Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با رو به اتمام رفتن سال  ۲۰۱۶، طراحان گرافیک در انتظار یافتن مسیری مناسب جهت طراحی لوگو در سال پیش رو می باشند. طراحی لوگو در سال 2016 توانست با تغییراتی که نسبت به سال پیش از خود داشت، تا حدود زیادی موفقیت آمیز باشد، اما این موفقیت نیازمند آن است که ادامه پیدا کند و در سال 2017 بتواند با نوآوری و خلق ایده های جدید پویا بماند. در این مقاله تلاش شده تا شما را با موارد مهمی که پیش بینی می شود که  برای ساخت لوگو محبوب در سال آتی کمک کننده  خواهد بود آشنا سازیم. 

استفاده از طرح های مینیمالیستی

استفاده از لوگو هایی که طراحی ساده ولی چشم گیر دارد می تواند بسیار موثر عمل کند. نکته حائز اهمیت این است که دقت کنیم تا طرح های مینیمال که استفاده می کنیم قادر باشد تا به سرعت و به طور دقیق و واضح منظور شما را به بیننده برساند و سوال بی پاسخی در ذهن مخاطب باقی نگذارد. این نوع لوگو ها می توانند بیشترین موفقیت را برای صاحبان خود به دست بیاورند، باید در نظر داشت لوگو با حافظه بصری مخاطبین خود در ارتباط است و هر چه سادگی بیشتر باشد، بهتر در حافظه بصری افراد جای می گیرد.

لوگو مینیمال

طراحی دستی لوگو

این طرح از لوگو به خصوص برای کافه ها و رستوران ها بسیار محبوب واقع شده است. زمانی که صاحبان تجارت تصمیم می گیرند تا برندی مستقل و منحصر به فرد داشته باشند که شیک به نظر برسد می توانند با به کار بردن خلاقیت به این شیوه لوگو خود را طراحی کنند. این گونه طرح ها از گرما و اصالت خاصی برخوردار هستند که در گذشته با استفاده از کامپیوتر سخت تر می توان به آن ها دست یافت. اما با توجه به بهبود امکانات نرم افزار ها و ابزارهای گرافیک کامپیوتری، اکنون به امری بسیار ساده تر از گذشته بدل شده است. 

لوگو دستی

استفاده از فضای منفی

این نوع طراحی لوگو بر پایه ی تصویرسازی دوگانه می باشد، حالتی که  فضاهای مثبت و منفی برای جلب توجه مخاطب با هم در رقابت هستند. دلیل انتخاب این نوع از طراحی لوگو شاید استفاده ی زیاد شبکه های اجتماعی موثری همچون پینترست از این شیوه باشد. این لوگو ها جذابیت بصری زیادی دارند اما زمانی می توانند به بهترین شیوه در حافظه بصری مخاطبین خود بمانند که هر دو فضای منفی و مثبت بتوانند به یک اندازه چشم مخاطب را به خود جذب کنند.

لوگو فضای مثبت منفی

هنر استفاده از خط

استفاده از خطوط ضخیم ثابت تنها با به کار بردن یک رنگ می تواند لوگو های خاصی را  بسازد. این نوع از لوگو ها برای برند های مدرن کاربرد بیشتری دارد. استفاده از این روش می تواند به طراح این موقعیت را بدهد تا با به کار بردن راه های خلاقانه فضاهای منفی را درون طراحی خطوط خود به کار برند. میتوان گفت برندهایی که از ترکیب این لوگو ها با لوگو های مینیمال استفاده می کنند، بهترین ماندگاری را در ذهن مخاطبین خود خواهند داشت.

استفاده از خط در لوگو

 استفاده از طراحی Vintage

مخاطبین احساس و خاطرات قوی در ارتباط با گذشته و لوگو های قدیمی به سبک وینتیج دارند و ارتباطی که با این طرح ها برقرار می کنند از جنس دیگری است. استفاده از لوگو به سبک وینتیج می تواند انتقال دهنده ی حس اصالت باشد. نکته حائز اهمیت این است که استفاده نادرست از این طرح ها و به کار نبردن دقت و ابتکار کافی در طراحی می تواند منجر به این شود که برند شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.

لوگو وینتیج

موارد دیگری که پیش بینی می شود توجه به آنها در سال آینده مورد اهمیت خواهد بود عبارت است از:

  • استفاده از علائم قراردادی در طراحی لوگو
  • استفاده از طرح های میکرو مینیمال در طراحی لوگو به منظور سازگاری بیشتر با صفحات کوچک دستگاه ها 
  • استفاده از تایپوگرافی نمایشی در طراحی لوگو
  • استفاده از طرح های لوگو با نویز کم و وضوح بالا 

امروزه تعداد بسیاری از برند ها برای جذب توجه مشتریان به خود در رقابت با یکدیگر هستند. بنابراین طراحی لوگو به عنوان قدم اول برندسازی، نکته ای بسیار مهم می باشد. استفاده از طراحان لوگو با مهارت بالا و آشنا به علم روز طراحی می تواند کمک به سزایی در راستای ساختن یک برند قدرتمند باشد. 

اینفوگرافیک روند طراحی لوگو در سال ۲۰۱۷

اینفوگرافیک روند طراحی لوگو در سال ۲۰۱۷

نویسنده و مترجم : پگاه تایکندی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید