Your browser does not support JavaScript!
خدمات سئو وردپرس
خدمات سئو جوملا
خدمات سئو
سئو کار
چک لیست سئوی شما: چهار مرحله بهینه سازی وب سایت

هدف از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، تنها این نیست که خزنده های آنها سایت شما را پیدا کنند، بلکه مهم است تا به صفحات شما هم رتبه و رنک دهی داشته باشد تا در بالای لیست نتایج جستجو سایت شما به نمایش در آید. روند بهینه سازی وب سایت را نمی توان تنها یک بار انجام داد و انتظار نتیجه داشت، بلکه نیازمند صبر، تقویت و بررسی ها و آنالیز های همیشگی دارد. در ادامه چهار مرحله از پروسه ی استراتژی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را خواهم گفت.

چک لیست سئو چیست

مرحله اول: آنالیز کسب و کار برای بازار هدف

  1. آنالیز وب سایت: آنالیز داده ها و کلمات کلیدی متا، نوشته های قابل مشاده و کدها برای بررسی آنکه تا چه حد رتبه شما در موتورهای جستجو در جایگاهی مناسبی قرار دارد. به عنوان مثال چقدر کد در مقایسه با متن در صفحات خودتان استفاده می کنید؟
  2. آنالیز رقبا: بررسی کلمات کلیدی و رنک (رتبه) فعلی سایت های رقیب برای برنامه ریزی استراتژی جایگاه شما در صفحات نتایج جستجو. پنج سایتی که بهترین رتبه گوگل دارند را برای این منظور انتخاب کنید. از سایتهایی مانند semrush.com و یا keywordspy.com برای این منظور استفاده کنید.
  3. انتخاب اولین کلمات کلیدی: گسترش لیست از مهمترین عبارات برای جستجو بر اساس مشتریان و بازار هدف. این گونه شروع کنید: در موتورهای جستجو چه چیزی می نویسید تا سایت شما را پیدا کند؟ در مرحله بعد از مشتریان بپرسید آنها چه چیزی برای رسیدن به محصول یا خدمات شما جستجو می کنند؟

مرحله اول: آنالیز کسب و کار برای بازار هدف

مرحله دوم: بررسی کلمات کلیدی و توسعه آن

  1. آنالیز کلمات کلیدی: برای گسترش، توسعه و بهبود کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر این بخش را باید انجام دهید. لیست کلمات کلیدی رقبا و کسب و کارهای حوزه فعالیت خودتان را بررسی و آنالیز کنید. از لیست اولیه خود (تهیه شده مر حله قبل) استفاده کنید تا ببینید برای هر کدام از آن کلمات کلیدی چه تعداد سایت رقیب دارید. اولویت بندی کلمات کلیدی و عبارات، به صورت جمع یا منفرد و دارای اشتباه تایپی و دیکته ای (اگر کاربران موتور های جستجو عبارتی را به اشتباه تایپ می کنند شما باید ان عبارات را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید). در نظر داشته باشید که گوگل تلاش می کند تا این کاربران را اصلاح کند، پس در استفاده از این کلمات دقت به خرج دهید. 
  2. ارزیابی رتبه بندی فعلی: شما نیاز دارید بدانید در چه رتبه ای قرار دارید تا در آینده برای کسب رتبه مورد نظر بتوانید تلاش کنید. برای ارزیابی این روند یا فایل ساده اکسل درست کنید. ابتدا هفته ای بررسی کنید. اگر نمی توانید و برایتان سخت است می توانید 30 یا 45 روز یکبار بررسی کنید. باید بهبود در ترافیک وب سایتتان که یکی از نقاط کلیدی برای کلمات کلیدی مورد نظر است را مشاهده کنید. برخی از کسانی که کار بهینه سازی وب سایت را انجام می دهند می گویند رنک دیگر از میان رفته است. بله! ترافیک وب سایت و گفتگو در مورد مطالب بسیار مهم تر است، اما رنگ یک ابزار بررسی است.
  3. اهداف و خواسته ها: به روشنی اهدافی که می خواهید در طول زمان پیشرفت به دست بیاورید را مشخص و تعریف کنید، تا بتوانید به درستی روند پیشرفت خودتان را با هر ابزاری که استفاده می کنید، اندازه گیری نمایید. این کار را خیلی ساده شروع کنید، اما از این بخش بدون تکمیل آن عبور نکنید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید ترافیک وب سایتتان را از 100 بازدید در روز به 200 بازدید در روز در طی یک ماه برسانید. یا به عنوان مثالی دیگر می خواهیید گفتگو در مورد محتوای شما از یک درصد به دو درصد در یک بازه زمانی مشخص برسد. ممکن است در ابتدا بخواهید به صورت کلی رتبه سایت را بهبود ببخشید، اما باید به سمت بهبود رتبه صفحات مشخص مانند محصولات یا صفحه فروش پیش بروید.

مرحله دوم: بررسی کلمات کلیدی و توسعه آن

کلمه کلیدی چیست؟

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال

  1. ساخت عنوان صفحات: استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه به شناخته شدن تم و مسیر صفحه مورد نظر از نظر کلمه کلیدی بسیار مفید است.
  2. ساخت تگ های متا: تگ توضیحات می توانند بر کلیک کردن روی لینک شما تاثیر بگذارد اما مسقیما برای رتبه دهی مورد استفاده قرار نمی گیرد. (در مورد تگ کلمات کلیدی هم در نظر بگیرید، گوگل دیگر از آن استفاده نمی کند.)
  3. قرار دادن عبارات استراتژیک جستجو در صفحات: کلمات کلیدی مورد نظرتان را در میان متن و محتوای سایت ادغام کنید. در نظر داشته باشید راهنمای استفاده از یک الی سه کلمه کلیدی/عبارت کلیدی در صفحات را رعایت کنید و برای سایر کلمات لیست مورد نظر، صفحات جدید بسازید. مطمئن شوید کلمات مرتبط به صورت طبیعی با کلمات کلیدی شما ادغام شده باشد. این کار به موتور های جستجو کمک می کند تا بفهمند آن صفحه دقیقا در مورد چیست. برای این کار معمولا یک نوشته ای که مصنوعی به نظر نرسد و طبیعی تر باشد بسیار مناسب تر عمل خواهد کرد. در گذشته، یک صفحه با 100 الی 300 کلمه توصیه می شد. بسیاری از بررسی ها نشان می دهد صفحاتی که دارای 800 تا 2000 کلمه هستند، بسیار بیشتر از صفحاتی که تعداد کلمات پایینتری دارند نتیجه بخش هستند. در پایان، کاربران، محل های فروش، محتوا و لینکها محبوبیت و رتبه را تشکیل می دهند.
  4. ساخت نقشه جدید سایت (sitemap) برای گوگل (google) و بینگ (bing): نقشه سایت ایندکس کردن صفحات توسط موتورهای جستجو را بسیار آسان تر می کند. اما هر دو ورژن XML و HTML نقشه سایت را تولید کنید. قدم اول نقشه HTML است. نقشه سایت XML به سادگی در بخش خدمات وبمستر گوگل و بینگ قابل ثبت می باشند.
  5. ثبت سایت در دایرکتور ها (استفاده محدود): معمولا بازاریابان حرفه ای موتورهای جستجو سایتشان را در موتور های جستجوی بزرگ ثبت نمی کنند، اما گاهی ممکن است به این کار هم دست بزنند. بهترین و سریعترین راه این هست که بک لینک به صورت طبیعی به سایت بوجود بیاید. لینک ها باعث می شود به صورت خودکار سایت و صفحات شما در موتور های جستجو ایندکس شوند. اما با این حال بهتر است سایت خودتان را در دایرکتوری هایی مانند یاهو (با هزینه)، business.com (با هزینه) و DMOZ (رایگان) ثبت کنید. برخی از افراد ممکن هست به این سه سایت، استفاده از اسکریپت AdSense گوگل در سایت جدید خودشان استفاده کنند تا بوت مدیای گوگل صفحاتشان را بررسی کند. این کار می تواند باعث ایندکس شدن سریعتر صفحات شما شود.

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال

تولید محتوا چیست؟

مرحله چهارم: تست و بررسی همیشگی

تست و اندازه گیری: آنالیز رتبه موتورهای جستجو و ترافیک وب سایت برای بررسی تاثیر گذاری برنامه هایی که به کار برده اید، که شامل بررسی موفقیت کلمات کلیدی مورد نظر می باشد. نتایج تست ها را در فایل اکسل خود وارد کنید و آنها را نگاه دارید.

نگهداری: به روز رسانی محتوا و افزودن کلمات کلیدی جدید به سایت بصورت متناوب می تواند به رنک شما در موتور های جستجو کمک شایانی بکند، پس این موضوع را ندیده نگیرید. بررسی استراتژی لینک های سایت را مد نظر قرار دهید تا مطمئین شوید لینک های ورودی و خروجی از سایت به کسب و کار شما مرتبط باشند. یک وبلاگ می تواند به شما کمک کند ساختار های مورد نیاز و سادگی افزودن محتوای جدید مورد نظر را عملی کنید. شرکت های و تیم های مختلفی برای این کار می توانند خدمات طراحی و ایجاد وبلاگ را ارائه دهند. تیم طراحی و تبلیغات لولسا نیز این خدمات را در بخش خدمات طراحی وب خود برای شما در دسترس قرار داده است.

راه اندازی وبلاگ و تاثیر آن در سئو

اینفوگرافیک چک لیست سئوی شما: چهار مرحله بهینه سازی وب سایت

اینفوگرافیک چک لیست سئوی شما: چهار مرحله بهینه سازی وب سایت