چاپ
دسته: مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

امروزه استفاده کانال های دیجیتالی مختلف برای صاحبان تجارت تبدیل به امری حیاتی شده است. چه شما دارای یک استارت آپ باشید، موسس کسب و کار بوده و یا چندین سال است که وب سایتی درآمدزا دارید فرقی نمی کند شما برای موفقیت در کار خود مستلزم داشتن یک استراتژی دیجیتال مشخص می باشید که این استراتژی تبدیل به موجی گردد تا شما بیشتر دیده شوید و موقعیت های جدیدی به دست آورید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکات تخصصی که برای موفق شدن در این زمینه وجود دارد آشنا سازیم.

کمپین های بازاریابی دیجیتال

۱- اهداف خود را مشخص کنید

ماموریت کلی تجارت خود را تعریف کنید و مشخص کنید اهداف برجسته ی شما چیست و امیدوار هستید به چه چیزهایی به کمک کمپین بازاریابی دیجیتال خود دست یابید.

۲- شاخص های عملکرد کلیدی خود را معین کنید

 شاخص های عملکرد کلیدی، معیار های اندازه گیری مالی و غیر مالی هستند که به منظور تعیین کیفیت اهداف و انعکاس عملکرد استراتژیک یک سازمان به کار برده می شوند. این شاخص ها موقعیت کنونی شرکت را ارزیابی کرده و راه کار های مناسبی برای هوشمند ساختن کسب و کار ارائه می دهد. با آنالیز دقیق فعالیت های گذشته خود در زمینه بازاریابی دیجیتال و تهیه ی طرحی دقیق از هر آنچه انتظار خواهید داشت به دست آورید می توانید این مرحله را با موفقیت طی کنید. برای این منظور می توانید از Google Analytics استفاده کنید.

 ۳- مشتری های خود را بشناسید

برای این کار شما نیازمند این هستید تا به تحقیق و جست و جو درباره ی مشتریان خود، محدوده ی سنی، جنسیت، نوع اشتغال و درآمد آنها بپردازید و از این اطلاعات در شخصیت پردازی تجارت خود کمک بگیرید.

۴- با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

  مخاطبان مختلف به راه های متفاوت بازاریابی دیجیتال اطمینان می کنند به عنوان مثال استفاده از اپلیکیشن های تلفن های همراه که دارای نوتیفیکیشن  می باشند در میان مشتری های جوان تر و استفاده از ایمیل برای مشتری های با سن بالاترد محبوب تر به شمار می آید. در اینجا راه های مختلف برقراری ارتباط با مشتری معرفی شده است:

کمپین های بازاریابی دیجیتال

ایمیل

۷۵ درصد از افراد بزرگسالی که از اینترنت استفاده می کنند از ایمیل نیز استفاده می کنند بنابراین در نظر گرفتن برنامه برای برقراری ارتباط از طریق ایمیل می تواند موثر باشد.

وبلاگ

وبلاگ ها به دلیل اینکه دید شخصی را به مشتریان منتقل می کنند مفید محسوب می شوند. به این طریق وبلاگ ها ارتباط انسانی بین کسب و کار و مشتری را بهبود می بخشند.

اپلیکیشن ها

با وجود اینکه ساخت اپلیکیشن کمی هزینه بر تر است اما تعداد بسیاری از کسب و کار های موفق از اپلیکیشن هایی به طور منظم به روز رسانی ها و پیشنهادات را برای مشتری ها می فرستند استفاده می کنند.

شبکه های اجتماعی

ساخت پروفایل در شبکه های اجتماعی نظیر گوگل پلاس، توییتر، فیس بوک و پینترست موجب می شود تا کسب و کار شما بیش از پیش در میان عموم مردم معرفی گردد. از طریق شبکه های اجتماعی شما می توانید به راحتی از بازخورد مردم در خصوص آنچه به اشتراک می گذارید مطلع شوید و با علم به این قضیه برای جلب رضایت آنها می توانید برنامه های موثر تری طرح کنید.

کمپین های وایرال

این نوع از کمپین ها یکی از راه های بی سابقه در انتشار پروژه های کسب و کار به مخاطبان است. اما باید خاطرنشان کرد تا در استفاده از این راه نهایت دقت را داشته باشید تا با کیفیت عمل کرده و شهرت خود را از این طریق به خطر نیندازید.

بهینه سازی موتور های جستجو

ساخت محتوای خوب و مقاله های مفید که اطلاعات را به خوبی به بازدید کنندگان  سایت انتقال می دهد و به کار بردن تمامی نکات مربوط به  سئو در سایت باعث می شود تا سایت رتبه ی خوبی در موتور های جستجو دریافت کند و از این طریق در موتور های جستجو جایگاه مناسبی پیدا کرده و بر مشتری هایی که به شما و سایتتان اعتماد می کنند خواهد افزود.

اینفوگرافیک نکات تخصصی موثر در موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال

اینفوگرافیک نکات تخصصی موثر در موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

بازدید: 608