چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برای به روز بودن با تمام مکانیزم های دشوار سئو و فهمیدن این مکانیزم ها، قوانین و تغییرات زیادی وجود دارد که گاهی حتی یک متخصص سئو نیز ممکن است برخی از آنها را فراموش کند. باور کنیم یا نکنیم، زمان سئو 2017 رسیده است که به معنی روند جدید در بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد. برای آنکه یک کسب و کار بتواند در بالای نتایج جستجو باقی بماند و یا شروع به رشد در نتایج جستجو کند، نیاز به آشنایی با این روند ها و تاکتیک های می باشد.

همانطور که وارد سال جدید میلادی می شویم، باید نگذاریم از قوانین جدید سئو عقب بمانیم. امروز قصد دارم شما را برای این تغییرات آماده کنم. پس آیا برای تغییر استراتژی سئو آماده هستید؟

1 وسایل دستی مهمترین موضوع هستند!

شاید کمی این عنوان، مبهم و گیج کننده به نظر برسد، در توضیح باید گفت: آیا به نظرتان جالب نیست چیزی که بتواند در جیب گذاشته شود، بتواند بزرگترین تاثیرات را در سئو بگذارد؟ این موضوع برای شما خوشایند باشد و یا نباشد، تلفن های همراه بزرگترین تاثیرات را بر سئو شما خواهند گذاشت. اگر در گذشته وب سایت شما، با موبایل سازگاری نداشت و چندان نگران آن نبودید، امروز باید بدانید که سازگاری سایت شما برای موبایل و تلفن همراه حیاتی است! 

دلایل آنکه سایت باید حتما با تلفن های همراه سازگاری داشته باشد:

2 اهمیت AMP

در ادامه مبحث قبلی، باید همیشه بدانیم هماهنگی به معنای سرعت نیست. اگرچه بسیاری از تلفن ها از تکنولوژی 4G و LTE استفاده می کنند، بسیاری از گوشی های تلفن همراه هنوز این قابلیت ها را ندارند و سرعت باز شدن و لود سایت شما را پایین می آورند که این موضوع می تواند در رتبه سئو سایت شما تاثیر منفی بگذارد. خوشبختانه AMP (صفحات شتاب داده شده موبایل) این مشکل را حل می کنند. AMP به شما اجازه می دهد تا محتوایی با HTML مخصوص برای دستگاه های تلفن همراه تولید کرده و پست کنید. این موضوع زمان طولانی برای لود شدن و باز شدن سایت شما در گوشی های تلفن همراه و تبلت ها را حذف می کند.

دلایل استفاده فریم ورک از AMP گوگل:

جاوا اسکریپت و HTML در AMP به تنهایی قابل اجرا بوده و نیاز به نصب هی گونه پلاگینی برای تلفن همراه و تبلت نمی باشند.

سرعت بیشتر در لود شدن صفحات.

دسترسی تقویت شده برای صفحات سایت شما.

گوگل دنیای جستجو را تسخیر کرده است و این راهی است که گوگل از شما می خواهد بروید.

CDN (توزیع محتوا) در سرعت بالا و قابل دسترس بودن.

این فریم ورک برای تجربه کاربری بهتر طراحی شده است.

3 سرعت

قطعا بار ها شنیده اید صبر از پرهیزکاری است! به من اعتماد کنید، وقتی موضوع وب سایت شما است، آن جمله را عملی نکنید. هیچ کس دوست ندارد 20 ثانیه بنشیند تا یک صفحه سایت باز شود. همانطور که تکنولوژی رو به جلو می رود، کاربر ها انتظار دارند سرعت دسترسی به سایت ها کوتاهتر شود. موتورهای جستجو این موضوع را در زمان رتبه دهی به وب سایت ها در نظر می گیرند و به سایت هایی که سرعت بیشتری دارند رتبه های بهتری می دهند. ممکن است بخواهید بدانید چه عواملی به سرعت سایت شما تاثیر گذار هستند. این موضوع در مورد انیمیشن ها، ویدئو ها و تبلیغات نیز صادق میباشد. یکی از بهترین راه ها استفاده از سرور های قدرتمند تر و سریع تر می باشند که منجر به عمل سریعتر سایت شما می شوند. تصاویر، انیمیشن ها، ویدئو ها و تبلیغات را برای سایت بهینه کنید و حجم آنها را کم کنید. اجازه ندهید سرعت بر سئو سایت شما تاثیر گذار شود.

