Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

عوامل قابل ملاحظه برای بهینه سازی وب سایت سریع وب سایت کسب و کار کوچک و شرکت ها برای صاحب یک کسب و کار و در کل صاحب یک وب سایت ، که با موضوعات بسیاری در رابطه با کسب و کار مشغول است، وظیفه‌ای مانند آنالیز و بررسی سئو به دلیل محدودیت منابع و زمان اهمیت خود را از دست می‌دهد. اما سایت شما نیاز به بازرسی سئو دارد، نه تنها یکی، بلکه بازرسی‌های منظم که در دوره‌های زمانی تعیین شده است.

ولی، چرا وب سایت کسب و کار کوچک شما نیاز به بازرسی سئو دارد؟ چه کسی آن را انجام می دهد؟ اغلب چگونه باید آن را انجام دهید و چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟ از کدام ابزارها می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

1- از بین بردن باورهای رایج پیرامون آنالیز سئو

اجازه دهید ابتدا برخی از باورهای رایج را در جهت آنالیز سئو وب سایت کسب و کار کوچک از بین ببریم.
• این آنالیز برای یک بار نیست.
• شما برای انجام این کار لزوماً نیازی نیست یک شرکت سئو یا یک متخصص سئو باشید (این امر می‌تواند عالی باشد ولی گاهی اوقات امکان ناپذیر است و همچنان قابلیت انجام آن وجود دارد. می‌خواهم چگونگی این مسئله را در این پست به شما بگویم).
تکرار بازرسی سئو برای وب سایت شما ضروری است و اگر سایت شما کوچک است انجام این کار لزوماً به میزانی که فکر می‌کنید زمان یا منابع فنی و تلاش زیادی از شما نمی‌گیرد.

آنالیز سئو
1-1- سایت شما هر چند وقت یک بار نیازمند بازرسی سئو است؟

به وضعیت بهینه سازی سایت شما، تغییراتی که شما در طول زمان اعمال می‌کنید و نوع فعالیتی که در صنعت شما وجود دارد، بستگی دارد.
با این حال، این امر ممکن است زمانی که فرایند سئو را آغاز می‌کنید معقول باشد، پس از انجام تغییرات در سایت خود، بررسی کنید که همه چیز خوب است و پس از آن، هر چند ماه یک بار برای به روز نگه داشتن سایت خود مطابق با روند مدام در حال تغییر سئو کافی است.

آنالیز سئو
1-2- آیا واقعا برای انجام بازرسی‌های سئو در سایت خود به یک متخصص سئو نیاز دارید؟

این امر می‌تواند مطلوب باشد، اما اگر غیرممکن باشد، هنوز هم می‌توانید یک بازرسی اساسی روی سایت کوچک خود ایجاد کنید، که در واقع برای داشتن درک بهتری از وضعیت سایتتان بسیار مفید خواهد بود.
به منظور انجام این کار به کمی زمان، برخی از سایت‌های فنی به همراه درک بازاریابی سایت نیاز دارید، بعضی از دستورالعمل‌ها و شیوه‌های عالی را دنبال کنید و از مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان که به صورت آنلاین در دسترس می‌باشند، استفاده کنید.
اگر این وبلاگ را نگاه می‌کنید، احتمالاً از قبل ابزار ما را می‌شناسید , قسمت آنالیز سئو وب سایت ما که برای بازرسی سئو بسیار مفید می‌باشد، البته، ابزارهای رایگان دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید و ما با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

