Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا شبکه اجتماعی
طراحی اینفوگرافیک
طراحی پوستر
انواع محتوای بصری برای تقویت سایت و شبکه های اجتماعی

اگر مخاطب از شما بپرسد در هر ثانیه چند توییت پست می‌شود، چه پاسخی خواهید داد؟ آیا به راحتی پاسخ خواهید داد مثلا 7362 توییت در ثانیه؟ یا برای جذب مخاطب پاسخ را به صورتی جذاب - مثلا در یک بافت جالب بصری - بیان خواهید کرد؟ همان طور که می‌دانید، محتوای بصری بسیار تاثیر گذارتر است. مارسل جاست، مدیر مرکز شناختی تصویرسازی مغز در دانشگاه کارنگی ملون، معتقد است پرینت مصنوع انسان است و مغز بشر برای پردازش بصری داده‌ها ساخته شده. در این مقاله قصد دارم تا انواع محتوایی که می‌تواند به تقویت وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی شما کمک کنند را برایتان بگویم.

قدرت محتوای بصری

  • متن‌هایی با عکس‌های مرتبط ۹۴٪ بیش‌تر از متن خالی بازدید دارند.
  • فقط ۲۰٪ افراد چیزی را که می‌خوانند به خاطر می‌سپرند. اما ۸۰٪ بقیه چیزی را که می‌بینند و انجام می‌دهند به یاد دارند.
  • پست‌های شامل عکس ۶۵۰٪ جذابیت بالاتری نسبت به پست بدون تصویر دارند.
  • احساسات تاثیر قابل توجهی در خرید مردم دارند؛ و چیزهای قابل دیدن بیشتر از تنها یک متن احساسات و عواطف را بر می‌انگیزد.
  • حدود ۶۰٪ مشتری‌ها ترجیح می‌دهند با کسب و کاری ارتباط برقرار کنند که تصویری در فضای مجازی داشته باشد.

اینفوگرافیک قدرت محتوای بصری

اینفوگرافیک قدرت محتوای بصری

شش نوع محتوای بصری برای استفاده در وبلاگ یا شبکه اجتماعی

۱. از عکس‌هایی بهره بگیرید که کپی رایت آزاد دارند

در میان تصاویر موجود در اینترنت، بعضی از آنها برای استفاده و به اشتراک‌گذاری محدودیت‌هایی دارند. در حالی که بقیه برای استفاده آزاد هستند. خوشبختانه وب‌سایت‌هایی وجود دارند که عکس‌هایی که کپی رایت آزاد دارند را در یک جا جمع کرده‌اند:

  1.  Pixabay
  2.  Wikimedia Commons
  3.  Flickr CC

چگونه عکس مناسب را انتخاب کنیم؟

  • از واژگانی کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید تا در منوی جستجو، ایده‌های مشخص‌تری را پیدا کنید.
  • با یک بررسی تشخیص خواهید داد که کدام نوع عکس‌ها بیشتر باعث جذب مخاطب می‌شوند. ببینید چه عکس‌هایی بیش از بقیه در پینترست پین می‌شوند. برای ایده گرفتن می‌توانید یک جستجوی هشتگی در توییتر هم انجام دهید.

۲. از قالب‌های آماده برای عکس و ابزار طراحی کمک بگیرید

راه مناسب دیگر این است که از قالب‌های پیش ساخته که قابلیت شخصی سازی دارند استفاده کنید تا به ایده آل خود برسید. گاهی اوقات عکس فقط به یک متن کوتاه، یک آیکون و یا چندین شکل احتیاج دارد تا به چیزی که شما احتیاج دارید تبدیل شود. یک اپلیکیشن تصحیح عکس در این جا بسیار کمک کننده خواهد بود.

سرویس های کسب وکار و مرکز فعالیت های محتوا مثل HubSpot اغلب قالب‌های رایگان در دسترس کاربران خودشان می‌گذارند.

۳. ویدئو را فراموش نکنید

آیا می‌دانید که ویدئو 1200% بیش‌تر از متن‌های ساده و عکس در شبکه‌های اجتماعی باعث جذب مخاطب می‌شود؟ گاهی اوقات با در نظر گرفتن وقت، ممکن نیست که ویدئوی خودتان را تولید کنید؛ به جای این کار می‌توانید از ویدئو‌های آماده استفاده کنید.