سرعت نه تنها برای باز شدن سایت در گوشی های تلفن همراه و تبلت ها مهم است، بلکه در لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی نیز تاثیر می گذارد. 

برخی شیوه های افزایش سرعت سایت:

4 محتوای با کیفیت به جای کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مدت ها ستون فقرات سئو بودند، و این موضوع برای مدت طولانی درست بود. کلمات کلیدی با اینکه هنوز هم اهمیت خود را دارند اما متخصصین بازاریابی دیجیتال معتقدند باید این همیت را امروز بیشتر به تولید محتوا بدهید. تولید محتوا باعث تکرار کلمات کلیدی در سایت و وبلاگ می شود. این موضوع باعث شد تا موتورهای جستجو نیز به اهمیت این موضوع پافشاری کنند و به محتوا بیشترین اهمیت را بدهند. با ورود به سال 2017، کیفیت محتوا کلید موفقیت در بهینه سازی برای جستجو محسوب می شود. نوشتن برای افراد نه برای موتور های جستجو، شانس اشتراک گذاری مطلب توسط کاربران را افزایش می دهد. هیچ کس تمایل به خواندن وب سایت و وبلاگی که مصنوعی و تکراری نوشته شده باشد را ندارد و افراد ترجیح می دهند مطالب غیر مصنوعی و طبیعی بخوانند نه تکرار کلمات پشت به پشت هم. در این مورد استفاده از Microformat ها می توانند بسیار موثر باشند. پس کیفیت را به جای کمیت بگذارید.

چرا کیفیت محتوا برای سئو مهم است:

گوگل متن هایی که بیش از حد بهینه شده باشند را بلاک می کند.

خوانندنگان تمایل دارند اطلاعات به دست بیاورند نه تکرار کلمات کلیدی.

گوگل به دنبال کیفیت، ارتباط موضوع و یکتا بودن مطالب است.

5 محل، محل، محل

سئو و بهینه سازی سایت برای جستجو محلی اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت یک کسب و کار دارد. اگر بازدید کننده وارد سایت شما بشود و ببیند از دسترسی به خدمات شما به علت دوری محروم است، این موضوع هیچ درآمدی برای شما به بار نخواهد آورد. در عوض برای مخاطبین محلی، پیدا کردن تجارتی در دسترس و محلی بسیار مفید بوده و می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی فروش شما بگذارد. گوگل نیز برای این موضوع یک سرویس ویژه در نظر گرفته است به نام Google My Business. این سرویس در حال گسترش و استفاده روز افزون است و شما می توانید به سادگی اطاعات خودتان را برای مشتریان محلی به ثبت برسانید.

6 خلاقیت اهمیت دارد

با اینکه این موضوع بسیار کلیشه ای به نظر می رسد، اما واقعیت دارد. به سایت های اینترنتی سر بزنید، شاید هزاران سایت مشابه سایت شما و خدمات مشابه شما ارائه می دهند. چه کسی در این رقابت پیروز می شود؟ پاسخ ساده است، کسی که با دیگران متفاوت باشد. پس یا باید رقابت کنید و یا باید با هزاران سایت دیگر در فروش شریک شوید و درآمد کمی داشته باشید. احتمالا شما هم مثل من به دنبال درآمد بیشتر هستید. پس خلاقیت می تواند نقطه شروع شما برای اینکار باشد. روی تجربه کاربری UX سایت اهمیت زیادی بگذارید اما این موضوع به معنای این نیست که سایت شما باید ظاهری مشابه سایت های دیگر داشته باشد. می تواند ظاهر سایت خودتان را برای بازدید کننده جذاب کنید و تفاوت خودتان را در اولین نظر نشان دهید. خدمات سایت نیز اهمیت دارد، اینکه چه خدماتی و به چه صورتی به مشتریان و بازدیدکنندگان می دهید را حتما در نظر داشته باشید و تلاش کنید، بازدیدکننده را گیج نکنید، راهش به محصول و خدمات را کوتاه تر کنید و نشان دهید به وقت و زمان او اهمیت می دهید، تا جایی که می توانید در این راه پیش بروید.

