Your browser does not support JavaScript!
سئو وردپرس
سئو جوملا
خدمات سئو
سئو کار
سئو 2017، گوگل: صفحات موبایل ابتدا ایندکس خواهند شد

چند روز گذشته پیش که وبلاگ رسمی گوگل را مطالعه می کردم، گوگل نکته ی مهمی برای سئوی سایت ها بیان کرده بود: صفحات موبایل ابتدا ایندکس خواهند شد! با توجه به اینکه این اقدام در دو ماه پایانی سال 2016، بیان شده است، نشان دهنده سیاست گوگل برای سال آینده میلادی (2017) می باشد. پس اگر شما هم می خواهید جزو کسانی باشید که نکات گوگل را به موقع مورد توجه قرار می دهند و برای سئوی سایت و یا وبلاگشان اهمیت قائل هستند، این مطلب را تا به انتها بخوانید و برای آن برنامه ریزی کنید.

بیشتر افراد از دستگاه های موبایلی برای سرچ در گوگل استفاده می کنند، اما هنوز گوگل از ورژن دسکتاپ برای رتبه دهی به آنها استفاده می کند. اما این موضوع در بسیاری از موارد، باعث نا امیدی کاربرانی که از گوشی های موبایل برای سرچ استفاده می کنند می شود، چرا که در نسخه موبایل بسیاری از سایت ها و وبلاگ ها، محتوای کمتری از نسخه دسکتاپ آنها وجود دارد. پس گوگل این موضوع را مد نظر قرار می دهد و در برنامه ریزی های خود اقدام به انجام تغییراتی کرده است. این اقدام با تغییراتی اساسی در آینده بسیار نزدیک در رتبه سئوی سایت ها خواهد شد.

گوگل قصد دارد به صورت آزمایشی ابتدا صفحات نسخه موبایل سایت ها و وبلاگ ها را ابتدا ایندکس کند و اولویت را به مدیران سایت هایی دهد که به نسخه موبایلی سایتشان بیشتر اهمیت می دهند. البته این به معنی ان نیست که گوگل کاربرانی که از لپ تاپ ها و کامپیوتر ها برای جستجو استفاده می کنند بی تفاوت خواهد شد. 

ریسپانسیو چیست

گوگل: اولویت ایندکس شدن صفحات موبایل را جدی بگیرید!

نمی توان برای این موضوع گوگل را مقصر دانست بلکه باید از اقدامی که می خواهد انجام دهد تقدیر کرد. چرا که جستجو و نتایج صحیج جستجوی گوگل، به سود وبمستر هایی است که کاربران اهمیت می دهند و اولویتشان کاربر است. برای اماده شدن برای این تغییرات گوگل پیشنهاد هایی برای وبمستر ها داده است که چگونه برای این تغییرات خودشان را اماده کنند.

ایندکس در سئو

پیشنهادات گوگل به وبمسترها برای آماده سازی سایت خود بر اساس تغییرات گوگل:

  • اگر شما سایتی ریسپانسیو و یا سایتی خدماتی و دینامیک دارید که محتوای اصلی ان در نسخه موبایل و دسکتاپ به یک میزان نشانه گذاری (Markup) و اماده شده است، نیاز به هیچ تغییری ندارید.
  • اگر شما سایتی دارید که تنظیمات مربوط به نشانه گذاری (markup) و محتوای اصلی آن در نسخه موبایل و دسکتاپ متفاوت می باشد، باید چند تغییر را برای سایت خود در نظر بگیرید:
  1. اطمینان حاصل کنید که برای هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ سایت، از نشان گذاری ساختار یافته (Structured markup) استفاده کرده باشید. برای بررسی این موضوه می توانید از ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید، در زمانی که داده های ساختار یافته به نسخه موبایل سایت خودتان اضافه می کنید، از افزودن نشانه گذاری های (Markup) اضافه ای که به محتوای اصلی آن سند مربوط نمی شوند خود داری کنید.
  2. از ابزار تست فایل Robot.txt برای سایت خودتان استفاده کنیدف تا اطمینان کسب کنید نسخه موبایلی سایت شما برای Googlebot قابل دسترسی می باشد.
  • سایت ها نیازی به تغییر در لینک های Canonical (استاندارد) خود ندارند. گوگل از این موضوع برای ارسال نتایج جستجو برای افرادی که از موبایل و یا دسکتاپ برای جستجو استفاده می کنند استفاده خواهد کرد.
  • اگر شما وبمستر هستید و تنها نسخه دسکتاپ سایتتان را در کنسول جستجوی گوگل (Search Console) ثبت کرده اید، حتما نسخه موبایل سایت خودتان را نیز در این کنسول ثبت کنید.
  • اگر سایتی دارید که تنها نسخه دسکتاپ دارد، گوگل هنوز هم شما را ندیده نخواهد گرفت و سایت شما نیز ایندکس خواهد شد (نه به اندازه سایت هایی که نسخه موبایل دارند). 

در پایان باید در نظر داشته باشید گوگل از شما نسخه سالم و درست نسخه موبایلی می خواهد و سایتی که لینک های خراب و یا ناکامل نداشته باشند. یک سایت فقط با ورژن دسکتاپ که کامل و درست ساخته شده باشد و لینک های خراب نداشته باشد در ایندکس شدن بهتر از سایتی است که ورژن موبایل دارد اما سایتی ناکامل با لینک های خراب می باشد.

اینفوگرافیک: پیشنهادات گوگل به وبمسترها برای آماده سازی سایت خود بر اساس تغییرات گوگل

اینفوگرافیک: پیشنهادات گوگل به وبمسترها برای آماده سازی سایت خود بر اساس تغییرات گوگل