Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برند سازی شخصی یک عبارت نسبتا جدید به شمار می رود و به معنای این است که افراد و تخصص آنها همانند برند های تجاری علامت گذاری شوند. برای اینکه بتوانید خود را به عنوان برند مطرح کنید باید شخصیت منحصر به فرد، حرفه ای و قدرتمندی داشته باشید و این پیام را به مخاطبین انتقال دهید که شما در حرفه ی خود از سایرین متمایز هستید. اگر شما برند شخصی شناخته شده ای داشته باشید، متقابلا شرکت و یا به طور کلی کسب و کار شما نیز از اثرات مثبت آن بهره مند می شود چرا که مخاطب شما وقتی شما برایش محبوب و قابل اعتماد هستید مطمئنا محصول کار شما نیز برایش ارزش بالاتری از محصول  کار سایرین خواهد داشت و به آن نیز اعتماد خواهد کرد. در این مقاله مواردی را که برای داشتن یک برندسازی موفق باید بدانیم آورده شده است، امیدوارم که برای شما مفید واقع شود.

۱- مشخص کردن اهداف، برنامه و توصیف برند شما

پیش از ساختن برند خود باید اهداف ویژه و برنامه ای مطابق با آن داشته باشید. بدین منظور شما باید فکر کنید که دوست دارید در میان اجتماع چگونه شناخته شوید و نام شما برای مردم یاد آور چه باشد. شما باید نگاه کنید که اکنون در چه جایگاهی قرار دارید و دوست دارید تا در آینده در چه جایگاهی قرار بگیرید؟! اینکه بدانید در آینده کجا قرار خواهید گرفت و دلیل رسیدن به آن جایگاه چیست به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرید که چگونه به آن خواهید رسید.

اهداف شما باید برای شما برنامه ای را بسازند تا به کمک آن بتوانید خود را به مردم معرفی کرده و شخصیت خود را به آن ها اثبات کنید.

۲- شناخت برند شخصی و باور به آن

برند شخصی شما نیاز به نگاه و احساس ویژه ای به خود دارد، صرفا ساخت لوگو و داشتن شبکه های اجتماعی برای آن کفایت نمی کند و در همه مدیوم ها و در هر زمان شما نیاز به حفظ ساختاری تصویری هستید که از خود به مخاطبین نشان می دهید. تداوم و پیگیری  ایده ی اصلی است که برند شخصی شما را می سازد و به دیگران نشان می دهد که برای چه چیز ایستادگی می کنید، به چه چیزهایی اعتقاد دارید و برای چه زندگی می کنید. 

۳- ساخت و نگهداری برند شخصی

حال زمان این است که ساخت برند شخصی خود را شروع کنید برای این کار ابتدا باید یک هویت بصری منحصر به فرد خلق کنید. این هویت بصری باید منعکس کننده ی اهداف اولیه شما باشند. شما باید وب سایت، کارت ویزیت، سر برگ، رزومه ی به روز شده و شبکه های اجتماعی مختلفی داشته باشید. ساخت لوگوی تاثیرگذار و انتخاب رنگ های مناسب نقش مهمی در برند سازی شما خواهد داشت. همچنین تهیه ی تصویر شخصی با کیفیت وحرفه ای از خود از موارد مهم به شمار می آید.

برای ساخت وب سایت نیازمند انتخاب یک دومین مناسب هستید که ساده و موثرترین راه این است که از نام و نام خانوادگی خود استفاده کنید. برای ساخت ایمیل هم این راه موثر ترین است.

وب سایت شما باید اطلاعات مربوط به شما، لینک سایت های دیگر شما، شبکه های اجتماعی شما و نمونه کارهایتان را در خود داشته باشد. شبکه های اجتماعی می توانند تاثیر خوبی برای شناخته شدن برند شخصی شما داشته باشند و این را به خاطر داشته باشید که هر مطلبی را که می نویسید و یا به اشتراک می گذارید تاثیر بسیاری بر ارزش برند شما خواهد گذاشت. سعی کنید تولید محتوای خوبی داشته باید، دائما به روز باشد و مهارت ها و اطلاعات خود را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

در آخر اینکه به خاطر داشته باشد که پایه ریزی و ساخت برند شخصی شما اهمیتش در آن است که از طریق آن مردم شما را می شناسند، با اهدافتان آشنا می شوند و اگر موفق شوید به شما و کارهایتان اعتماد خواهند کرد.

اینفوگرافیک رازهای برند سازی

اینفوگرافیک رازهای برند سازی

نویسنده: پگاه تایکندی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید