Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
کیورد پلنر گوگل (Google Keyword Planner) را به درستی استفاده کنید

کیورد پلنر گوگل ابزاری مفید برای جستجوی کلمات کلیدی است. اگر تا کنون برای سئو وب سایت خودتان از آن استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنم برای استفاده از آن برنامه ریزی کنید. این ابزار مفید به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی وب سایتتان را انتخاب کنید و مخاطبین سایت را افزایش دهید. در این مقاله قصد دارم به شما آموزش دهم چگونه از ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل بیشترین بهره را ببرید. پیش فرض را بر این گرفتم که با کلیات کیورد پلنر حداقلی از آشنایی را دارید و تمامی جزییات آن را  بررسی نکرده ام. قطعا اگر کمی با این ابزار کار کنید، به خوبی با جزییات آن آشنا خواهید شد. به مانند سایر ابزارهای گوگل، کار کردن با این ابزار هم بسیار ساده می باشد.

بعد از اینکه لیستی از کلمات کلیدی برای وب سایت خودتان انتخاب کردید، با استفاده از کیورد پلنر گوگل می توانید این کلمات را ویرایش کنید و تعدادی از آنها را حذف و یا کلماتی را به آن اضافه کنید. اگر برای کلمات کلیدی اولیه دچار مشکل بودید، مقالات زیر می توانند به شما کمک زیادی بکنند:

شروع کار با کیورد پلنر گوگل

قطعا همان طور که می دانید، برای شروع نیاز است بک اکانت در AdWords گوگل داشته باشید. اگر هنوز اکانت ادوردز ندارید، اکنون زمان ساخت آن فرا رسیده است، زمان را از دست ندهید. اهمیت کیورد پلنر گوگل در داده های عظیمی است که گوگل برای یافتن کلمات کلیدی و به دست آوردن ارزش و هزینه آنها دارد، می باشد.

در اکانت ادوردز گوگل زیر دکمه ابزار ها "Tools" می توانید کیورد پلنر (Keyword Planner) را پیدا کنید. در بخش فرانت اند گوگل کیورد پلنر به شما پنج انتخاب برای شروع تحقیق و بررسی می دهد:

انتخاب کلمات کلیدی مناسب در پنج مرحله

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

1 – جستجو برای یک کلمه کلیدی با استفاده از یک جمله، وب سایت و یا دسته بندی. یک کلمه کلیدی و یا آدرس URL را وارد کنید و سپس گوگل به شما کلی ایده برای شروع کار می دهد.

2 – دریافت اطلاعات حجم جستجو و ترند ها. اگر از لیست کلمات کلیدی خودتان یکی از آنها را وارد کنید، گوگل تخمینی از جستجوی کاربران در هر ماه برای آن کلمه را نشان می دهد.

3 – استفاده از لیست کلماتت کلیدی برای پیدا کردن کلمه کلیدی جدید. این خصوصیت به شما دو نوع متمایز از لیست کلمات کلیدی و ترکیب آنها در یک لیست عظیم می دهد. به عنوان مثال، می توانید یک لیست از محصولات خودتان داشته باشید و لیست دوم مربوط به رنگ محصولات باشد. این خصوصیت ممکن است بسیار هوشمندانه به نظر برسد اما مفید ترین آنها نیست. لیست عظیمی که برای شما ساخته شده است ممکن از شامل کلماتی باشد که شانس بسیار زیادی در رتبه اول آنها دارید باشد اما ترافیک بسیار کمی برای سایت شما به وجود بیاورد. 

4 و 5 – دو امکان دیگر به شما کمک می کنند تا بودجه و پرداخت هایتان را برنامه ریزی کنید.

استفاده از کیورد پلنر

ابتدا اولین شیوه را مورد نظر قرار می دهیم. با یک جمله و یا کلمه ای که محصول شما را معرفی می کند و یا وارد کردن لینک مربوط به آن محصول شروع کنید. بهتر است در این ابزار لینک رقبایتان را هم مورد بررسی قرار دهید. می توانید یک شاخه را هم برای جستجو انتخاب کنید، البته این مورد در این مرحله مورد نیاز نمی باشد. سپس بر روی دریافت ایده ها (Get Ideas) کلیک کنید.

پیشنهاد گوگل در قالب گروه های مختلفی برای شما ارسال می شود که هر کدام از آنها مربوط به یک مجموعه کلمات کلیدی می باشد. به عنوان مثال فرض کنید برای کلمه تخت خواب جستجو کرده اید. گروه هایی که خواهید دید احتمالا شامل تخت خواب دو نفره، تخت خواب کودکان و ... می باشند.

به صورت پیش فرض چیزی که برای شما نمایش داده شده است گرو های ایده برای اد (تبلیغات گوگل) می باشند، اما پس از اینکه بررسی خودتان را انجام دادید، یک تب دیگر را می بینید که با عنوان "Keyword Ideas" مشخص شده است. بر روی آن کلیک کنید و شاهد یک اطلاعات تکمیلی برای هر کدام از کلمات کلیدی پیشنهادی خواهید بود. در سمت چپ صفحه مواردی مانند Targeting و Customize Your Search را می توانید ببینید. از این گزینه ها استفاده بکنید تا لیست های طولانی و بی پایان را بتوانید مدیریت کنید.
به عنوان مثال در بخش Targeting می توانید فیلتر هایی به صورت زیر را مشخص کنید:

  • Location: اگر شما برای یک کشور و یا یک ناحیه محصولات یا خدماتتان را ارئه می کنید، این گزینه مناسب شماست. اگر این گزینه را استفاده کنید مواردی مانند متوسط بازدید ماهیانه و متوسط صرف هزینه برای کلمات کلیدی را هم مشاهده خواهید کرد.
  • Languages: این گزینه بسیار واضح است، می توانید زبان مخاطبین را با این ابزار تنظیم و بررسی کنید.
  • Network: با این ابزار می توانید مشخص کنید ادوردز شما تنها در گوگل و یا سایت های همکار با گوگل هم به نمایش درآید.
  • Negative keywords: اگر می خواهید برخی کلمات کلیدی را حذف کنید، این قسمت به شما اجازه چنین کاری می دهد.

چند کلمه کلیدی نیاز دارید؟

پس از اینکه لیستتان را مرتب کردید، می توانید این کلمات لیدی را دانلود کنید و به لیست کلمات کلیدی که پیش تر داشته اید اضافه کنید  یا آنرا مستقیما به کمپین ادورز خودتان منتقل کنید.

بسیاری از افراد در ابتدا فکر می کنند داشتن یک لیست بسیار طولانی برای آنها بسیار مفید است، اما در عمل گاهی یک لیست طولانی از نداشتن لیست کار را دشوار تر می کند. توجه داشته باشید یک لیست طولانی هم کار تولید محتوای شما را سخت می کند و هم اینکه برای ارتباط کلمات کلیدی ممکن است کار بسیار دشوارتری داشته باشید.
برخی از افراد مبتدی، ابتدا فکر می کنند به سادگی می توان با داشتن یک لیست از کلمات کلیدی به سادگی در کسب و کار اینترنتی موفق شوند، اما واقعیت بسیار متفاوت است. لیست کلمات کلیدی شما باید متناسب با توان شما باشد و به درستی انتخاب شده باشد. امیدوارم بتوانید از ابزار گوگل کیورد پلنر به خوبی استفاده کنید و ابزاری مفید برای شما باشد.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش فروش: 44897364