه کنید و در بخش خطاهای جستجو (crawl errors) مواردی که سایت شما را با مشکل روبرو کرده است را مشاهده کنید و این خطاها را رفع کنید.

crawl خزیدن سئو

۳- چه اتفاقی برای لینک‌های ورودی سایت افتاده است؟

اگر شما برای وب سایتتان لینک ورودی ساخته اید و ناگهان این لینک ها ناپدید شده اند، پاسخ به این سوال عموما بسیار ساده است: سایتی که آن لینک را برای شما قرار داده بود، لینک را حذف کرده است. ممکن است مدیر سایت لینک شما را نامربوط با سایت خودش بداند، ممکن است کل محتوای شما را در سایتش پاک کرده باشد و یا ممکن است در مقابل آن لینک تگ nofollow قرار داده باشد.

آموزش سئو - لینک nofollow

لینک Dofollow چیست؟

در این موارد با مدیر آن وب سایت تماس بگیرید و در صورت امکان از او بخواهید دوباره محتوا و بک لینک شما را منتشر کند، در صورت عدم رضایت او، لینک های جدید بسازید.

بک لینک سئو

بک لینک چیست؟

۴- چرا رنک سایت همیشه تغییر می‌کند؟

بسیار طبیعی است که رتبه سایت شما نوساناتی داشته باشد. در حقیقت اگر رتبه شما تغییر نکند بسیار عجیب است! خودتان را بررسی روزانه رنک سایت عذاب ندهید، این کار را می توانید هفته ای و یا ماهانه چک کنید. رتبه سایت دقیقا مثل بازار سهام می ماند، همیشه در زمان بالا و پایین می رود. مهم این است که در مجموع روند این رتبه سعودی و رو به بهبود باشد.

اما اگر شما شاهد یک نوسان شدید در رتبه سایت و ترافیک خود روبرو هستید، احتمالا مشکلی در استراتژی سئو شما وجود دارد. ممکن است از تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید با یکدیگر منجر به این موضوع شده باشد، و یا محتوای با کیفیت و کم کیفیت را به صورت متناوب تولید می کنید که باعث این تغییرات می شود.

 

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست؟

۵- چرا نتایج بهتری در سئو به دست نمی‌آورید؟

پاسخ برای رفع این مشکل بسیار واضح تر از سایر موارد است. اگر به تازگی کمپین سئوی خودتان را راه اندازی کرده اید، بایدد بدانید سئو یک استراتژی بلند مدت است، و به موارد بسیار زیادی از بودجه تا تولید محتوا و رقبا و سایر موارد وابستگی دارد. برای دیدن نتایج باید چندین ماه صبر کنید تا نتیجه مورد نظر را در صفحه نتایج جستجو (SERP) مشاهده کنید.

serp سئو چیست

اگر پس از چند ماه فعالیت هنوز به نتایج دلخواه خود نرسیده اید، در نظر بگیرید بهتر است بودجه ی و امکانات بیشتری برای سئوی خودتان در نظر بگیرید. سئو یک روند طولانی مدت است و دیدن نتایج به سرعت برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

۶- چرا ترافیک سایت کم و فرار است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت این مورد به رتبه شما بستگی دارد. برای بهبود این موضوع باید به رتبه وب سایتتان را بهبود ببخشید. در نظر بگیرید که هر کسب و کاری یک زمان اوج و یک زمان افولی در طول یک سال خواهد داشت. در نظر بگیرید شاید این موضوع به خاطر این باشد که دوره افول و کم شدن تقاضا برای محصولات و یا خدمات شما است. در این صورت جای نگرانی نیست. به کار خود با قدرت بیشتر ادامه دهید، زمانی که دوران اوج تقاضا شما خواهد شد می توانید از این تلاش خودتان بهره ببرید. لازم نیست سایت شما رتبه یک باشد، باید بهترین رتبه را در شاخه فعالیت خودتتان و میان رقبا به دست آورید.

راه حل مشکل کاهش ترافیک ارگانیک سایت

۷- چرا سرعت سایت کم است؟

این مورد با موارد بالا تفاوت اساسی دارد. سرعت سایت به صورت غیر مستقیم بر سئو و رتبه شما اثر خواهد گذاشت. برای بهبود سرعت سایت موارد مانند بهینه سازی تصاویر و کم کردن حجم آنها را در نظر بگیرید.

سرعت سایت و سئو

پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید. کش وب سایتتان را به روز و فعال کنید. از قالب های اماده استفاده نکنید، چرا که سازندگان این قالب ها بخش رایگان را با مشکلاتی مانند سنگین بودن، عدم دسترسی به تمامی بخش های قالب و کمپرس نبودن ارائه می دهند. قالب سایتتان را کمپرس کنید و فایل هایی که در زمان دیدن سایت باید لود شوند را کم کنید. موارد بسیار زیادی است که به وسیله آنها می توانید سرعت وب سایتتان را افزایش دهید و خود یک مقاله جداگانه را در بر خواهد گرفت. اما همین موارد می توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند. همچنین می توانید سروری که سایت شما روی ان قرار گرفته است را تغییر داده و از سرور های سریعتر استفاده کنید.

پلاگین چیست؟

شیوه‌های افزایش سرعت سایت

اگر می خواهید سایتی پر مخاطب و بهینه شده داشته باشید، ما در لولسا خدمات متنوعی را به شما ارائه می دهیم. خدماتی مانند تولید محتوا، سئو جوملا و سئو وردپرس می توانند به شما برای موفقیت، کمک شایانی کنند.