Your browser does not support JavaScript!
خدمات طراحی گرافیک
راه های طراحی یک پرزنتیشن خوب و تاثیر آن بر کسب و کار

یکی از اصول مهم در تجارت برقراری ارتباط خوب با مشتری و معرفی خدمات یا محصولات به نحو احسن می باشد، که  پرزنتیشن این مسئولیت مهم را بر عهده دارد. یک پرزنتیشن خوب شامل دو قسمت اساسی محتوا و طرحی است که محتوا به کمک آن به مخاطب ارائه می شود. ساخت اسلاید های قدرتمند و قرار دادن آنها در کنار هم به ترتیبی درست چالش مهم در ارائه ی یک پرزنتیشن به حساب می آید. ساخت یک پرزنتیشن خوب شامل قوانین مختلف و طراحی قدرتمند می باشد.

هماهنگی آنچه می گویید و آنچه نمایش داده می شود عنصر بسیار ارزشمندی در ارائه ی شما خواهد بود که باید تمام تلاش خود برای برقراری آن را به کار گیرید. در این مقاله تمامی راه های لازم برای آماده شدن یک پرزنتیشن خوب  به شما معرفی می شود. اما پیش از آن بهتر است به تصویر زیر دقت کرده تا با مراحل مختلف مورد نیاز برای ساخت یک پرزنتیشن خوب آشنا شوید.

از آنجا که تمرکز این مقاله بر قسمت طراحی  پرزنتیشن می باشد، سعی شده تا راه های داشتن یک طراحی تاثیر گذار و قدرتمند برای ارائه را به شما معرفی کنیم. 

پرزنتیشب برای تقویت کسب و کار

۱- اجتناب از استفاده از طرح زمینه آماده 

از طرح های زمینه آماده استفاده نکنید. چرا که این طرح ها به چشم مخاطب تکراری و خسته کننده محسوب می شوند و  از تاثیرگذاری و خاص بودن طرح شما می کاهد. بهتر است مناسب با محتوای خود زمینه را طراحی کنید.

۲- اجتناب از استفاده از تعداد زیادی خطوط نوشته

توجه داشته باشید که مخاطب در حال تمرکز کردن و تحلیل آنچه که شما می گویید می باشد بنابراین هم زمان خواندن و شنیدن او را خسته می کند.

۳- اجتناب از استفاده از نقاط بالت (نقاط گلوله‌ای)

سعی کنید تا در هر اسلاید به یک موضوع بپردازید، زمانی که در یک اسلاید به نکات مختلفی که از طریق نقاط بالت به متمایز بودن آن ها تاکید می کنید پرداخته می شود در ذهن مخاطب باقی نخواهد ماند در صورتی که اگر به هر یک از آن موضوع ها در یک اسلاید جداگانه پرداخته شود مخاطب اسلاید را به همراه موضوعش در حافظه ی خود نگه خواهد داشت. سعی کنید برای هر موضوع در اسلاید مخصوص خود سناریو مخصوصی داشته باشید.

۴- استفاده از فونت مناسب

همواره از فونت هایی استفاده کنید که در ضمن زیبا بودن به راحتی خوانده شوند. استفاده از حروف بزرگ و پررنگ با فونتی که به راحتی خوانده می شود سبب می شود تا افرادی که با فاصله از صفحه ی نمایش قرار گرفتند نیز متوجه ی نوشته ها شوند.

۵- ایجاد هماهنگی

هدف نهایی طراحی هر اسلاید باید این باشد که پیام شما با کمک تمامی عناصر موجود در اسلاید یک صدا به گوش مخاطب برسد. بنابراین، برقراری هارمونی بین پالت رنگ، فونت، طرح زمینه، تصویر به کار برده شده و ... عامل بسیار مهمی در تاثیر گذار بودن اسلاید به شمار می آید. همچنین هماهنگی بین تمامی اسلاید ها نیز حائز اهمیت است. به این منظور بهتر است تا از فونت و پس زمینه یکسان  در  همه ی اسلاید ها استفاده کنید.

۶- استفاده از اسلاید متقاعد کننده

تیتر شما در رسیدن به این هدف بسیار مهم و حیاتی می باشد دلیل قانع کننده ای برای مخاطب خود بیاورید که مجاب شود تا برای ادامه پرزنتیشن کلیک کند و یا بنشیند و به شنیدن ادامه ی صحبت ها بپردازد.

۷- اجتناب از استفاده از بیش از ۵ رنگ

هارمونی در پالت رنگ شما بسیار اهمیت دارد بنابراین به جای استفاده بیش از حد از رنگ های مختلف تعداد کمی رنگ که با هم هماهنگی دارند و در اسلاید شما تاثیرگذار خواهند بود استفاده کنید.

۸- در تیترهای خود تضاد رنگی به کار ببرید

بهتر است تیتر شما حاوی حروف پررنگ و  بزرگ و دارای تضاد رنگی  در کلماتی که بهتر است مورد تاکید قرار بگیرند باشد.

۹- سلسله مراتبی بودن

سلسه مراتبی بودن بصری در انتقال بهتر محتوا به مخاطب  نقش مهمی ایفا می کند. این امر نه تنها با قرار دادن عناصر به ترتیب درست بلکه با استفاده از رنگ، نوشته و شکل در ارتباط با سایز و توزیع این عناصر در هماهنگی با هم تحقق میابد.

اینفوگرافیک راه‌های طراحی یک پرزنتیشن خوب و تاثیر آن بر کسب و کار

اینفوگرافیک پرزنتیشن