به جز این موارد خلاقیت در محتوا و تصاویر نیز می تواند درر سئو 2017 برای شما بسیار مفید باشد. از تیترها خلاقانه، محتوای خلاقانه و تصاویر خلاقانه استفاده کنید. محتوای خلاقانه باعث می شود بیننده وب سایت آنرا به اشتراک بگذارد. باعث افزایش کیفیت شده و نرخ پرش را کم می کند و باعث بهبود SERP برای سایت شما می شود.

7 تبدیل نقد به نتایج مثبت

شاید این جمله را شما هم مثل من از زبان خیلی ها شنیده باشد: همه نقاد شده اند! با سایت هایی مانند Yelp، گوگل ریویو و Yellow Pages هر مرد، زن و کودکی به پلتفرمی برای ابراز نظراتش به دست آورده است. بر خلاف کسانی که می خواهند بر نقد چشم پوشی کنند، برای موفقیت من به شما می گویم حتی نقد و بازخورد منفی نیز می تواند بر روی رتبه سئو سایت شما تاثیر بگذارند. به جای ندیده گرفتن، به صدای نقد مشتریان خودتان گوش دهید و از آنها بیاموزید چه خدماتی در سایت اضافه کنید و یا نحوه ارائه ان خدمات را تغییر دهید. رقبای شما زیاد هستند، اگر مشتریان شما رضایت نداشته باشند، به سمت یکی دیگر می روند. همچنین می توانید شبکه های اجتماعی را نیز بررسی کنید تا ببینید افراد در آنجا چه چیزی در مورد شما و یا حتی رقبایتان می گویند و از این گفتگو ها یادبگیرید مشتریان چه می خواهند. 

8 معرفی جستجوی صوتی

با برنامه هایی مانند Siri و OK Google که سرویس دستور صوتی را برای کاربر فراهم کرده اند و گسترش آنها، جستجو پایه متنی دیگر تنها بخشی از جستجو می باشد. افراد دوست دارند به گوشی تلفن همراه خود خیره شوند و نیاز خودشان را بگویند و به نتیجه مورد نظر برسند. این تکنولوژی ها صدا را به متن بدل می کنند و این موضوع تغییرات در کلمات جستجو به وجود می آورد. به عنوان مثال کلماتی مانند: چطور، چرا، چیست، چگونه و ... این روزها بیش از گذشته سرچ می شوند. کاربر زمانی که با گوشی خود دستور می دهد به صورت محاوره ای و معمولا با سوال به دنبال محتوای مورد نظر خود می گردد. این کلمات و جملات به متن بدل شده و جستجو می شوند، پس آنهایی که در محتوای تولید شده بتوانند این کلمات و پاسخ ها را فراهم کنند در این دوران پیروز خواهند شد. پس برای شروع این اپلیکیشن ها بر روی گوشی خود نصب کنید و مانند کاربران دیگر جستجو کنید، این موضوع به پیدا کردن کلمات و جملات بهتر برای جستجوی صوتی کمک می کند.

9 اطلاعات را در دسترس بگذارید

وقتی کاربران کلمه ای را جستجو می کنند، انتظار دارند با باز شدن سایت، به سرعت به جواب مورد نظر خودشان برسند. یکی از مهمترین نکاتی که در این مورد نباید فراموش کنید NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) می باشد. در دسترس بودن اطلاعات نرخ پرس سایت شما را کاهش می دهد و نیز کاربران برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در سایت شما گیج نمی شوند.

10 شروع به پاسخگویی سوالات کنید

موتورهای جستجو در حقیقت باید پاسخ جستجو به سوالات را به کاربر بدهند. در سال 2017 باید بدانید هر چه بتوانید به سوالات بیشتری پاسخ دهید، رتبه بهتر و بازدید بیشتری به دست خواهید اورد. زمانی که در محتوای خودتان کلمه ای به کار می برید که ممکن است کاربر با آن آشنا نباشد در پرانتز و یا با لینک برای تعریف آن کلمه به او یاری برسانید تا مطلب شما را بفهمد و مخاطب واقعی محتوای شما باشد.

همچنین در زمان خرید مشتری تمایل دارد اطلاعاتی در مورد خدمات یا محصول به دست بیاورد و سوالاتش را برای اطمینان بپرسد، با پاسخ گویی به سوالات این مشتریان بازدید از سایت، محصولات و خدمات خودتان را افزایش دهید و سئوی سایتتان را تقویت نمایید.

اینفوگرافیک سئو 2017

 اینفوگرافی سئو 2017

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

بازدید: 1576