از این وبسایت‌ها می توانید برای یافتن ویدئوی مورد نظر خود استفاده کنید:

  • YouTube 
  • Vimeo 
  • TED 

۴. گیف هم انتخاب مناسبی است

یک ویدئوی یک دقیقه ای در حدود 5 تا 200 مگابایت حجم دارد. از طرفی میانگین سرعت دانلود با گوشی در دنیا 2.4 مگابایت بر ثانیه است. یعنی مخاطبانی که قصد تماشای ویدئو هایتان را دارند باید چند دقیقه صبر کنند. اما از آن جایی که اغلب مردم فقط 8 ثانیه ( به طور میانگین) برای لود شدن ویدئو صبر می‌کنند، نمی‌توانید امیدوار باشید که همه ویدئوها حتما تماشا می‌شوند.

  • اغلب گیف‌ها فقط چند کیلو بایت حجم دارند ( بسته به تعداد عکس‌های تشکیل‌دهنده).
  • گیف‌ها عناصر ویروسی (نه به عنوان ویروس مخرب کامپیوتری) در خود دارند و می‌توانند به سرعت باعث جذب مخاطب به وبلاگ یا شبکه اجتماعی شوند.
  • گیف‌ها فرصت بسیار مناسبی برای نمایش دادن شخصیت برند هستند. با کمی شوخ طبعی به راحتی می‌توانید شمار زیادی مخاطب جذب کنید.

برای یافتن گیف‌های مناسب می‌توانید به وبسایت های GIPHY و GIF BIN، و برای ساختن گیف می‌توانید به DRUM UP مراجعه کنید.

چگونه از گیف‌ها برای جذابیت بیشتر شبکه خود اسفاده کنیم؟

  • در ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید از گیف چه استفاده‌ای کنید. یک محصول یا اتفاق را معرفی کنید، یک داستان تعریف کنید، یک پروژه را توضیح دهید و یا فقط مخاطب را سرگرم کنید.
  • برای یافتن گیف مورد نظر بهترین راه استفاده از کلمه‌ای است که حالت آن را بیان می‌کند.
  • عنوان مناسبی برای گیف خود استفاده کنید و متن جالبی هم در پایین آن بیاورید که شخصیت برندتان هم در آن گنجانده شده باشد.

۵. کار خود را در یک اینفوگرافیک خلاصه کنید

شما در اینفوگرافیک میٔتوانید سه نوع از پرمخاطب‌ترین فرمت‌های محتوا را بگنجانید: آمار، محتواهای بصری و داستان. جالب است بدانید توییت‌هایی که شامل اینفوگرافیک هستند، 832% بیش تر ری توییت می‌شوند. در کل اینفوگرافیک‌های با کیفیت، 3 برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری به اشتراک گذاشته می‌شوند. البته ساختن اینفوگرافیک نسبتا وقتگیر است.

اینفوگرافیک چیست

قالب اینفوگرافیک را از وبسایت‌های زیر می‌توانید بیابید:

  1. SlideShare
  2. Visual.ly
  3. Infographics Showcase

6. داده‌ها را به کمک نمودار به هم مرتبط کنید

داده‌ها اغلب برقراری ارتباط بین دو یا چند متغیر یا مقدار هستند. فهیدن این روابط در قالب تصاویر بسیار راحت‌تر است. وبلاگ نویسان اغلب برای اثبات استدلال‌های خود از نمودار استفاده می‌کنند. به جای آوردن یک تحقیق علمی و توضیح دادن آن به راحتی می‌توانید با یک نمودار تمام اطلاعات را منتقل کنید. تصویرسازی یک روش جهانی برای انتقال مفاهیم است. اگر سعی در انتقال پیامی دارید که شامل اعداد می‌شود، از تصویرسازی بهره گیرید. با این کار سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

برای ساختن نمودار می‌توانید به وبسایت‌های مثل Google Slides، Google Sheets یا Canva مراجعه کنید.

در زیر نمونه‌ای زیبا از تصویرسازی دادها را مشاهده می‌کنیم:

 

استفاده از محتوای بصری برای تقویت سایت

به یاد داشته باشید که همیشه منبع اطلاعات خود را ذکر کنید؛ زیرا این کار هم از نظر اخلاقی درست‌تر است و هم اعتبار کارتان را بیشتر می‌کند.

اینفوگرافیک شش نوع محتوای بصری برای استفاده در وبلاگ یا شبکه ی اجتماعی

اینفوگرافیک شش نوع محتوای بصری برای استفاده در وبلاگ یا شبکه ی اجتماعی