Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با وجود اینکه تبلیغات در اینترنت راه موثری برای معرفی کسب و کار شما محسوب می شود اما به خاطر داشته باشید که یک تبلیغ متنی ساده فاقد طرح زیبا و چشم گیر، مخاطب را به سوی شما جذب نخواهد کرد. به هر صورت تبلیغات در فضای مجازی نقش مهمی در موفقیت شما در کارتان ایفا می کند و باید نهایت خلاقیت و "علم" طراحی خود را جهت تاثیرگذار بودن آن به کار برید. وب بنر ها (بنر های تبلیغاتی در وب سایت ها) در حقیقت پیام های تبلیغاتی هستند که در سطح وب به کار برده  می شوند، این تبلیغات با استفاده از طراحی های  هنرمندانه ای از تصاویر و متون پیام خود را به مخاطب بیان می کنند و به سه صورت  ثابت، متحرک و تعاملی ساخته می شوند. در این مقاله کوشش شده تا راه های ساخت بنر تبلیغاتی تاثیرگذار به منظور جذب هر چه بیشتر افراد به سمت شما و وب سایت شما معرفی گردد.

۱- ساخت سلسه مراتبی بنر

هر بنر دارای سه قسمت مهم 1- برندینگ 2- پیام بنر و 3- تشویق بازدیدکننده به  کلیک کردن می باشد. چالش اساسی این است که شما فضای کافی برای این کار ندارید، بنابراین  جایگذاری درست تمامی عناصر به طور سلسله مراتبی می تواند راه حل مناسبی برای این کار به شمار آید. در مثال زیر عکس  در مرکز به سمت جلو و نوشته که حامل پیام اصلی است در جای مناسب در کنار آن آورده شده و به خوبی توجه مخاطب را به خود جلب کرده و دکمه ی پیشنهاد که به طور هوشمندانه ای در انتهای نوشته شده و در نقطه کانونی عکس قرار گرفته است، نمونه ای بسیار خوب می باشد.

ساخت سلسه مراتبی بنر

۲- استفاده از تصویر سازی خلاقانه

مهم ترین هدف از طراحی بنر، کلیک خوردن است که برای این منظور باید بازدیدکننده نظرش به طرح شما جذب شده باشد. برای این کار شما باید با مهارت تمام تصویر سازی خلاقانه و کیفیت بالای ساخت داشته باشد که از اشکال و رنگ ها ی مناسب به خوبی استفاده شده باشد. سعی کنید تا از رنگ های چشم گیر و یا از گرادیان ها استفاده کنید و حروفی که به کار می برید پر رنگ باشند. اگر از تایپوگرافی خلاقانه و خاصی نیز استفاده کنید بر جذابیت بنر خود می افزایید.

استفاده از تصویر سازی خلاقانه

۳- با الگوها بازی کنید 

بهتر است که از الگو های سرزنده و شاد استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بنر شما مربوط به فصل و یا مناسبت خاصی است بهتر است تا از طرحی مرتبط استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از اشکال هندسی اولیه، الگو های جالبی را در پس زمینه ی بنر خود ایجاد کنید.

با الگوها بازی کنید

۴- پر رنگ جلوه دادن CTA

 CTA تکنیکی است که کاربر را تشویق می کند تا بر روی دکمه کلیک کند پس دیده شدن کلید و یا نوشته ی مربوط به کلیک توسط کاربر اهمیتی بسیاری دارد لذا بهتر است تا پر رنگ با رنگ مناسب بوده و زیر آن خط کشیده شده باشد و یا کلید مخصوصی برای این کار طراحی شده باشد که دارای جذابیت بصری باشد. بهتر است به زبانی ساده و با تعداد کلمات کم بازدیدکننده را برای کلیک کردن راهنمایی کنید. جایگذاری مناسب همانند نکته ای که در طراحی سلسله مراتبی گفته شد می تواند سبب شود تا بیننده به مکان حضور دکمه کلیک نظرش جلب شود.

پر رنگ جلوه دادن CTA

۵- زاویه دادن به طرح

زمانی که به طرح خود زاویه های مختلفی می دهید باعث می شود تا از فضاها به خوبی استفاده شده و طرح انرژی و پویایی به خود بگیرد. برای این منظور بهتر است تا از باکس های مختلف با زوایا و رنگ های متفاوت استفاده کنید.

زاویه دادن به طرح

۶- استفاده از انیمیشن

به کار بردن انیمیشن و یا موشن گرافی موجب می گردد تا با پویایی طرح شما بیننده جذب بنر شما شود و در مدت زمان کمی از داستان مربوط به بنر شما آگاه شود. انیمشن شما در عین حال که مدت زمان کمی دارد باید قابلیت عملی کردن هر سه قسمت کلیدی بنر یعنی جذب مخاطب، رساندن پیام و تشویق به منظور کلیک کردن را داشته باشد.

اینفوگرافیک شیوه های طراحی بنر های تبلیغاتی برای افزایش کلیک

اینفوگرافیک شیوه های طراحی بنر های تبلیغاتی برای افزایش کلیک

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید