Your browser does not support JavaScript!

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در تمام مدتی که بر روی فروش اینترنتی، و بازاریابی محتوایی کار کرده ام، همواره برای مشتریان جدید یک سوال در ذهنم وجود داشته است: آیا باید بیشتر بر روی سئو تمرکز کرد و یا بر روی تبلیغات کلیکی؟ این سوال را در ذهن خودتان داشته باشید. جستجوی ارگانیک یا پرداختی دو اصل مهم و متفاوت، اما دو روی یک سکه هستند. ایجاد مسیر برای سایت از طریق سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو) و یا تبلیغات کلیکی هر دو برای ورود کاربران به سایت شما کمک می کنند. چیزی که هر دوی این استراتزی ها را به هم مرتبط می کنند یکی است: افزایش بازدید سایت! 

یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید: 11 بازیکن در زمین فوتبال به همراه بازیکنان نیمکت ذخیره تیم. چند بازیکن در نوک خط حمله هستند که امتیاز بازی را گل زدن آنها برای تیم شما رقم می زند. اما این تنها بازیکنان خط حمله تیم نیستند که امتیاز آوری می کنند. آنها نیاز به دفاع، دروازه بان و خط میانی قدرتمندی دارند. حالا این موضوع را در مورد بازدید وب سایت خودتان در نظر بگیرید. گل زدن و امتیاز گرفتن همان افزایش بازدید وب سایت یا وبلاگ شما است و خط حمله تیم شما سئوی سایت است. اما آیا می توان تنها با سئو به نتیجه رسید؟ جواب این سوال منفی است. شما نیاز به بازیکنان خطوط دیگر (در اینجا تبلیغات کلیکی) دارید. 

سئو و تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا همان PPC

تبلیغات کلیکی (PPC) شیوه است که در آن شما با پرداخت هزینه ای به موتور های جستجو، تبلیغ خود را در صفحات نتایج جستجو به کاربران نشان می دهید. این تبلیغات برای تعداد مشخص کلیک کاربر مورد استفاده قرار می گیرد و پس از اتمام تعداد کلیکی که در قرار داد شما آمده است، برای ادامه حظور تبلیغات خودتان باید دوباره هزینه پرداخت کنید.

کلمه‌ی زشت: بودجه

چرا برخی از کسب و کارها میان سئو و تبلیغات کلیکی انتخاب می کنند؟ جواب من به این سوال همواره این کلمه زشت است: بودجه!

شخصا فکر میکنم بودجه بدترین کلمه در دنیای کسب و کار است. هیچ کس مشکل بودجه را دوست ندارد اما در عین حال همه با ان روبرو هستند. معمولا تلاش بیشتر افراد این است که هزینه ها را پایین بیاورند. اما آیا این انتخاب درستی است؟

در طول سالهایی که به این کار اشتغال داشته ام، همواره با مشتریانی روبرو شده ام که مشکل کمبود بودجه و انتظار زیاد از بودجه اندک داشته اند. این موضوع هم برای مشتریان بد است هم برای متخصص سئو سایت. مشتریان با بودجه کم، متخصصین سئو را با این مسئله روبرو می کنند تا میان کار زیاد و درآمد کم و یا عدم پذیرش ان کار انتخاب کنند. مشتریان هم وقتی متخصص سئوی خود را در این شرایط قرار می دهند، تصور دست یابی به نتیجه خوب برای آنها تنها یک توهم مطلق است! چرا که نمی توان انتظار داشت با هزینه کم، یک متخصص بتواند تمام فکر و زمانش را برای شما هزینه کند.

بودجه در سئو

اما راه حل چیست؟ بودجه شما کم است و نتیجه خوب می خواهید؟ باید بودجه را فراموش کنید! در یک سرمایه گذاری نتیجه بخش شما باید به اندازه نیاز و نه کمتر از آن سرمایه بگذارید، در غیر اینصورت نتیجه مطلوب به دست نخواهید آورد. بیاییم تمرکز را از بودجه به سمت کسب نتیجه تغییر دهیم.

محل، محل، محل

یک سوپر مارکت معمولی می تواند شباعت زیادی به سئو سایت شما داشته باشد. از یک سوپر مارکتی که در محل زندگی شما و نزدیک است، بیشتر خرید می کنید تا سوپر مارکتی که از شما فاصله ی زیادی داشته باشد. پرا که سریعتر به محصول مورد دلخواه خودتان می رسید. 

تحقیقات نشان می دهد بیشتر افراد ترجیح میدهند اولین چیزی را که مشاهده می کنند خریداری کنند تا زمان بسیار زیادی صرف جستجوی محصول در فروشگاه های مختلف کنند. در مورد سئو هم به همین صورت است. در حدود 90 درصد افراد در صفحه اول نتایج جستجو به سراغ کالا و یا خدمات می روند و تنها 10 درصد آنها به صفحات دیگر نتایج جستجو رجوع می کنند.

پس اگر در صفحه اول نتایج جستجو باشید 90 درصد مشتریان به شما رجوع خواهند کرد. اما این اتفاق می تواند هم به وسیله سئو و هم به وسیله تبلیغات کلیکی گوگل به دست بیاید و هر دو راه می توانند به شما کمک شایانی بکنند و هیچ یک جای دیگری را نخواهد گرفت.

ارزش واقعی یک کلیک

تا به حال در کسب و کارتان تصمیم گرفته اید که تبلیغات کلیکی را به خاطر هزینه هر بار رجوع به سایت کنار بگذارید؟ بسیاری از افراد تصمیم به کنار گذاشتن تبلیغات کلیکی می گیرند چرا که برای آنها پرداخت هزینه برای هر بار ورود کاربر به سایت به صرفه نیست. بیشتر این افراد تمایل به رفتن به سمت سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو) به جای تبلیغات کلیکی دارند چرا که رایگان است! 

این اشتباه بسیار بزرگی است! تعجب آور است که بسیاری از افراد به درستی نمی دانند سئو رایگان نیست، حداقل سئویی که نتیجه بخش باشد رایگان نیست.

کسب یک رتبه سئوی مناسب، اصلا رایگان نبوده و نیازمند کار متخصص بر روی سایت و استراتژی مناسب سئو است. اشتباه نکنید! یک سئوی قدرتمند هزینه ای بسیار زیاد دارد.

سئوی قدرتمند

بهترین راه تبلیغات

بهترین راه تبلیغات در اینترنت تنها یک توهم بزرگ است! راه تبلیغات در اینترنت، راهی است متشکل از چندین بخش. هیچ گاه سئو و یا تبلیغات کلیکی جای یکدیگر را نخواهند گرفت. درست است که سئو می تواند مدت زمان بیشتری مشتریان را به سمت شما برگرداند، اما تبلیغات کلیکی هم می تواند سریعتر مشتریان را به سایت شما وارد کند. پس به دنبال یک راه نباشید. کسب و کار حرفه ای نیازمند استفاده از شیوه های مختلف برای فروش و بازاریابی است، و یک شیوه به تنهایی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

نویسنده و مترجم: محمد علی عاشوری

دیدگاه‌ها   

+6 #2 sima 1395-10-01 11:00
besiar aly bud sepas
+6 #1 رضا 1395-10-01 01:32
از مطالب مفیدی که می گزارید متشکرم

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید