Your browser does not support JavaScript!
طراحی فروشگاه اینترنتی
شش پیشنهاد برای پایین آوردن هزینه ها در زمان طراحی استراتژی فروشگاه اینترنتی

جمله ای معروف از بنجامین فرانکلین هست که می‌گوید یک پنی که صرفه جویی شود، یک پنی است که به دست آمده است. کار آفرینان همیشه به دنبال یافتن راه های صرفع جویی برای ذخیره دارایی مالی در زمان گسترش کسب و کارشان هستند. متاسفانه، در جریان کارآرینی چیزهایی یاد می گیرید که برای شما هزینه ی مالی و زمانی دارند، مخصوصا وقتی صحبت از بازاریابی و فروش اینترنتی به میان می آید. در این مقاله قصد دارم تا تجربیاتی که در کار بازاریابی و فروش اینترنتی یاد گرفته ام برای شما بگویم تا حرف بنجامین فرانکلین را عملی کنید و پنی های بیشتری ذخیره کنید.

فروشگاه اینترنتی

مناقصه تنها در دسکتاپ!

بیشترین تمرکز روی دستگاه های موبایلی است. در حدود 60 درصد ترافیک فضای اینترنت در این دستگاه ها اتفاق می افتد. پس برای شما ضروری است که تجربه کاربری (UX) قدرتمندی برای کاربران این دستگاه ها تولید کنید تا سایت شما در موبایل برای مخاطب قابل فهم و قسمت های مهم آن قابل دسترسی باشد.

تجربه کاربری و سایت فروشگاهی

اما سایت Smartinsights اطلاعات بسیار جالبی را رونمایی کرد که باید به ان توجه زیادی داشته باشید. در سال ۲۰۱۶ نرخ گفتگو برای برند های فروش اینترنتی در دستگاه های دسکتاپی ۳.۵۵ درصد  و برای گوشی های هوشمند تنها ۱.۱۵ درصد بوده است. در نرخ گفتگو دسکتاپ ها تا سه برابر نتیجه بهتری نسبت به موبایل برای شما دارند. بسیاری از مصرف کنندگان، در دستگاه های موبایلی به جستجوی محصولشان می پردازند اما در زمان خرید از دسکتاپ استفاده می کنند!

این موضوعی است که باید به شدت به آن توجه کنید. در دنیای امروز، به نوعی مد شده است که به شما بگویند همه چیز با موبایل است. بله، کاربران از موبایل ها بیشتر استفاده می کنند، بیشتر با آن جستجو می کنند، اما برای فروش تنها دیدن کافی نیست، خرید مهم تر است.

بسیاری از کارآفرینان بودجه ای مناسب در فاز تحقیق ندارند. انها بیشتر نیازمند مصرف کنندگانی هستند که همین امروز از آنها خرید کنند. اگر تلاش می کنید تا در دارایی مالیتان صرفه جویی درستی داشته باشید، مقصد تبلیغاتتان را تنها روی دسکتاپ ها تنظیم کنید، و کمی هزینه هایتان را پایین بیاورید.

تقسیم بندی کمپین

فرض کنید فروشگاه اینترنتی شما محصولات ده برند را به فروش می رساند، و سایت شما مجموعه یکصد کالا برای فروش دارد. در این مواقع بررسی کنید وضعیت هر  کدام از برندهای شما در گوگل شاپ به چه صورتی است. 

اگر شما یک کمپین داشته باشید، تمامی کلیک ها باید وارد یک محصول شوند، که این موضوع تصویر درستی از ماجرا برای شما رسم نمی کند. این بک اشتباه بزرگ است و بسیاری از کسانی که به تازگی وارد گوگل شاپ می شوند مرتکب آن می شوند. شما باید برای هر برند خود یک کمپین جداگانه بسازید تا بدین وسیله نقاط قوت و ضعف برندهایتان را بتوانید بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بودجه تان را به درستی اختصاص دهید و برد خودتان را دوبرابر کنید.

اگر دیدید یک محصول از یک برندتان کمترین هزینه در هر فروش را دارد، آنرا در کمپینی جداگانه بیاورید و تلاش کنید نرخ گفتگو پیرامون آنرا به حداکثر برسانید. با این روش شما با بهترین محصولتان، بیشترین سود را به دست می آورید. با اینکار هزینه کمپین این محصول خوب را با محصولات متوسط تقسیم نمی کنید و بیشینه سود را با هزینه کمتر بدست می آورید.

