Your browser does not support JavaScript!
خدمات طراحی گرافیک
چگونه از هنر عکاسی در تبلیغات مدرن استفاده کنیم

تبلیغات مدرن از رشته های هنری مختلف همچون تایپوگرافی، طراحی طرح های گرافیکی سه بعدی، انیمیشن سازی و عکاسی بهره می جوید تا حداکثر جذابیت ممکن را برای مخاطبان فراهم  سازد. برخلاف نوشته های یک متن، عکس ها می توانند در نشان دادن سریع اتفاقات و ارتباط های انسانی موثر تر عمل کنند. این نوع به تصویر کشیدن می تواند به منظور  نشان دادن یک محصول، یک فرهنگ، یک نوع سبک زندگی و یا احساسات استفاده شود. شما می توانید عکس تبلیغاتی خود را چاپ کرده و یا به صورت اینترنتی در معرض دید عموم قرار داده و در تنها چند ثانیه پیام خود را به بیننده انتقال دهید و مردم را مجاب کرده تا به تبلیغ شما نگاه نزدیک تر و دقیق تری بیندازند. عکس ها عناصر بسیار با ارزشی برای توصیف یک برند و ماندگاری آن در ذهن مردم محسوب می شوند. این مقاله به شما خواهد گفت تا چگونه می توان از هنر عکاسی در تبلیغات نوین بهترین استفاده را کرد.

انتخاب پیام عکس تبلیغاتی و بارش ایده ها

  برای این منظور ابتدا پیام تبلیغاتی خود را مشخص کنید و بعد از آن به بارش افکار درباره داستانی که قرار است از طریق آن پیام را در عکس به بیننده انتقال دهید بپردازید. به عنوان مثال این ایده برای گرفتن عکس به گونه ای می تواند طراحی شود که مردم در حال مصرف محصول مورد نظر بوده و یا در حال خرید آن هستند. اگر یک عکس قادر است تا معادل هزاران کلمه بیانگر محتوایی باشد که قصد دارید به دیگران انتقال دهید بنابراین به خوبی فکر کنید تا چه چیز در عکس شما باید بیان شود.

چگونه از هنر عکاسی در تبلیغات مدرن استفاده کنیم

بهره جستن از عکاسی آرشیوی

عکس ها ی آرشیوی که در بانک های عکس موجود در اینترنت وجود دارد، قابل ذخیره شدند می باشد و در وقت و هزینه مصرف کننده ها صرفه جویی می کند. در صورتی که عکسی که تمایل دارید در تبلیغات خود استفاده کنید عکس رایجی است مانند عکس از اشیا، منظره و یا کودک می توانید مناسب ترین عکس مربوط به موضوع خود را از اینترنت دریافت کرده و در تبلیغات خود استفاده کنید و سپس تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنید.

چگونه از هنر عکاسی در تبلیغات مدرن استفاده کنیم

عکاسی از سوژه مورد نظر

 همانطور که در مقاله مربوط به پیش بینی روند طراحی دیجیتال و طراحی وب در سال ۲۰۱۷ ذکر شد تا جایی که امکان دارد از عکاسی حرفه ای به جای استفاده از استوک ها به منظور نشان دادن ابتکار و مهارت بالای خود بهره ببرید. در عکاسی به چیدمان و ژست مدل ها در ارتباط با پیام تبلیغ، نور پردازی، زاویه انعکاس، کنتراست و کادر بندی نهایت دقت را به کار برید.

چگونه از هنر عکاسی در تبلیغات مدرن استفاده کنیم

 ویرایش عکس مورد نظر

یکی از مراحل پر اهمیت در عکاسی تبلیغاتی ویرایش عکس پس از گرفته شدن توسط نرم افزار های مناسب برای این کار است که در میان آنها نرم افزار ادوبی فوتوشاپ پر کاربرد تر است. افزودن افکت، تغییر رنگ، تغییر روشنایی، تغییر کنتراست و یا حذف لکه ها و یا قسمت هایی که قرار است از تصویر حذف شود می تواند فرآیند پس تولید عکس محسوب شود. در این مرحله این امکان وجود دارد تا شما با استفاده از افکت ها به تصویر حالت قدیمی، کارتونی، پریشان و طراحی شده با دست داده و سبک خاصی به عکستان ببخشید که آن را جذاب تر از قبل کند. 

چگونه از هنر عکاسی در تبلیغات مدرن استفاده کنیم

 

چگونه از هنر عکاسی در تبلیغات مدرن استفاده کنیم