Your browser does not support JavaScript!
تولید محتوا
طراحی اینفوگرافیک
پنج نکته مهم در خصوص بازاریابی محتوایی و جلب اعتماد مخاطبین

از دیرباز تجارت های گوناگون به دنبال برقراری رابطه ای طولانی مدت و دربردارنده ی منافع مشترک بین خود و مشتریان خود بوده اند. مهم ترین اصل در ساخت یک چنین رابطه ای جلب اعتماد مصرف کننده با ایجاد شفافیت می باشد. برای جلب اعتماد مصرف کنندگان خود نیازمند این خواهید بود تا بر ۵ اصل وفادار بمانید: شفافیت، پذیرش اجتماعی، ثبات، سرویس دهی مناسب، داشتن قابلیت اعتماد و اطمینان.

زمانی که یک کسب و کار به کمک این ۵ اصل موفق به جلب اعتماد مصرف کنندگان خود شود می توان انتظار داشت تا ارتباط خود با مشتریان را پایدار حفظ کرده و بر تعداد مصرف کنندگان خود بیفزاید. به خاطر داشته باشید زمانی که مردم به شما اعتماد کنند در صورت نیاز مجددا به شما سفارش می دهند، تجربه ی شخصی خود را در خصوص برند شما بیان کرده و برند شما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد می دهند. در این مقاله به ۵ راه موثر در بازاریابی محتوا و جلب اعتماد مصرف کننده های پرداخته خواهد شد.

بازاریابی محتوایی چیست

بازاریابی محتوایی چیست؟

۱-  ایجاد محتوا قابل فهم و کاربردی

برای این منظور میتوان از تولید محتوا به کمک اینفوگرافیک ها نهایت بهره را جست هر چند که با کمک روش های مختلف دیگری همچون نوشتن مطلب در وبلاگ ها و تهیه ی پادکست ها با تمرکز بر روی مفاهیم برجسته و مهم می توان عملکرد موفقی در این راستا نشان داد اما بهترین راه انتقال اطلاعات به شیوه ای قابل فهم در کمترین زمان، تولید محتوا به کمک اینفوگرافیک ها می باشد.

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست؟

همانطور که گفته شد، شاید یکی از بهترین روش‌ها، رفتن به سمت اینفوگرافیک باشد تا بتوانید راحت تر با مخاطبین ارتباط برقرار کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینفوگرافیک ها به مقاله های زیر مراجعه کنید:

اینفوگرافیک چیست

۲- ایجاد قدرت بصری و حضور در شبکه‌های اجتماعی

کمپانی های مختلف با حضور فعال در شبکه های اجتماعی توانسته اند تا  نسبت به گذشته خود را نزد مردم در دسترس تر و قابل اعتماد تر نشان دهند. تنها سختی که در این خصوص با آن مواجه هستند مدیریت حساب های کاربری متعدد در شبکه های اجتماعی مختلف است. تنها حضور فعال در شبکه های اجتماعی کافی نخواهد بود و باید توجه داشت که محتوا های به اشتراک گذاشته شده تکراری و خسته کننده نبوده و برای جلب توجه هر چه بیشتر مخاطبان از تصاویر جذاب استفاده کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی

شما می توانید یک هویت مستقل برای کسب و کار خود ساخته و حتی به عنوان منبعی معتبر در خبر رسانی و اطلاع رسانی در صنعت مربوط به حرفه خود محسوب شوید و  به این طریق اعتماد مخاطبان خود را به دست آورید. 

رسانه‌های اجتماعی

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) مطلب مهم دیگری است که می تواند باعث جلب اطمینان خاطر مخاطبان شود چرا که به آن ها نشان می دهد محتوا برند شما چه مقدار بازدید خورده است. با اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی بازدید ها بیشتر شده و سئو بهبود خواهد یافت.

سئو چیست

سئو چیست؟

 

۳- دسترسی به ایمیل شخصی شما

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که ۸۱ درصد صاحبان کسب و کار که ایمیل شخصی خود را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهند فروش بیشتری داشته اند. 

شما می توانید به واسطه ایمیل محصولات خود را تبلیغ کرده، اطلاع رسانی کرده، مقاله های هفتگی خود را به اشتراک گذاشته و یا از مشتری های خود قدردانی کنید. برای این منظور باید توجه داشته باشید تا ایمیل شما دارای جذابیت بصری کافی باشد و بهتر است تا از تصاویر، ویدئو ها و انیمیشن های کوتاه، اینفوگرافیک ها و کلیدهای فراخوان ( کال تو اکشن CTA) استفاده کرد.

۴- در نظر گرفتن نظرات مشتریان در شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم ترین موارد موثر در جلب اعتماد مشتریان پاسخ به نظرات و استفاده از نظرات و نقد سازنده ی آنها می باشد. در این راستا نظراتی که در شبکه های اجتماعی داده می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که مردم در این فضاها انتظار پاسخ فوری از شما خواهند داشت.

۵- ایجاد محتوا به صورت ویدئو

مخاطبان و کاربران روزانه با تعداد زیادی از پیام های تبلیغاتی از برندهای مختلفی مواجه می شوند بنابراین، برای این که پیام تبلیغاتی شما لابه لای پیام های تبلیغاتی دیگر گم نشود نیازمند آن هستید تا متمایز جلوه کنید برای این منظور می توانید از ساخت ویدئوها بهره ببرید چرا که یک ویدئو جذاب قدرت بسیاری در جلب توجه مخاطبان دارد.

ترند چیست؟

اینفوگرافیک پنج نکته مهم در خصوص بازاریابی محتوایی و جلب اعتماد مخاطبین

اینفوگرافیک پنج نکته مهم در خصوص بازاریابی محتوایی و جلب اعتماد مخاطبین