هدف گذاری چند باره

در یخش های قبلی مقاله گفته بودم که در سال ۲۰۱۶ حدود ۳.۵۵ از بازدید کنندگان که وب سایت را به وسیله دسکتاپ می بینند اقدام به خرید محصول می کنند. این موضوع نشان می دهد ۹۶.۴۵ درصد از بازدید کنندگان وب سایت اصلا اقدام به خرید نمی کنند. وضعیت در دستگاه های موبایلی کمی بدتر هم هست.

سرمایه گذاری ذر گوگل شاپینگ و تبلیغات فیسبوک برای کشاندن مخاطبین به سایت، هزینه های بالایی دارد پس بهتر است در این مواقع انها را به لنندینگ پیج های خودتان بکشانید.

فقط به خاطر اینکه یک خریدار وارد سایت شما شد و به محصولات شما نگاه کرد اما اقدام به خرید نکرد، به معنی این نیست که علاقه ای به خرید آن محصول ندارد. ممکن است در آن زمان مشغول کاری دیگر هم بوده، باید به سر کار یا دانشگاه می رفته است و یا مسائلی این چنینی. زندگی ممکن است با پیشامد های اینچنینی جلوی خرید اینترنتی را بگیرد. زمانی که یک فرد سایت شما را بدون هیچ گفتگویی ترک می کند، مدتها تصویر محصول شما در ذهن مخاطب خواهند ماند.

یک هدیه رایگان پیشنهاد دهید

بارها این اتفاق افتاده است که وقتی مشتری یک سایت با خرید مبلغ معینی هدیه ای دریافت می کند، به خرید در آن سایت تشویق شده و مالکان سایت سود خوبی کسب می کنند. با این کار مشتریان را تشویق می کنید گاهی کمی بیش از نیازشان هم از شما خرید کنند تا هدیه بگیرند. معمولا ان هدیه برای شما هزینه ای بسیار پایین خواهد داشت، اما اینکار با توجه نتایج، و خرید های بیشتر، برای شما حکم یک سرمایه گذاری پر سود را خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری در سئو

یک ضرب المثل چینی است که می گوید: بهترین زمان برای کاشتن یک درخت بیست سال پیش بود، دومین زمان مناسب آن امروز است. هیچ شکی نیست که همه می دانیم بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می تواند یکی از بهترین روش های جذب مخاطب باشد. وقتی شما به صورت ارگانیک بازدید از جستجو بدست می اورید، دیگر برای هر کلیک نباید پول بدهید. اگر همان ۳.۵ درصد هم از شما خرید کنند، با سئو مخاطبین شما زیاد شده و همان ۳.۵ درصد افراد بیشتری را شامل می شود. پس اگر تا به حال برای سئوی سایت فروشگاه خودتان اقدام نکرده اید، مانند ضرب المثل چینی، دومین زمان خوب را از دست ندهید. و نگذارید زمان باعث شود هزینه های سئو شما بیشتر شود.

سئو و فروش آنلاین

سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی

روش های تقویت سئو برای کسب و کارهای کوچک

بازاریابی از طریق ایمیل

سایت campaignmonitor.com در گذارشی آورده است که برای هر یک دلاری که شما روی ایمیل مارکتینگ سرمایه گذاری می کنید، ۳۸ دلار سود به دست خواهید آورد! پس چنین بازار پر سودی را نباید از دست داد.

وقتی مشتری حضوری و یا اینترنتی دارید، مطمئن شوید، ایمیل او را گرفته اید. بعد ها می توانید به وسیله همان ایمیل محصولات جدیدتان و شرایط جدید فروش را دوباره برای او ارسال کنید. ارتباط همیشگی با مشتری داشته باشید، و بعدها به وسیله همان ایمیل او را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و به فالوور های خودتان اضافه کنید. فالووری که قبلا مشتری شما بوده است، می تواند جو صفحه شبکه اجتماعی شما را بسیار مثبت کند. با اینکار شما بدون هزینه، مخاطبین دیگر را تهییج به خرید از برندتان می کنید. ولی هم زمان به یاد داشته باشید، اگر تجربه ای از خرید خوب را برایش رقم نزده باشید، می تواند حکم مرگ کسب و کارتان باشد و جو صفحه شما به کلی بر ضد شما و منفی شود.

اینفوگرافیک شش پیشنهاد برای پایین آوردن هزینه‌ها در زمان طراحی استراتژی فروشگاه اینترنتی

اینفوگرافیک شش پیشنهاد برای پایین آوردن هزینه ها در زمان طراحی استراتژی فروشگاه اینترنتی