Your browser does not support JavaScript!
خدمات طراحی گرافیک
طراحی پوستر
طراحی لوگو
طراحی اینفوگرافیک
روند طراحی آیکون در سال ۲۰۱۷

صنعت طراحی آیکون راه پر فراز و نشیبی را در یک دهه ی اخیر پیموده است و توانسته است تا به پیشرفت های قابل قبولی در این زمینه دست یابد. امروزه استارت آپ ها و شرکت ها به اهمیت بسیار و پتانسیل بالای آیکون ها در کارهای تبلیغاتی خود پی برده اند. طراحی آیکون فرآیندی است که به طراحی سمبل های گرافیکی می پردازد و نشان دهنده ی موتیف های واقعی، فانتزی و یا آبستره، ماهیت و یا عملی می باشد. در زمینه ی برنامه های نرم افزاری آیکون نمایش دهنده ی یک برنامه، یک عملکرد، اطلاعات و یا مجموعه ای از اطلاعات موجود در سیستم کامپیوتری است. یک آیکون به طور مستقیم یک ایده، مفهوم، عمل و یا حرکت است. آیکون ها یک عمل را به طور ساده شده و خلاصه شده به کمک یک طرح گرافیکی به کاربر نشان می دهند. در این مقاله ما سعی داریم تا به ۵ مورد مهم در روند طراحی آیکون بپردازیم.

۱- گرادیان‌های رنگ‌های مکمل

علارقم محبوبیت طراحی تخت، بهره جستن از گرادیان ها در طراحی رابط های کاربری نظیر آیکون بسیار مفید واقع خواهد شد. استفاده از گرادیان های تند خطی به ندرت دیده می شد تا زمانی که شرکت اپل برای نخستین بار از سیستم ای او اس ۷ خود رونمایی کرد. از آن زمان به بعد طراحان مجددا از این شیوه برای توسعه آثار خود استفاده کردند.

گرادیان های رنگ های مکمل در آیکون

۲- طراحی دستی

طراحی آیکون به صورت دستی، به فرم های گوناگون در دهه ی اخیر آمده و رفته است. تعدادی از طراحان با مهارت خاص خود توانسته اند تا به همگان نشان دهند که چه مقدار سبک طراحی دستی قادر است در ساخت آیکون های جذاب و موفق تاثیرگذار باشد. آنها موفق شدند تا طرح رضایت بخش و ساختاری مناسبی برای یک رابط کاربری همچون آیکون ارائه دهند.

طراحی دستی آیکون

۳- استفاده از گرادیان‌های نامنظم

این نوع از گرادیان ها یک روند بسیار جدید به شمار می آیند و دارای جذابیت بصری بسیاری می باشند. تلفیقی از گرادیان های لطیف و نافذ با گرادیان های روشنتر و نامنظم باعث شده است تا عمق و زیبایی بصری همزمان باهم در طرح به چشم آیند. تصویر زیر مثال بسیار خوبی برای این روند می باشد.

استفاده از گرادیان های نامنظم در طراحی آیکون

۴- استفاده از ستاره‌ها و نقطه‌ها

روند شایعی که در سال گذشته شاهد آن بودیم، آیکون هایی بودند که اشکال مختلفی در اطراف آنها وجود داشت. در سال جدید به عنوان طراحان گرافیک توانسته ایم راه خلاقانه تری جهت پیاده سازی این افکت پیدا کنیم و باعث بهبود ظاهر آثار خود در سال ۲۰۱۷ گردیم. استفاده به جا از ستاره ها و نقاط موجب می گردد تا طرح آیکون توجه بیشتری را به خود جلب نماید.

۵- عمق

بر طبق دستور العمل راهنما طراحی مواد گوگل شما باید در سبک خود از روند تغییرات منطبق بر دید گوگل در هر سال تاثیر گرفته تا در حرفه ی خود پس رفت نکنید. در سال ۲۰۱۷ بر طبق روند مهم رایج در طراحی آیکون، شما می باید تا به سایه های لطیف موجود در طرح عمق داده، عناصر را با هم تداخل داده و از رنگ های تاثیر گذار روشن در موقعیت های مناسب استفاده نمایید.

عمق در طراحی آیکون

اینفوگرافیک روند طراحی آیکون در سال ۲۰۱۷

اینفوگرافیک روند طراحی آیکون در سال ۲۰۱۷