۱-۳- چرا وب سایت کسب و کار کوچک شما نیازمند یک بازرسی مرتب سئو می‌باشد؟

یک بازرسی مرتب سئو برای وب سایت کسب و کار کوچک شما، قطعاً به عملکرد آن کمک خواهد کرد، از آنجایی که:
• آن را مطابق با روند تغییرات مداوم سئو به روز نگه می‌دارد.
گوگل، الگوریتم جستجوی خود را بیش از همیشه تغییر می‌دهد، در هر دو حالت On Page و Off Page عناصر سایت خود خواستار کیفیت است. در طول چند سال اخیر گوگل به روز رسانی‌های جستجوی عمده‌ای را با عنوان پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار اجرا کرد. همچنین موتور جستجو دائماً دستورالعمل‌های وب مستر گوگل را به روز نگه می‌دارد. این برای اینکه وب سایت خود را با تمام این تغییرات حفظ کنید ضروری است.
• شما را از هر هشدار لینک غیرطبیعی آگاه می‌سازد.
یکی از برتری‌های گوگل، تشخیص لینک‌های هرز در وب‌سایت‌ها است. گوگل در حال حاضر در بیشتر اوقات لینک‌های غیر طبیعی به وبمسترها ارسال می‌کند. برای جلوگیری از این مسئله، بازرسی مرتب سئو در بک لینک‌های سایت، اگر الگوهای ارتباطی مشکوکی در سایت شما وجود داشته باشد را آشکار خواهد کرد.
• به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تغییرات را دنبال کنید.
انجام بازرسی‌های مکرر سئو به شما این امکان را می‌دهد که دلایل محتمل افت رتبه‌بندی یا ترافیک را در سایت خود شناسایی کنید. ردیابی هر چند ماه یک بار تغییراتی که در سایت خود ایجاد کرده‌اید بسیار آسان‌تر از ردیابی سالیانه و یا دو سال یک بار فهرستی طولانی از تغییراتی است که ایجاد کرده‌اید و تثبیت مسائل بالقوه‌ای که ممکن است بین آن‌ها مطرح شده باشد.
• به شما امکان شناسایی خطاهای سایت و یا لینک‌های خراب را می‌دهد.
بازرسی سئو به شما این امکان را می‌دهد عناصر معینی از سایت خود را که ممکن است آن طور که انتظار می‌رود کار نکنند، پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال، لینک‌های خراب خارجی یا صفحه‌ای که منتقل شده است اما هنوز هم از درون متصل هستند و خطای ۴۰۴ ایجاد می‌کنند یا پلاگین اجتماعی که دیگر کار نمی‌کند. این مسائل نه تنها باعث کاهش قابلیت استفاده می‌شوند، بلکه مشکلاتی در جهت هدایت موتورهای جستجو به سمت سایت ایجاد می‌کند، که به نوبه‌ی خود بر بهینه سازی سایت شما تأثیر می‌گذارد.
• به شما فرصت به روز رسانی محتوا را می‌دهد.
نه تنها ارائه‌ی مطالب مرتبط بلکه محتوای تازه هم برای موتورهای جستجو اهمیت دارد، و به آن‌ها دلیلی برای بازگشت و فهرست کردن اطلاعات بیشتری از سایت شما می‌دهد. موتورهای جستجو و کاربرهای شما، عاشق محتوای تازه هستند، که برای سایت شما نیز مزیت دارد، از آنجایی که شما به احتمال زیاد لینک‌ها و اشتراک گذاری‌هایی از محتوای جدید جذاب و مفیدی که ایجاد کرده‌اید به دست خواهید آورد.

بازرسی سئو

2- عوامل قابل ملاحظه برای یک بازرسی سریع سئو

در آخر، ما به این سؤال بزرگ می‌رسیم – چه عواملی را باید برای بازرسی سریع بهینه سازی وب سایت کسب و کار کوچک مورد توجه قرار داد؟

۲-۱- عوامل بهینه سازی ON Page

عوامل بهینه سازی On Page اساسی‌ترین عناصر در وب سایت شما از دیدگاه سئو است، جنبه‌هایی که توجه موتورهای جستجو را چه از لحاظ فنی و چه محتوایی به سمت سایت شما جلب می‌کند. آن‌ها اطلاعات را به ربات‌های موتورهای جستجو زمانی که سایت شما را جستجو و فهرست بندی می‌کنند، می‌دهند. این عناصر فهرست بندی خواهند شد و در نهایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو نشان داده می‌شوند.
در اینجا عوامل کلیدی بهینه سازی On Page را آوردیم که به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را بهینه سازی کنید:


• عنوان متا

• توضیحات متا

• ساختار هدینگ

• محتوای سایت

• ساختار URL

• طرح بندی صفحه

• لینک‌های داخلی

• تصاویر

• فیلم‌ها

• ساختار پیمایشی

• نقشه سایت XML

• Robots.txt

• کد نویسی تمیز

• سازگاری با تلفن همراه توسط تغییر مسیرهای (Redirects) مناسب

• معماری سایت

• سرعت صفحه

منبع: سئوتک