Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تولید محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانند اهرم های قدرتمندی برای افزایش چشمگیر مخاطبین و مشتریان شما شوند. اما شروع اینکارها بدون تجربه قبلی و دانش کار بسیار سختی می باشد. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی شناخت اصول این شبکه ها الزامی است. برای کیفیت حداکثری برای بهبود پست ها، دنبال کردن ده قانون اساسی زیر می تواند به جذب مشتریان بیشتر و قدرتمند ساختن برند شما کمک زیادی بکند.

ده قانون اساسی بازاریابی شبکه های اجتماعی

1- قانون گوش دادن

موفقیت در شبکه های مجازی نیازمند گوش دادن زیاد و کم حرف زدن است! محتوای تولید شده از سوی مشتریان هدف خودتان را به دقت بخوانید و به بحث و گفتگو با  آنها بنشینید تا بدانید چه چیز هایی برایشان مهم است. تنها با این کار است که می توانید بفهمید تولید چه نوع محتوایی می تواند برای آنها مفید باشد به جای آنکه وقت آنها را تلف کند.

2- قانون تمرکز

بهتر است یک متخصص باشید تا یک فردی که در باره همه چیز حرف می زند! یک اکانت شبکه اجتماعی که استراتژی مشخص تولید محتوا برای قدرتمند ساختن برند دارد بسیار موفق تر است از مجموعه ای از استراتژی ها و اکانت های شبکه های مجازی که محتوایی پراکنده دارند و می خواهند مخاطبین انها تمامی افراد باشند.

3- قانون کیفیت

کیفیت بسیار بیش از کمیت ارزشمند است. داشتن هزار نفر در لیست دوستان یک اکانت شبکه های مجازی که مطالب شما را می خوانند، آنها را به اشتراک می گذارند و در مورد آنها به بحث و گفتگو می پردازند بسیار بیشتر از داشتن لیست دوستان صد هزار نفری که مطالب شما را نخوانند و بعد از یکبار دیگر به شما سر نزنند.

4- قانون صبر

موفقیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی در یک شب به دست نمی آید. برای به دست اوردن نتایج رضایت بخش باید زمان زیادی صرف کنید و صبور باشید تا بتواند مخاطبین خودتان را به دست بیاورید، انها به شما اعتماد کنند و محتوایی تولید کنید که برایشان ارزشمند است.

5- قانون ترکیب کردن

اگر شما یک محتوای عالی و با کیفیت تولید  کنید، مخاطبین شما در شبکه های مجازی آنرا می خوانند و برای دوستانشان در شبکه های مجازی دیگر مانند توییتر، لینکداین، فیسبوک، وبلاگ شخصی و ... به اشتراک می گذارند. این به اشتراک گذاری محتوا دریچه ای برای شما می گشاید تا موتورهای جستجویی مانند گوگل محتوای شما را در صفحات نتایج جستجوی () نشان دهد. به این شیوه شما هزاران مخاطب جدید پیدا خواهید کرد که قبلا هیچ گونه ارتباطی با انها در شبکه های اجتماعی خودتان نداشته اید.

6- قانون تاثیر گذاری

زمانی را باید بگذارید تا افرادی که در شاخه شما توانسته اند بر روز مخاطبین تاثیر گذار باشند و افراد مطالب آنها را می خوانند بگذارید. این زمان و آنالیز کارهای این افراد می تواند به شما برای بهبود محتوا، خدمات و یا محصولاتتان کمک کند. با این ارتباط برقرار کنید و تلاش کنید تا با آنها رابطه خوبی به دست آورید.

اگر بتوانید خودتان را به عنوان منبع اطلاعاتی قدرتمندی به انها نشان دهید، ممکن است مطالب شما را با دوستانشان و در شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستند به اشتراک بگذارند. به این روش شما مخاطبین بسیار زیادی به دست می آورید. در نظر داشته باشید همه توانایی جذب مخاطب را به یک اندازه ندارند. برخی اشخاص شخصیتی کاریزماتیک تر دارند که این شخصیت می تواند به شما کمک کند. اگر شما دارای چنین شخصیتی نیستید، این افراد که توانسته اند بر روی مخاطبین زیادی تاثیر بگذارند شخصیتی کاریزماتیک دارند، و این رابطه و به اشتراک گذاری محتوای شما از سوی این افراد می توانند تا حدودی خلع شخصیت کاریزماتیک شما را پوشش داده و مخاطب را به سوی شما بیاورد.

7- قانون ارزش

اگر تمام زمانتان را بر روی شبکه های مجازی خودتان بگذارید، افراد پس از مدتی از شما دور خواهند شد و به شما گوش نمی دهند. شما باید به صحبت ها و حرفهایتان در این شبکه های اجتماعی، عنصر ارزش را وارد نمایید. کمتر بر روی گفتگو ها تمرکز کنید و بیشتر بر روی تولید محتوایی با کیفیت و رابطه با افراد تاثیر گذار بگذارید. این کار تسهیل کننده ارتباط شما با مخاطبین خواهد شد.

8- قانون سپاسگذاری

اگر شخصی به سوی شما بیاید، از او روی بر نمی گردانید! پس در فضای انلاین نیز این کار را نکنید. ساخت یک رابطه در شبکه های اجتماعی بخش مهمی از موفقیت است. پس از تمام افرادی که سمت شما می آیند، سپاسگذاری کنید.

9- قانون در دسترس بودن

زمانی که محتوایی تولید کردید و انرا انتشار دادید، ناپدید نشوید! برای مخاطبین خودتان در دسترس باشید. به این معنی که به طور منظم محتوا تولید کنید و در گفتگو ها شرکت داشته باشید. فالوور های آنلاین شما، وقتی مثلا یک ماه یا یک هفته در دسترس نباشید، برای جایگزینی شما با شخصی دیگر درنگ نخواهند کرد.

10- قانون عمل متقابل

نمی توانید انتظار داشته باشید دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و به اینکار ادامه دهند اگر شما همین عمل را برایشان انجام ندهید. پس بخشی از زمانی که در شبکه های اجتماعی هستید را باید به اشتراک گذاری مطالب دیگران و صحبت در مورد محتوای آنها بگذارید.

ده قانون اساسی بازاریابی شبکه های اجتماعی

امیدوارم این ده قانون اساسی برای موفقیت در شبکه های اجتماعی را به دقت مطالعه و عمل کنید و این موضوع بتواند برای شما چاره ساز باشد.

اینفوگرافیک ده قانون اساسی بازاریابی شبکه های اجتماعی

اینفوگرافیک ده قانون اساسی بازاریابی شبکه های اجتماعی

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

تلفن تماس: 22081502