Your browser does not support JavaScript!
طراحی پوستر
سفارش
هزینه
نمونه کار
انقلابی در گرافیک! چگونه لهستان تعریف جدیدی از هنر طراحی پوستر ارائه کرد

بهره گرفتن از هنر نقاشی، برجسته بودن ویژگی های خط، رنگ های پر جنب و جوش، نشان دهنده احساسات شخصیت فردی، خلاقانه و فانتزی بودن تمامی این ویژگی های ذکر شده اشاره به جنبش هنری مکتب پوستر سازی لهستان می کنند. از اواسط دهه ی پنجاه تا اواخر دهه ی شصت جنبشی در هنر نقاشی، پوستر سازی و داستان سرایی به راه افتاد که پیشگام پیدایش هنری شد که در آن هنرمند قادر است به شیوه ای خاص و منحصر به خود آفرینش کند و خلاقیت خود را به اثر هنری خود انتقال دهد. مکتب پوستر سازی لهستان تاثیر به سزایی در پیشرفت جهانی طراحی گرافیک در هنر پوستر سازی داشته است. این نوع پوستر سازی را می توان به گونه ای بیانیه ی هنری، اجتماعی و سیاسی دانست. 

پوستر لهستانی

استفاده از ریتم، خطوط سیال، رنگ های زنده و قوی برگرفته از هنر فولکلور ادغام شده با شعار های چاپی و خوشنویسی به همراه سمبل های شناخته شده ویژگی هایی است که در این نوع از پوستر ها به کار گرفته می شود.

پوستر لهستانی

پس از جنگ جهانی دوم، حصار های چوبی ساختمان ها از پوستر ها پوشیده شده بود و در غیاب موزه ها و گالری های هنری همین حصار ها بودند که نمایش دهنده ی پوستر ها در معرض عموم شدند. در این زمان طراحی پوستر به عنوان یک موضوع مهم هنری در آکادمی هنر های زیبا ورشو معرفی گردید. عامل رشد طراحی گرافیک پوستر در آن زمان مربوط می شود به بحران اقتصادی که صاحبان تجارت را ملزم به استفاده از پوستر های تبلیغاتی برای نجات خود می کرد و از طرفی دیگر کارکرد سیاسی آن در جهت تبلیغ افکار کمونیستی جماهیر شوروی و هم چنین طراحی پوستر های فیلم با تایید بر ماهیت پیام فیلم که سبب جذب افراد به سینما ها می گردید.

پوستر لهستانی

پوستر لهستانی

پوستر لهستانی

تاثیر پوستر لهستانی روی موسیقی جز

استفاده از این سبک از هنر طراحی گرافیک پوستر در شیوه طراحی گرافیک کاور های موسیقی به خصوص موسیقی جز تاثیر گذاشته و بر جذابیت این کاور ها افزود.

لهستان صحنه ی نمایش پدیده ای مبتکر در هنر طراحی پوستر را فراهم نمود که در آن طراحان تکنیک های مختلفی از جمله نقاشی، عکاسی، کلاژ، خوشنویسی و طراحی را به کار می گیرد تا مفهومی را به خوبی هر چه تمام تر به معرض نمایش بگذارند. پوستر های مدرن لهستانی فرم منحصر به فردی را به وجود آورد که هنرمندان این مکتب زیبایی، گروتسک، نظم و طنزی خاص را تلفیق کرده تا اثر خود را با بالاترین کیفیت و تاثیرگذاری در مخاطب خلق کنند.