Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
سئو و راه های انطباق با آن

شناخت سئو اولین قدم برای بهینه سازی سایت شماست تا مشتریان احتمالی بتوانند به صورت آنلاین فروشگاه یا شرکت شما را بیابند. وقتی رتبه ی سئوی شما بالاتر باشد، احتمال اینکه مشتریان شرکت شما را انتخاب کنند بیشتر خواهد بود. با این حال برای درک واقعی سئو باید با نحوه ی کار موتور های جستجوی مدرن آشنا باشید و این به معنای آشنایی با هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یک پیشرفت در زمینه ی تکنولوژی است که ما را قادر می سازد ترکیبی از سخت افزار ها و نرم افزار ها را بیافرینیم که همانند مغز انسان عمل می کنند. این تکنولوژی کمک می کند تا بتوانیم در مدت زمان اندکی حجم عظیمی از اطلاعات را آنالیز کنیم. این تکنولوژی جدید به ما کمک کرده تا موتور های جستجوی بهتری بسازیم.

به طور کلی سه نوع هوش مصنوعی داریم:

  • هوش مصنوعی محدود (ANI):  این نوع هوش مصنوعی فقط می تواند روی یک مسئولیت کار کند.
  • هوش مصنوعی عمومی (AGI): این نوع هوش مصنوعی مسئولیت هایی کلی و جامع بر عهده دارد. (تونایی این نوع هوش مصنوعی معادل توانایی ذهن یک انسان است)
  • هوش مصنوعی برتر  (ASI): توانایی این هوش مصنوعی فراتر از هوش مصنوعی عمومی است.

هوش مصنوعی گوگل که رتبه بندی ها به وسیله ی آن صورت می گیرد، از نوع ANI است. این سیستم نحوه ی یادگیری انسان ها را تقلید می کند. سیستم رتبه بندی جدید گوگل که از هوش مصنوعی استفاده می کند از سال 2015 راه اندازی شد. پیش از آن رتبه بندی های گوگل توسط الگوریتم های انسانی انجام می شد. پس از گذشت زمان کوتاهی شیوه ی هوش مصنوعی جای تمامی الگوریتم های انسانی را گرفت. البته الگوریتم هایی که گوگل در گذشته از آن ها استفاده می کرد، همچنان وجود دارند. تنها تفاوت در نحوه ی اعمال این الگوریتم ها در رتبه بندی وب سایت هاست. 

چه سایت هایی رتبه ی بهتری دریافت می کنند؟

سیستم رتبه بندی، سایت ها را از لحاظ مطابقت با معیار های گوگل می سنجد و بر اساس آن رتبه ی هر سایتی را در مشخص می کند. سپس برای هر کلید واژه رتبه بندی ای جدا در نظر می گیرد. البته این تنها نگاهی سطحی به کاری است که این سیستم انجام می دهد. در حقیقت این سیستم محتوا و ساختار هر سایت را بررسی می کند. برای مثال در صورتی که یک سایت بیش از حد محتوای عمومی و کلی داشته باشد، رتبه ای بد تر از سایت هایی که در باره ی یک موضوع خاص هستند دریافت می کند. علاوه بر این مورد، سیستم به بک لینک ها نیز توجه می کند. برای مثال اگر یک سایت فروش کفش به سایت فروش لباس لینک شده باشد، در رتبه ی آن تاثیر بسیاری در رتبه اش خواهد گذاشت. اما لینک شدن همین سایت به یک وب سایت مربوط به کامپیوتر انتخاب خوبی نیست.  

منطبق شدن با شیوه ی جدید سئو

وب سایت های خوب آنانی هستند که خود را بیش از سایرین با شیوه ی جدید منطبق می کنند. برای این کار گام های زیر را دنبال کنید:

کیفیت 

صرفه نظر از نوع محتوا (چه محتوای گرافیکی، چه محتوای متنی) کیفیت سایت خود را همواره بالا نگه دارید. این کار باعث می شود کاربران بیشتری به سایتتان مراجعه کنند و همین امر باعث افزایش لینک های سایتتان در میان سایرین می شود.

تجربه ی کاربری 

تحربه کاربری (UX) از اهمیت بالایی برخوردار است. راحتی کار با وب سایت، جستجوی آسان در آن، گرافیک بالا تاثیر به سزایی در رتبه تان ایجاد خواهد کرد. برای این کار بهتر است ساختار سایت خود را به سایت هایی که در حرفه ی شما بهترین رتبه را دارند، شبیه کنید.

محتواهای مرتبط

این که محتواهای موجود در وب سایتتان به هم مرتبط باشند، از نکات مهم است. برای مثال کسی که برای خرید لباس به سایت شما مراجعه می کند، هیچ تمایلی برای مشاهده ی مطلبی درباره ی دندان پزشکی ندارد. امروزه سئو یکی از مهم ترین بخش های هر حرفه ای به شمار می رود. اگر می خواهید در این رقابت تنگاتنگ موفق شوید، باید دائما سایت خود را با استاندارد های گوگل تطبیق دهید. در صورت اینکه شما هم قصد بهینه سازی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو دارید و برای اینکار زمان و یا اطلاعات کافی ندارید می توانید این خدمات را از ما دریافت کنید. تنها کافی است با مراجعه به بخش سئو و تماس با متخصصین آگرین، به جمع مشتریان ما بپیوندید.

نویسنده و مترجم: زینب عاشوری

تلفن تماس: 22081502