Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به بازاریابی خدمات و یا محصولات از طریق تکنولوژی های دیجیتال نظیر اینترنت، تلفن های همراه، صفحه های نمایش و ... اطلاق می گردد. صاحبان کسب و کار با استفاده از کانال های دیجیتالی نظیر جستجوی گوگل، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های خود می توانند با مشتریان خود در ارتباط باشند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی خدمات و یا محصولات از طریق تکنولوژی های دیجیتال نظیر اینترنت، تلفن های همراه، صفحه های نمایش و ... گفته می شود.  حقیقت این است که امروزه مردم بیشتر ساعات خود را در فضاهای مجازی سپری می کنند و بازاریابی همواره به معنای ارتباط با مخاطبین در مکان و زمان مناسب معنی می شود. بنابراین، اینترنت به عنوان مکانی که اکثر افراد بیشتر زمان خود را در آن سپری می کنند سبب شده است تا مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار گیرد.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات‌ وایر نمایش داده شد. بازاریابی دیجیتال از دهه ی ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ تا به امروز توسعه چشمگیری پیدا کرده است و توانسته است تا کسب و کار ها و برند ها را به استفاده هر چه بیشتر از تکنولوژی برای بازریابی محصولات و خدمات خود ترغیب کند.  همانطور که سیستم های عامل دیجیتال به طور فزاینده ای در زندگی روزمره مردم گنجانده می شود، استفاده از آنها به منظور بازاریابی نیز بیشتر نیاز می شود. امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به جای بازدید حضوری از فروشگاه ها، به صورت مجازی خرید خود را انجام دهند. بنابراین روز به روز بر تعداد کمپین های بازاریابی دیجیتال افزوده خواهد شد. 

اصول دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال ماکتینگ                                                                                    

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) با گسترش تکنولوژی توسعه بسیاری یافته است. ابزار های موثر دیجیتال مارکتینگ عبارت هستند از:

  • وب سایت ها
  • پست های وبلاگی
  • روزنامه و کتاب های دیجیتالی
  • اینفوگرافیک ها 
  • ابزار های تعاملی 
  • رسانه های اجتماعی 
  • عناصر برند (لوگو ها، فونت ها و ...) 
  • بروشور ها و کاتالوگ های دیجیتالی 
  • فروشگاه های اینترنتی

راهکار های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) امکانات زیادی را برای انسان ها فراهم آورده است. برخی از این امکانات، می توانند موثر و برخی دیگر ممکن است معیوب و ناکار آمد باشند. راهکارهای موثر در دیجیتال مارکتینگ عبارت هستند از:

  1. بازاریابی تولید محتوا
  2. بازاریابی درونگرا
  3. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  4. تبلیغات کلیکی 
  5. بازاریابی پورسانتی
  6. بازاریابی محلی
  7. اتوماسیون بازاریابی 
  8. ایمیل مارکتینگ
  9. روابط عمومی آنلاین
  10. بهینه سازی موتور های جستجو

اهداف دیجیتال مارکتینگ 

دیجیتال مارکتینگ عموما برای عملی شدن اهداف زیر کمک کننده می باشد:

  • شناسایی نیاز ها و خواسته های مشتریان
  • جلب رضایت مشتریان 
  • اطلاع رسانی مشتریان 

گردآورنده و نویسنده: پگاه تایکندی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش فروش: 44897364