Your browser does not support JavaScript!
طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت شخصی
طراحی سایت فروشگاهی
مشاوره رایگان
داشتن وب سایت و افزایش فروش: توهم یا واقعیت در سال 2017

از ورود وب سایتها به دنیای ما زمان زیادی نمی گذرد اما تقریبا تصور وجود کسب و کاری که یک وب سایت اختصاصی و صفحات رسمی در شبکه های مجازی نداشته باشد، غیر ممکن به نظر می رسد. بسیاری از شرکتها و استارتاپ ها ابتدا با راه اندازی یک وب سایت شروع به فعالیت می کنند، برخی از انها در میانه راه به این فکر می افتند. اما همه آنها در استفاده از وب سایتشان موفقیت کسب نمی کنند. اگر شما هم این مشکل را دارید و وب سایتتان آنگونه که در ابتدا تصور می کردید به شما کمک نمی کند، و یا وب سایت شما یکی از بزرگترین منابع درآمدتان است،  سال ۲۰۱۷ می تواند زمان تغییرات اساسی برای شما باشد.

داشتن یک وب سایت لزما به معنی افزایش فروش و موفقیت نیست!

در طول  این سالهایی که وب سایت طراحی می کنم، بسیاری از اوقات با مشتریانی روبرو می شوم که انگار تمایل  ندارند وب سایتشان منبع درآمدی برایشان باشد و تلاش دارند از مشاوره استفاده نکنند و با تصورات خودشان کار کنند. این کسب و کارها فایده ای بیشتر از یک کارت ویزیت مجازی که می شد با هزینه ای بسیار پایین تر به دست آورد از وب سایتشان حاصل نمی کنند. چرا که تنها داشتن یک وب سایت، به معنی موفقیت شما در فضای گسترده و رو به پیشرفت وب نیست و حتی می تواند باعث شکست شما شود. 

افزایش فروش سایت در سال 2017

اگر سال ۲۰۱۶ را مرور کنید، حتما شما هم اکثر اطرافیانتان را دیده اید که برای رفع بسیاری از نیازهایشان از گوشی های هوشمند استفاده می کردند، این روند در سال 2017 بسیار سریعتر خواهد بود. این موضوع می تواند شما را در بازار از میان بردارد و یا بسیار موفق کند، همه آن بستگی به انتخاب شما دارد. اگر مشتری شما در اینترنت جستجو کند و برای نیازش شما را به عنوان ارائه کننده خدمات یا محصول مورد نظر پیدا نکند، بدون شک شما آن مشتری را از دست خواهید داد و او به سراغ رقبای کاری شما خواهد رفت. یا فرض کنید آن مشتری وب سایت شما را پیدا کرد، اما وب سایت شما UX (تجربه کاربری) مناسبی نداشته باشد، او را گیج کند و باعث خروج او از وب سایت شما و رفتن به سمت رقیب دیگری شود. 

تجربه کاربری چیست

فرض کنید وب سایت شما سنگین باشد و زمان زیادی از کاربر برای باز کردن صفحه شما بگیرد، انتظار نداشته باشید آن مشتری که پیشتر در وب سایت شاهد تلف شدن وقتش از سوی شما بوده، توقع زیادی از کیفیت خدمات دهی شما داشته باشد. و یا حتی بسیار بد تر، وب سایت شما برای گوشی های هوشمند طراحی نشده باشد و به اصطلاح ریسپانسیو نباشد و صفحات AMP نداشته باشد، شما تمامی کاربران تلفن های هوشمند که می توانستند مشتری شما باشند را از دست خواهید داد.

طراحی ریسپانسیو و AMP

وب سایت شما ویترین شما در دنیای وب است، اگر ویترینی ناامید کننده داشته باشد، انتظار ورود مشتری به داخل را نداشته باشید.

کدام سایت ها در سال ۲۰۱۷ باعث کسب درآمد می شوند

برای کسب درآمد وب سایت، عواملی مهمی را باید در نظر گرفت، از پلتفرم انتخابی، تا استراتژی و در دسترس بودن. در زیر چند مورد از عوامل اصلی را بررسی می کنیم.

پلتفرم چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

یکی از عوامل مهمی که می تواند در بهبود کسب و کار شما و درآمد زایی وب سایتتان اهمیت داشته باشد سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو) می باشد.

سئو چیست

کسب رتبه سئو بهتر، به شما کمک می کند کاربران و بازدیدکنندگان وب سایتتان زیاد تر شود و بتوانید خودتان و محصولاتتان را به افراد بیشتری بشناسانید.

بهینه سازی برای موتور های جستجو

لزوم داشتن صفحات AMP

اگر می خواهید در سال 2017 جز کسب و کارهایی باشید که وب سایتشان باعث افزایش درآمدشان می شود، باید حتما صفحات AMP داشته باشید. گوگل بارها اعلام کرده است که به صفحات AMP اهمیت زیادی میدهد، پس اگر می خواهید گوگل به سایت شما اهمیت بدهد و رتبه سئو سایت شما بهتر شود، حتما از این تکنولوژی استفاده کنید.

amp چیست

این تکنولوژی از دو جهت دارای اهمیت است:

  1. از جهت کسب رتبه سئو بهتر.
  2. سرعت و دسترسی راحت تر کاربران گوشی های تلفن همراه به سایت شما.

5 دلیل برای استفاده فوری از AMP در سایت و وبلاگ

اهمیت به طراحی تجربه کاربری UX 

تجربه کاربری (UX) وب سایت شما اهمیت زیادی در درآمد زایی وب سایتتان خواهد داشت. یک وب سایت با طراحی تجربه کاربر پسند، همواره میان بازدیدکنندگان محبوب تر است و بازدید کننده به راحتی تمام بخش های مورد نیازش را در سایت شما پیدا می کند. وب سایت هایی که در طراحی تجربه کاربری (UX) موفق نیستند، باعث می شوند کاربر پس از مدتی گشت و گذار در وب سایت و پیدا نکردن موارد مورد نیاز خود، و یا گیج کننده بودن، وب سایت را ترک کنند و این به معنی از دست دادن مشتری است.

اهمیت تجربه کاربری در فروش

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم هایی که می تواند موجب کسب درآمد در سایت بشوند بسیار فراوان هستند. بسیاری از این پلتفرم ها به صورت رایگان در دسترس همگان هستند و تنها نیاز به شخصی سازی دارند. اما انتخاب پلتفرمی متناسب با خدمات و مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. پلتفرمی که هر کسب و کار برای مشتریان خود مورد استفاده قرار می دهد، لزوما برای کسب و کارهای دیگر موفقیت آمیز نخواهد بود.

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته شده در بالا که تنها بخشی از عوامل موفقیت و درآمد زایی سایت در سال ۲۰۱۷ هستند، موارد بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند. اما یک چیز در همه انها مشترک است: لزوم داشتن استراتژی و برنامه است.