Your browser does not support JavaScript!
سئو جوملا
سفارش
هزینه
مشاوره رایگان
پنج پلاگین و کامپوننت برای سئو 2017 جوملا

زمانی که قدم به طراحی سایت گذاشتم، اولین سایت را بر اساس مامبو طراحی کرده بودم. در آن دوران مامبو قدرتمند ترین سیستم مدیریت محتوای جهان بود. از آن زمان تغییرات بسیار زیادی رخ داده است. مامبو، به دو دسته جوملا و ادامه مامبو تقسیم شد و چند سال بعد دیگر خبری از ادامه پروژه مامبو نبود. اما جوملا (joomla) جای مامبو (mamo) را گرفت، و توانست جایگاه بزرگی میان سیستم های مدیریت محتوا در جهان به دست بیاورد. در میان سیستم های مدیریت محتوا، بیش از همه به جوملا، وردپرس (wordpress)، دروپال (drupal)، مامبو و E107 کار کردم.

جوملا چیست

میان این سیستم های مدیریت محتوا هیچ کدام مانند جوملا به من قدرت مدیریت بر روی محتوا نداد. جوملا علاوه بر بخش مدیریت قدرتمندی که دارد، برای سئو نیز امکانات بسیار زیادی را نیز دارا می باشد. اما علاوه بر این امکانات داخلی، پلاگین ها و کامپوننت های سئو نیز می توانند برای سایت شما مفید باشند. اکنون قصد دارم در چند کامپوننت و پلاگین سئو که باید برای سال ۲۰۱۷ نصب کنید را معرفی کنم.

سیستم مدیریت محتوای جوملا

فرض را بر این گذاشتم که در تنظیمات سایت جوملایی خودتان، نکات مربوط به سئو را به دقت رعایت کرده اید و اکنون نیازمند نصب کامپوننت و پلاگین ها برای تقویت سئوی سایت خودتان هستید. پس پیش به سوی این بسته های کمکی.

سئو 2017 جوملا

کامپوننت Aimy Sitemap

یکی از بهترین کامپوننت های جوملا برای ساخت نقشه سایت می باشد. این کامپوننت دو ورژن رایگان و حرفه ای دارد. می توانید به وسیله آن فایل Robots.txt سایت خودتان را تنظیم کنید، نقشه سایت خودتان را بسازید، اولویت شاخه ها و مطالب را در نقشه سایت مشخص کنید و موتور های جستجو را از به روز رسانی نقشه سایت خودتان با خبر کنید. 

یکی از ویژگی های مثبت این کامپوننت این است که، نسخه رایگان آن تمامی این امکانات را به شما می دهد و تفاوت ورژن رایگان و حرفه ای در خزیدن دوره ای و زمانی این کامپوننت است.

کامپوننت JCE Editor

این کامپوننت، یکی از قدیمی ترین کامپوننت های جوملا می باشد که می تواند شما را در تولید Microformats یاری رساند. به علاوه این کامپوننت رایگان بوده و ادیتوری بسیار قدرتمند در اختیار شما قرار می دهد. Microformats یکی از نقش های اصلی در سئو 2017 بازی می کند، پس آن را فراموش نکنید.

پلاگین wbAMP

اگر شما هم می خواهید با تغییرات گوگل پیش بروید، به خوبی از اهمیت AMP در سایت و تاثیر آن در نتایج سئو آگاهی دارید. به وسیله این پلاگین می توانید ورژن AMP برای محتوای سایتتان تولید کنید و در نتایج جستجو، رتبه بهتری به دست بیاورید. به یاد داشته باشید که سال 2017 زمان حکومت تلفن های هوشمند در عرصه وب هستند و سایت هایی که برای این موضوع آماده نشده باشند، جای خود را به دیگر رقبا خواهند داد.

amp برای جوملا

این پلاگین در دو نسخه رایگان و حرفه ای عرضه می شود. نسخه رایگان آن نیاز های اولیه یک سایت برای صفحات AMP را برآورده می سازد، اما ورژن حرفه ای آن بسیار قدرتمند بوده و پس از نصب آن به سرعت شاهد بهبود رتبه سئوی سایت خود خواهید بود.

amp و جوملا

پلاگین Google Structured Data Markup

یکی از بهترین پلاگین های جوملا می باشد که پیشنهاد می کنم به سرعت از آن استفاده کنید. این پلاگین به شما کمک می کند داده های ساختار یافته برای سایت خودتان بسازید. در دو نسخه رایگان و حرفه ای ارائه می شود که اگر قادر به تهیه نسخه حرفه ای آن هستید، حتما اقدام به خرید کنید.

پلاگین Aimy Canonical

یک پلاگین رایگان، کم حجم و بسیار ساده است. همان طور که از نام این پلاگین هم مشخص است تگ Canonical  را به سایت شما و به صورت اتوماتیک اضافه می کند. آن قدر این پلاگین ساده عمل می کند که نیازی به توضیحی بیشتر برای آن وجود ندارد.

اینفوگرافیک پنج پلاگین و کامپوننت برای سئو 2017 جوملا

برای اطلاعات بیشتر، به مقاله‌های زیر مراجعه کنید: